past een bigfront sc-816 in een volvo 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb een Volvo 940 en sinds kort een bigfront radio sc-816. Voordat ik de oude radio er uit haal; is er iemand die <u>echt weet</u> of deze radio geschikt is voor de 940?
-qua inbouwmaten?
-qua aansluitingen / stekkers?
Is er een aangepaste console voor nodig of zou de radio zo moeten kunnen passen? Ik heb begrepen dat de radio in ieder geval geschikt is voor een 960; is de 'inbouwbak' van de 960 verschillend van de 940? En zo ja, is deze bak over te zetten?
Het valt me sowieso op dat er geen duidelijk schema te vinden is waarop staat vermeld welke volvo-radio in welke volvo past, is zo iets ergens te vinden?

Weet iemand toevallig een goede en normaal betaalbare inbouwer van zo'n radio + luidsprekers, zo iemand die blauwgrijze draadjes kan onderscheiden van grijsblauwe?

Dank voor jullie reactie en vriendelijk groetend,
Willem Wessels
<a href="mailto:w.g.wessels@planet.nl">w.g.wessels@planet.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen de enkel dins Volvo radio's passen in de 940.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is er inderdaad niet.Maar op zich is het erg duidelijk.: Een bigfront past in ieder geval in de S/V90, de 960 (beide typen) en niet in de rest (grofweg.Voor een 940 zul je dus een oplossing moeten vinden.willemgerrit schreef : Het valt me sowieso op dat er geen duidelijk schema te vinden is waarop staat vermeld welke volvo-radio in welke volvo past, is zo iets ergens te vinden?
Ik ben eraan begonnen, zie hier mijn relaas: <a href="/node/15638">Sony wisselaar aan een SC-700 - tussenstand: De Bigfront zit erin!</a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
aanvullende vraag; is het inbouwframe evt. aan te passen? Bij meting -boven de zekeringen- lijkt er voldoende vrije ruimte te zijn voor inbouw van genoemde bigfront, de stekkers kloppen in ieder geval. Kan een beetje fröbelen hier nog soelaas bieden? Anders moet ik mijn hagelnieuwe sc-816 weer in de verkoop doen en dat zou jammer zijn.

je vriendelijk groetend, Willem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou het maar overwegen.willemgerrit schreef : Anders moet ik mijn hagelnieuwe sc-816 weer in de verkoop doen en dat zou jammer zijn.
De SC-816 past niet, wegens inbouwdiepte.Lees het verhaal achter de link in mijn vorige posting maar eens, dan snap je waarom.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
De SC-700 is leeg, de onderste 5 cm.De rest heeft daar ófwel een mainboard zitten, wat er niet uit kan, ófwel de voedingsprint, die er ook niet uit kan.henk 940LPT schreef : Mijn kennis komt van Bas(eman), lees zijn draadje even.Zoals gezegd, het past alleen als je de onder/achterkant van een SC-700 verwijdert, dat kan alleen bij een SC-700 omdat daar "niets in de behuizing" zit. Bij andere bigfronts zit daar van alles wat je niet wilt missen
Mag ik eens vragen wat die SC-816 gekost heeft?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De sc-816 (fonkelnagelnieuw dus) heb ik gekocht voor 150 euro, is dat teveel geld voor zo'n apparaat?
je vriendelijk groetend, Willem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je links van het display drie knoppen met FM1, FM2 en AM?Ik heb er twee aangeboden gekregen, deze week, vandaar mijn intresse welke jij hebt (als het 1 van de 2 is natuurlijk, maar de SC-816 is niet zo er dik gezaaid)willemgerrit schreef : De sc-816 (fonkelnagelnieuw dus) heb ik gekocht voor 150 euro, is dat teveel geld voor zo'n apparaat?
Ik dacht er hetzelfde over, zelfs een 960 radiovak voor gekocht, maar echt, het past niet.Maak maar eens een kartonnen plaatje, in de maat van het zijpaneel van de radio.Sloop het radiovak eruit, het opbergvak en de asbak en kijk dan maar eens hoe het zit.