Hoe leg ik een kabel van mijn radio naar de wisselaar achterin?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 16:12 #1220165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even gekeken
Bij mij zit links een vrij stroompunt, rechts niet. Aangenomen dat je een raamantenne hebt, zou je ook voor links kunnen kiezen, Je hoeft ook maar een kabel te trekken dan. Je houdt een groter vak leeg aan de rechter kant (het rechter gat is groter:  bij mij staat daar een thuiskomer in die links niet past).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 16:26 #1220166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stroom

Geen gas en geen thuiskomer in opbergvakken. Wel links een elektrische antenne. Daar gaat ie dus niet passen begrijp ik? Dan wordt het rechts. Ik begrijp dat er dus ook nog 12V bij moet. Ik was in de veronderstelling dat de voeding ook via de kabel ging. Zo wordt je toch weer heel wat wijzer van zo'n draadje. Het gaat goedkomen.
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 17:45 #1220174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel
Electrische antenne én wisselaar past wel. In mijn geval heb ik er een Sony CDX-605 ofzo. Zo'n vrij standaard 10cd wisselaar. Ik heb de draden trouwens niet langs de dorpel. Ik heb ze onder de middenconsole door naar de achterbank, daar schuin naar de c-stijl en daar tussen de bekleding door gewurmd. Ik had me even vergist. Hihihi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 20:57 #1220193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dorpel
In mijn handleiding, specifiek voor de sedan 1995 en later, gaat de kabel via de dorpels aan bestuurderszijde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 22:45 #1220210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk

Bedankt voor het opzoeken Henk!
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 23:02 #1220221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Heb destijds gewoon alles eruit gehaald.
Linker stoel en achterbank etc
en zo snoer keurig onder bekleding naar achter gebracht.

Succes ermee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 21:48 #1220707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt

Kabel via linkerkant naar achter gelegd. Was in Lelystad bij mijn schoonouders. Willem is ook nog even komen kijken en heeft zelfs geholpen.
Groet,
Jan-Willem

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 09:35 #1220732 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volkomen overbodig
Zoveel slopen? Volkomen overbodig, weet ik nu. In naar ik schat anderhalf urr hadden we op ons dooie gemak de dorpelbekleding, en de bekleding over de achterwielkast voldoende los om de kabel netjes op de door Volvo bedoelde manier te leggen. Wisselaar en electrische antenne passen ook prima samen in hetzelfde vak (had ik eigenlijk moeten weten, Jan Huijsmans heeft het ook zo).
Het is dus volkomen onnodig om alternatieve routes te gaan verzinnen, de oorspronkelijke kost helemaal niet zoveel tijd... 

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 13:28 #1220753 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Had...

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Zoveel slopen? Volkomen overbodig, weet ik nu. In naar ik schat anderhalf urr hadden we op ons dooie gemak de dorpelbekleding, en de bekleding over de achterwielkast voldoende los om de kabel netjes op de door Volvo bedoelde manier te leggen. Wisselaar en electrische antenne passen ook prima samen in hetzelfde vak (had ik eigenlijk moeten weten, Jan Huijsmans heeft het ook zo).

Ik had 'm daar inderdaad staan, ingeklemd met wat papieren e.d., maar dat was in de '88, zonder el. antenne. Volgens mij heb ik 'm in de '90 direct in het middenvak gelegd, ingeklemd tussen een deken, de originele bekleding en een gordijn. (altijd handig, een deken/gordijn/oidvoor beschermen van spullen of jezelf bij pech)
De wisselaar is uit het vak gehaald omdat ik niet wilde boren om 'm vast te zetten, wat ook niet lukte met de beugel erbij (te weinig ruimte), en de papieren de kleine lekkages netjes vast hielden. (en dus kans op roest vergrote)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC