voorstoelen zijn op

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 23:13 #1071062 door V700 register
voorstoelen zijn op is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal.
De voorstoelen van mijn Volvo 740 station zijn op. Kan eigenlijk ook niet anders gezien de kilometerstand van 390.000 km.
Wie heeft ervaring met het zelf restaureren van de stoelen. Is dat zelf gemakkelijk te doen? Op internet heb ik gezien dat er bedrijven zijn die stoelen restaureren. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en zo ja wat dan ongeveer het kostenplkaatje moet zijn. Op de sloop ook gekeken doch daar kom je ook geen goed en soortgelijke stoelen meer tegen.
Graag advies. Bij voorbaat al dank.
Krijn Sweers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 02:27 #1219535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic setje schitterende grijze
setje schitterende grijze stoffen?
staat hier nog in de garage

van 945

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 07:48 #1219543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoelvullingen
Je zou de dealer eens kunnen vragen naar de stoelvullingen (het schuim). Vaak heeft dat zn veerkracht verloren waardoor de stoelen "doorgezeten" zijn. Rekenen niet op een koopje, met de originele stoelvulling lijkt me wel dat je hoes weer het mooiste gevuld zijn. Je zou ook eens een autostoffeerder kunnen vragen of zij de vulling na kunnen maken, en wat dat dan kost. Als de stoelverwarming niet te duur is, zou ik die ook vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 12:14 #1219555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vulling
Beste,
Heeft iemand een idee waar je die vullingen ergens ander dan bij de dealer kunt kopen en in hoeverre deze vulling de beurs leegtrekt?
Ik heb het idee dat er steeds meer mensen met de bekleding en de vulling bezig zijn. Mogelijk kan een group buy en een aparte interieurdag op het nodige animo kan rekenen?
groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 12:36 #1219556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70

henk 940LPT schreef : Je zou de dealer eens kunnen vragen naar de stoelvullingen (het schuim). Vaak heeft dat zn veerkracht verloren waardoor de stoelen "doorgezeten" zijn. Rekenen niet op een koopje, met de originele stoelvulling lijkt me wel dat je hoes weer het mooiste gevuld zijn. Je zou ook eens een autostoffeerder kunnen vragen of zij de vulling na kunnen maken, en wat dat dan kost. Als de stoelverwarming niet te duur is, zou ik die ook vervangen.

Ik heb het onlangs eens nagevraagd voor de V70, kwam op ongeveer 300 euro, gemonteerd en wel.
Ja, inderdaad, na 310 kkm gaat ook die stoel iets "doorzitten".

• Maarten Varewyck
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 18:42 #1219576 door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic per stuk?
maarten, is die prijs per stuk, of voor n heel interieur? Want 300 euro per stoel lijkt me wel wat veel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 18:59 #1219580 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Per stuk
Zou zomaar per stuk kunnen zijn. Mij staat iets bij dat iemand hier gepost heeft dat 1 stoelvulling ongeveer 220 euro heeft gekost....

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 19:34 #1219586 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic goedkope oplossing
Je plaatst een paar extra stoelveren van een sloper bij op de laatste positie, en je schuift een stuk stevig polyether aan de achterkant tussen bekleding en zitkussen.
Je neemt een isolatiemat of een sportmat van 1 cm dik en knipt een stuk over de volle breedte en van achter gezien tot de eerste naad in de zitting ongeveer 22 cm.
De stoel moet eruit, zitting loshalen. De kunst is om het matje op zijn plaats te houden. of stevig erin drukken of lijm gebruiken.  

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 00:15 #1219623 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic - ongeveer 100
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : Zou zomaar per stuk kunnen zijn. Mij staat iets bij dat iemand hier gepost heeft dat 1 stoelvulling ongeveer 220 euro heeft gekost....

Je zit een honderdje te hoog. Maar da's alleen het schuimrubber voor de zitting.
groetje
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 00:16 #1219624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Per stuk
Dat is per stuk (helaas)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC