Zwarte Hemel?
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ehh, IK vind er niks mis mee,(dwz het maakt mij niks uit) maar degene die hemels bekleed(het adres dat Bas opgaf: Berry) die zal het je ontraden. Dat had ik er toch ook duidelijk bij gezet!ovlov schreef :
Wat is er mis met een zwarte hemel dan? Dat zou ik er ook wel in willen. Ik vind al dat beige en (licht) grijs juist niet mooi in elke auto. Mijn huidige auto heeft ook beige A-stijlen... - yuk-Idoensen schreef :
@topic starter: een zwarte hemel........dat wordt nog een hele discussie met Berry....hij gaat je voor gek verklaren en ten sterkste ontraden.
En wat/waar is precies die Action zaak? Is wel erg goedkoop voor 2 spuitblikken lijm. Ik kocht dat spul altijd bij de ICE-shops, ze gebruikten dat om de hoedenplank en bekistingen te bekleden. De Bison spuitlijm is overigens erg goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 ldoensen schreef :
Ehh, IK vind er niks mis mee,(dwz het maakt mij niks uit) maar degene die hemels bekleed(het adres dat Bas opgaf: Berry) die zal het je ontraden. Dat had ik er toch ook duidelijk bij gezet!ovlov schreef :
Wat is er mis met een zwarte hemel dan? Dat zou ik er ook wel in willen. Ik vind al dat beige en (licht) grijs juist niet mooi in elke auto. Mijn huidige auto heeft ook beige A-stijlen... - yuk-Idoensen schreef :
@topic starter: een zwarte hemel........dat wordt nog een hele discussie met Berry....hij gaat je voor gek verklaren en ten sterkste ontraden.
En wat/waar is precies die Action zaak? Is wel erg goedkoop voor 2 spuitblikken lijm. Ik kocht dat spul altijd bij de ICE-shops, ze gebruikten dat om de hoedenplank en bekistingen te bekleden. De Bison spuitlijm is overigens erg goed.
Dan ben ik wel nieuwsgierig waarom iemand mij, behalve dan dat hij het niet mooi vindt, een zwarte hemel zou ontraden?!
Mijn hele baksteen is zwart en grijs van binnen, behalve die foeilelijke hemel in zo'n niets zeggend vaag beige kleur..... yek.... dus die moet ook zwart!
Maar ik ben benieuwd waarom!

Gulle Groet,

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Berry zal het je ontraden omdat het donker en somber wordt, meer hey, als je betaald, krijg je het gewoon mee hoor.Ik zou het persoonlijk nooit overwegen, om reden dat ik weet wat off-white met je beleving in de auto doet, dat is echt onwaarschijnlijk.
Dus, gewoon lekker doen wat je wil, en uiteraard je resultaat op de site showen......

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Baseman schreef : De een vind het mooi, de ander niet.
Berry zal het je ontraden omdat het donker en somber wordt, meer hey, als je betaald, krijg je het gewoon mee hoor.Ik zou het persoonlijk nooit overwegen, om reden dat ik weet wat off-white met je beleving in de auto doet, dat is echt onwaarschijnlijk.
Dus, gewoon lekker doen wat je wil, en uiteraard je resultaat op de site showen......
Dus het is alleen een kwestie van smaak? Dan ben ik er snel uit! Zwart of donker grijs!
Er zijn er toch ook een aantal, en dan vooral de wat luxere uitvoeringen, geweest die een zwarte of iig een donkere hemel hebben? Of is het dan niet erg, omdat meneer de directeur waarschijnlijk achterin met zijn hoofd naar beneden gebogen zit om zijn krant of zijn laptop te kunnen zien!?
Maar natuurlijk laat ik de foto's zien als het zover is!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas,Baseman schreef : 1 mm heel lichtbeige stof, 3mm drager en 1 mm rug, die daardoor makkelijk plakbaar is.
Jouw omschrijving deed vermoeden, dat je enkel een mm dikke stof had en die koud op het karton geplakt had.
Kun je de termen "drager" en "rug" nader verklaren? Een van de twee is vast schuim, en de andere..?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn verschillende stoftypen, even uitlichtend de ene met enkele laag, dus laten we zeggen een dik velours gorduijn achtig iets.Werkt, niet mis mee, maar je ziet er een hoop doorheen (oneffenheden, want als het fijn genoeg geweven is, zit het dicht genoeg) en de geluiddeming is weinig te noemen.Volvo Project schreef : Kun je de termen "drager" en "rug" nader verklaren? Een van de twee is vast schuim, en de andere..?
De hele grote pré tegenover de originele stof, is dat de dragerlaag er origineel niet in zit, en de schuimlaag waar de lijm op zit, verpulvert onder invloed van de lijm en warmte. Jammer, foutje.
De ander, mijn voorkeur, is dus nogal wat dikker.Zoals gezegd drie lagen:
- een met een topping, dus de feitelijke stof met welke structuur dan ook, waar je tegenaan kijkt,
- een tussenlaag, vaak een schuimlaag of viltlaag, waarbij de laatste minder gevoleig is voor aggressieve lijmsoorten
- de drager, dus de laag die je feitelijk tegen het kartonplakt. Dit kan heel grof van structuur zijn, des tebeter blijft het zitten.
Beste is eigenlijk een aantal stalen van hem zien te krijgen.Ik zal me toch eens beraden, wat de opties zijn en of ik het nog geregeld krijg.Hoe mooi schoon je hemel ook is, als je de deurlijst weghaalt of de lampunit, zie je pas hoe goor die is.Het frist er altijd van op, mits netjes geplakt natuurlijk.....