Schakelaars raambediening, hoe krijg je die schoon en mooi?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 18:13 #1216772 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Schakelaars en relais
Hallo Volvisti
Er zit ook iets tussen de schakelaars dat lijkt op potgrond. Dat (en alleen dat) gaat er met een tandenborsteltje wel af neem ik aan.
Maar cockpitspray of slaolie of iets dergelijks, om er een beetje glans cq. "als nieuw look" op te krijgen, zou dat werken? (Zonder dat de opdruk "AUTO" eraf gaat?) Na het schoonmaken!
Ik heb trouwens net even wat opgeruimd. Gisteren heb ik wat schakelaars, type 850, losgesoldeerd van de 850 bekabeling die eraan zat. Dit om te kijken of de opdruk op elkaar leek. Er zit minstens een schakelaar tussen, waarvan de opdruk iets anders uit ziet. Het is net of de inkt er dubbeldik opzit. En dat past dus niet bij de rest. En je zult het misschien niet geloven, maar ik heb warempel ook nog een frame-pje gevonden, dat ik vergeten was.
Het lijkt er dus op dat ik de schakelaars kompleet heb. Maar ik ben er net ook achter gekomen, dat ik wel 8 relaishouders heb, maar dat nummer acht iets anders is dan de andere zeven. Als muffenzifter van de ergste soort kan ik dat helaas niet goedkeuren, ik zal dus nog ergens een 850 paneeltje met bekabeling moeten vinden. Liefst natuurlijk met "AUTO" in goed conditie op een van de schakelaars. Maar relais heb ik ondertussen wel genoeg lijkt me. Tenzij ik de auto laat verlengen en er een extra paar deuren in laat zetten. Dan zit ik weer met het probleem dat een van de relais anders is.
Groetjes
Mathy (muggenzifter eerste klas)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:45 #1216846 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Niet de raamschakelaars

Baseman schreef :

Eric Bakker schreef : Ik weet wel dat ik zelf ook minder poets aan mijn handeltjes en zo sinds ik bij Bor ook een en ander steeds vager zag worden na ijverig poetsen met een vochtige doek. Ik ben bang dat de 'verf' niet zo goed meer houd na een aantal jaren.

Welke tekst of symbolen mis je? (Behalve de tekst auto, die op de schakelaars zit, indien aanwezig)

Bij mij ging het om de opdrukken van de CC op de richtingaanwijzerhandel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:05 #1216853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist

Eric Bakker schreef : Bij mij ging het om de opdrukken van de CC op de richtingaanwijzerhandel.

Juist ja, oke, die zijn er bij mij ook bijna af. Ik kan daar nog wel iets voor regelen denk ik. Geen verf, maar een flinterdunne sticker, identieke opdruk, ook wit. Ik zal eens navragen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:09 #1216854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lichtschakelaar
Lichtschakelaar idem. Bij mijn CC handle zat er wat vettigheid op, gewoon door gebruik. Lapje met water + allesreiniger (voor in huis) en inderdaad de print er bijna af. Te hard wrijven geeft hetzelfde effect. Alcohol/spiritus zal vast ook geen positief effect hebben (dof plastic??)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:27 #1216864 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zucht
Hallo Bas

Baseman schreef : Ik kan daar nog wel iets voor regelen denk ik. Geen verf, maar een flinterdunne sticker, identieke opdruk, ook wit. Ik zal eens navragen.

Daar kom je nu mee.

Waarom dan niet gelijk die stickers, waarbij alleen de verf/opdruk achterblijft?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:29 #1216866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is drie.

henk 940LPT schreef : Lichtschakelaar idem. Bij mijn CC handle zat er wat vettigheid op, gewoon door gebruik. Lapje met water + allesreiniger (voor in huis) en inderdaad de print er bijna af.

En dat is 3, als ik goed geteld heb. Plus de tekst AUTO, voor op de raamschakelaars.Ohja, toetersymbool, voor op het stuur.
volvobroad.ttf font heb ik al, dus dat komt wel goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:38 #1216868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

Mathy schreef : Waarom dan niet gelijk die stickers, waarbij alleen de verf/opdruk achterblijft?

Ja duh,.....wijsneus....... Ik ga geen zwarte sticker met witte letters als een soort isolatietape om mijn hendel heen wikkelen.De witte letters in het juiste font, zullen op een drager zitten, de beschermlaag haal je eraf, plakt de tekst waar het moet en de drager verwijder je. Net als met de reflectiestrips.
Of bedoel je die opwrijfletters? op zo'n knisperend transparant velletje, waar je met een plastic kraspennetje de letters vanaf moest wrijven.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:45 #1216870 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Letters
Hallo Bas
Bedankt voor het compliment!
Ik bedoelde deze:

De witte letters in het juiste font, zullen op een drager zitten, de beschermlaag haal je eraf, plakt de tekst waar het moet en de drager verwijder je. Net als met de reflectiestrips.

Groetjes
Mathy
PS enige idee hoeveel frame-pjes ik gesloopt heb en hoeveel knoppen ik hier ondertussen heb liggen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:55 #1216873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi

Mathy schreef : De witte letters in het juiste font, zullen op een drager zitten, de beschermlaag haal je eraf, plakt de tekst waar het moet en de drager verwijder je. Net als met de reflectiestrips.

Nou, dat is dus wat ik ook bedoelde, die ik wil 'regelen'.Kom ik nog op terug.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2008 10:17 #1216909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic graag

Baseman schreef :

Eric Bakker schreef : Bij mij ging het om de opdrukken van de CC op de richtingaanwijzerhandel.

Juist ja, oke, die zijn er bij mij ook bijna af. Ik kan daar nog wel iets voor regelen denk ik. Geen verf, maar een flinterdunne sticker, identieke opdruk, ook wit. Ik zal eens navragen.

ik houd me aanbevolen!!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC