Beslagen ramen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 09:58 #1214213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Theorie
Baseman je vergeet iets denk ik.De warme vochtige lucht komt langs het raam en dan condenseert het vocht tegen het koude oppervlak van het raam.Ontwassemen gaat dus moeizaam met de zelfde warme vochtige lucht.Tot zover ben ik het met Bas eens.Ontwassemen gaat echter nog slechter met de zelfde vochtige lucht als die koud is.Dit komt omdat warme lucht meer vocht kan opnemen dan koude lucht.De airco doet meer dan alleen de lucht koud maken.De airco haalt ook het vocht uit de lucht op de zelfde manier als de koude ramen het doen.Dus de droge lucht uit de airco verwarmen in de kachel en dat ontwassemt het beste.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 12:40 #1214220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk, daarom schakelt
Tuurlijk, daarom schakelt de airco ook automatisch in, als je de middelste keuzeschakelaar op de bovenste ontwasemstand zet.
Gewoon de verwarming op z'n hoogste stand, de middelste keuzeknop recht naar boven op ontwasemen en de ventilator op z'n hoogste stand, of nog beter op automatisch.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 12:59 #1214224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat?

jsnijder schreef : Er is bij de s/v90 dus net als de 960 gewoon de enkele draaiknop waarmee je voor de gehele auto de temperatuur instelt, het systeem is echter ge-upgraded.

Ben benieuwd wat er dan ge-upgrade is, weet je wat de verbeteringen zijn?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 15:04 #1214229 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Helaas
Helaas kan ik je niet zeggen wat deze verbeteringen precies inhouden. Daar rept het persbericht van Volvo ook niet over. Ik zal het bij gelegenheid wel eens vragen aan Jarco. Wellicht heeft die het antwoord.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 20:02 #1214251 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook in de vadis: helaas
Ik heb de Vadis erop nageslagen. In de inleiding wordt bij de V90 met geen woord gerept over aanpassingen in het ventilatiesysteem. Er wordt met geen woord over aanpassiingen in de ECC- of ventilatietechniek gesproken. Zou Volvo zich dan net als een gewone leverancier gedragen: zaken verkopen die ze niet hebben??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2008 20:48 #1214258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier ook
Ik heb ook wat gezocht maar nog niet kunnen vinden wat nu de verbeteringen zijn.
Ik kwam wel wat tegen over het foutcode-diagnose-systeem via de bedienknoppen maar dat was bij de vorige modellen ook al zo.
Maar goed ... het blijven hoe dan ook prettige auto's om in te rijden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC