Vervangen kofferbak bekleding: Part 1 & 2 gelukt, nu de bank en wielkasten nog.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 11:00 #1207235 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Origineel

Baseman schreef : Ik naar Gemonde, naar die bekleder die ik regelmatig op de site noem, en heb daar een stuk tapijt gekocht, wat normaal gesproken als vloerbedekking in een Vito ligt.

Bas, volgens mij is de originele stof voor de bagageruimte gewoon te bestellen bij Volvo dealer, ik heb dat een keer nagevraagd. Ik ben toen afgehaakt op de prijs, ik meen dat het 90 euro per meter was (bij 2 meter breed?).
Wat betaalde jij? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 14:17 #1207256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

Eric Bakker schreef : Bas, volgens mij is de originele stof voor de bagageruimte gewoon te bestellen bij Volvo dealer, ik heb dat een keer nagevraagd. Ik ben toen afgehaakt op de prijs, ik meen dat het 90 euro per meter was (bij 2 meter breed?).
Wat betaalde jij? 

Klopt, maar dat is wel ietsje duurder hoor.
Ik heb de prijsopgave nog ergens, maar 128 euro per 140 breed en 1 meter lang, vind ik wel een beetje te gortig. Ohja, exclusief was dat. Met een meter of 3 strekkend haal je het net, 4 ia beter. Hallo, da's dus 500 euro excl.
Ik was 20 euro kwijt, maar kom iets te kort. Met 30 euro totaal, zit het er wel in.
Ohja, dat Vito-tapijt, had hij liggen, kwam het dichtst in de buurt bij origineel, maar als ik exact dezelfde stof zou willen, kan dat ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 10:04 #1208476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje d'r bij?

Jeroen schreef : ben wel benieuwd naar het resultaat!

Inmiddels heb ik de foto's nog......

Op de foto lijkt het erg grijs, maar dat komt door de lichtval.
Ik heb het linkerpaneel ook opnieuw gedaan, de rechterkant en de achterrug van de bank moet nog.Bekleding van de beide wielkasten moet nu ook, maar heb nog niet helemaal gezien hoe ik dat ga aanpakken.
Enne Jeroen, hij staat met de neus naar KR in het rijtje langs het hek, rolhoes is eruit, dus kijk maar raak......;-) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 11:26 #1208484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgende week weer.
Eerst nog een weekje vakantie.
raam plaatsen etc etc. paspoort regelen etc etc
 telefoon in het water gevallen, doet het ook niet meer.
gras maaien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 12:27 #1208492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wisselaar
Bas,
ik heb mijn wisselaar aan de linker kant ónder het houten paneeltje geschroefd. Niemand die het ziet (ook zonder rolhoes) en het belangrijkste, hij kan ook niet beschadigen. En ja, het past bij mij prima, ondanks dat er ook een electrische antenne zit. Ook niet wat voor jou?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 12:44 #1208496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed idee.

Michael Oud schreef : Ook niet wat voor jou?

Maar ik heb daar een liter ATF, een halve liter DOT4, 5 liter koelvloeistof, contactspray, remmenreiniger, WD40/ductape en nog wat klein spul liggen, dat moet dan ook ergens heem.
De rechterkant is ook geen optie, daar zit een beugel in de weg (en een sleepkabel, startkabel,distributieriem, 3 V-snaren, omvormer, momentsleutel, krik) en de vulopening van mijn gasinstallatie.Maar, een onderzoekje is het zeker waard.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 14:55 #1208514 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic 12volt aansluiting achter

Bas,
Jij schrijft het volgende: 
"Weet je trouwens wat het mooie is?De zij-panelen links en rechts, die er toch af moeten voor een stopcontact, doorvoer van de wisselaarkabels en trekken van twee extra draden tbv 12-volt aansluiting achterin, blijken van hard plastic te zijn. Dat is mooi, want dan kan daar het hele spul aan vloerbedekking dus ook af, hou ik een zwart paneel over, en die kan ik ook weer beplakken.Dan hem ik mooi alles in 1 <a href="/taxonomy/term/1788"><acronym>kleur</acronym></a>.Ik dacht dat het net als in de sedan, geperst was, maar gelukkig in dit geval dus niet."
Nou vraag ik heb jij ze er al afgehaald, ik ga ook draad trekken voor 12volt achterin, die dikke rode die ik zie gaat de draadbundel voor de aanhanger in.
Ik krijg alleen zo één twee drie die zijpanelen niet weg, aan de achterzijde waar het kapje zit om bij de lampen te komen zit het paneel aan de onder en bovenkant min of meer geklemd tussen de haak voor de bagagehoes en bagagehaak om spullen vast te zetten. Het wordt naar mijn idee wel erg trekken om het paneel daar tussen uit te krijgen.
Er staat trouwens in mijn instruktieboekje bij de zekeringentabel dat zekering nummer drie voor electries bedienbare stoelen is (die heb ik niet) EN voor voeding naar de aanhanger, en daar bedoelen ze volgens mij niet de buitenverlichting op de aanhanger mee, deze zekering drie is 30 amp en hij zit erin, dan zou je toch bijna zeggen dat er een voeding naar achter moet liggen?
Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 15:11 #1208516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met beleid "eraf" rukken
Je moet de chromen strip die over de breedte loopt, even verwijderen, dan is de hoek van het beklede paneel vrij.Het kapje(om bij de achterlichten te komen) moet eraf.De plastic kap die naar boven loopt, had ik er ook af gehaald. Om daar bij te kunnen, moet het middelste bovenpaneel eraf, met die 10 schroef-doppen. Dan is de bovenkant van die d-stijl bekleding vrij en kun je hem richting de bestuurdersstoel eraf trekken.Je kunt ook overwegen die kap te laten zitten, en de bekleding er een beetje naar onder schuivend, eronder uit te trekken.De rest was bij mij gewoon met beleid kracht zetten, er zitten drie herbruikbare witte plastic clips in het paneel. Het paneel zelf is hard plastic, zal niet erg gauw breken.het paneel zou je (naar de hoek waar het gat voor de achterlichten zit) aan de klep kant, voldoende moeten kunnen wegbuigen, om het los te krijgen.
Echter, er zit achter die kap (bij de bank) een gat in de bekleding, waar een plastic plug in zat of hoort te zitten.Ik zou de kap die daar dus zit, even losmaken al is het maar om te zien hoe of wat.Hiertoe moet je de vergrendelingsnok van de achterbank verwijderen, volgens mij was dat de enige bevestiging.
Overigens, nu ik het schrijf, volgens mij zit dat gat in de beklede-plaat ook in het plastic afdekpaneel. Dat zou dus enkel die borgclip eruit moeten. Scheelt weer sloopwerk.
Bank plat en dan kun je de kabel onder de kap door duwen, met wat gepriegel krijg je hem wel naar achteren toe. Gebruik anders een metertje zwarte installatiedraad, dat kun je makkelijker in een richiting buigen/dirigeren, knoop de soepele eraan vast en je hebt een trekveer gemaakt....;-) Ik heb het paneel wat langs de bank loopt en aan de voorkant over de rechter-achterwiel-kast loopt, niet losgehad.
Is het een beetje duidelijker?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 15:46 #1208527 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja, het is nu wel duidelijk
Ja, het is nu wel duidelijk Bas, een heel gedoe om een draad naar achter te trekken temeer omdat ik nog steeds het idee heb dat er van nieuw af aan  al  zoiets moet liggen, gezien het verhaal met die zekering nummer drie.
Ton. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2008 15:51 #1208529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt me ook.
Ja, dat lijkt me ook.
Die rode, die zit denk ik tot aan de accu en loopt boven je linkervoet door het schutbord.Kijk eerst eens waar ie dan uit komt, voor het zelfde geld, loopt ie tot een zekeringhouder waar niks in zit, ben je snel klaar. 
Draadje aan het eindpunt in de kofferbak binden, buitenom richting de accu zodat je kan meten met je multimeter (meetpennetjes halen de 5 meter samen niet denk ik...;-)), en daarna kijken waar je (met het contact af!) verbinding krijgt.Volgens mij is een enkele dikke rode niet standaard. Ooit van een versterker geweest ofzo?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC