KOUDE VOETEN!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
G'day allemaal,
ik schrijf nu vanuit engeland. Tijdens ons rit hier naar toe (zo'n 800Km) absoluut geen problemen met ons bolide. Verbruik 1:11,6 en dat nog met een dakkoffer. Wel constant met cruise controle gereden ingesteld op 100Km/hr. Ik vind dat zeer goed voor een 2.3 turbo!
Tijdens het rijden blies er constant ijskoude buitenlucht naar de bestuurders vloer. Wel kwam er warme lucht uit alle ventilatie roosters. De aanjager werkt perfekt. Het lijkt alsof er een slang ergens los is gekomen waardoor er koude lucht achter de dashboard naar de bestuurders kant gedrukt wordt tijdens het rijden. Bij stilstand heb je geen koude lucht stroming ook wanneer de aanjager aan staat.
Heeft iemand een idee waar de aansluiting van de kachel lucht inlaat slang bevindt (daar mijn verdenking zit)? Ik heb de plaat waar de ruitenwissers op bevinden los gehad en gekeken of er daar iets los zit maar alles prima.
Graag alle tips zijn welkom voor onze blauw voetige terugreis!
Cheers
Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor wagen heb je?
Bij de 700 (en ik meen bij de hele vroege 900's) zit er links tegen het schutbord in de voetenruimte van de bestuurder (zeg maar net onder de motorkap ontgrendelingshandel) een ventilatie rooster wat je kan openen of sluiten.
Wellicht staat dat open???????

Succes en doe ze de groeten in GB.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvosmithy heeft
een 940 (B230FT) 2.3 Turbo estate uit 1990, als zijn profiel klopt.
Ik heb ongeveer een dik jaar geleden een topic gestart <a href="/node/3875" target="_blank">met dezelfde melding</a>. Het is erger, bij mij, naarmate je een bocht links of rechts maakt. Bij mij is naar rechts goed voor een stevige begin-maar-weer-opnieuw-met-interieur-verwarmen-tocht langs de voeten.
De suggestie was toen alleen bochten linksaf te maken, en ik heb het er maar bij gelaten.
Ik zou ook graag vernemen wat bij jou de oorzaak is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens zit bij de vroege modellen waarbij de injectie computer nog niet aan de bijrijderszijde tegen het schutbord zit in het voetencomportiment ook een dergelijke klep.
- V700 register
- Nieuw lid
-
HO HO HO Merry Christmas!
Aangezien ik nu mijn buik rond heb met Christmas dinner, Christmas cake, mince pies with custard and a few pints of lager denk ik dat ik morgen een proefrit maak om te voelen of het nog tocht.
Yes yes daar had ik dus niet aan gedacht. Onze Volvo 940 2.3 Turbo estate uit 1990 is inderdaad niet uitgerust met airco en dus wel in het bezit van zo'n ventilatie rooster aan de bestuurderszijde. De stand van de klep stond naar voren en die heb ik nu naar mij toe gehaald. Je hoort de klep ook echt dichtslaan. Morgen laat ik meer weten of het geholpen heeft tegen de tocht.
Wat betreft de passagierszijde.................daar kijk ik morgen ook even naar of daar ook een ventilatie rooster aanwezig is.
Thanks very much for your input you jolly lot!
MERRY CHRISTMAS TO EVERYONE!
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvosmithy schreef :
Aangezien ik nu mijn buik rond heb met Christmas dinner, Christmas cake, mince pies with custard and a few pints of lager denk ik dat ik morgen een proefrit maak om te voelen of het nog tocht.
Yes yes daar had ik dus niet aan gedacht. Onze Volvo 940 2.3 Turbo estate uit 1990 is inderdaad niet uitgerust met airco en dus wel in het bezit van zo'n ventilatie rooster aan de bestuurderszijde. De stand van de klep stond naar voren en die heb ik nu naar mij toe gehaald. Je hoort de klep ook echt dichtslaan. Morgen laat ik meer weten of het geholpen heeft tegen de tocht.
Thanks very much for your input you jolly lot!
Graag gedaan, neem maar een doos guinness mee.... dat gaat er altijd in (ik betaal het natuurlijk wel)
Ik ben zo ondertussen aan de laatste doos bezig dus ik heb er nog maar een stuk of 15 of zo.........

- V700 register
- Nieuw lid
-
mderijke schreef : neem maar een doos guinness mee.... dat gaat er altijd in (ik betaal het natuurlijk wel)
Ik ben zo ondertussen aan de laatste doos bezig dus ik heb er nog maar een stuk of 15 of zo.........
daar krijgt er wel dorst van, van al dat harde werken in de polder.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eindelijk.......................WARME VOETEN! Even een rit gemaakt en geen koude voeten of benen meer. Oh dat wordt zalig weer naar huis rijden.
Aan de bijrijderszijde is geen ventilatierooster maar een bult waaronder de computer zit voor de injectie.
Cheers everybody for you good will and input!
Where do you want the GUINESS to got to?
Cheers Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik woon nog in Delft maar we zijn bezig met verhuizen naar Kruisland (net boven Roosendaal) dus tot eind januari is er nog een keuzeVolvosmithy schreef :
Where do you want the GUINESS to got to?
Is dat een beetje in de buurt bij jou, anders ga ik wat anders regelen.
Alvst bedankt voor de moeite van het meenemen.