Bigfront uit de USA

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 15:51 #1059450 door V700 register
Bigfront uit de USA is gemaakt door V700 register
Allen,
Ik ben op zoek naar een bigfront SC-xxx voor mijn 960. Nu is er op Ebay best wel wat aanbod te vinden,en een ding valt direct op,in de USA zijn ze aanzienlijk goedkoper (inclusief verzendkosten!).Er is een maar,de FM band heeft een ietwat afwijkende breedte,maar dat is geen probleem.De vraag is nu,waar moet men nog meer op letten? Enige suggesties?

Mvg Mischa
PS: de meeste worden geleverd zonder radio code,maar het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk,dat een heler 10 jaar oude radio's verkoopt.... ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 17:37 #1162785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist wel!
Mischa, het is juist wel een probleem dat het afstemmen juist met digitale tuners uit de  USA radio&#39;s nooit helemaal op de europese frequenties verloopt.<div>Je radio zit dus altijd naast de  zender (en dat vind ik altijd heel hinderlijk!)  </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 17:46 #1162789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok,maar is dit dan te wijzigen?
Mocht men handig zijn met de soldeerbout,is hier dan iets aan te doen?
Mvg Mischa

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 20:35 #1162801 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Aan te passen
Het verloop van de frequentiebanden is aan te passen volgens mij. Heb ooit eens op een Amerikaanse fan site gelezen dat dit middels een serie toets combinaties kan worden veranderd. Bij de garage waar ik altijd kom hebben ze dit wel eens toegepast. Zal eens navragen.
Wat je in ieder geval niet, op bijvoorbeeld de Amerikaanse versie sc-815, zult aantreffen is de RDS functionaliteit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 21:04 #1162804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sc 800
Hallo,
Ik weet niet wat voor prijskaartje aan een amerikaanse  hangt maar ik heb nog een sc800 die je mag hebben voor 75 euro.
Ik hoor het wel. Groeten Rob uit Spijkenisse

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 21:23 #1162808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10 ipv 9
Mischa
De radio&#39;s in de US maken stappen van 10 (mhz?) IPV 9. en daardoor het je slecht bereik in de middengolf, but who cares...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 21:31 #1162813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik care ...
Wat Jeroen bedoelt is stappen van 10 KHz in plaats van mhz ( milli herz ).
De middengolf in Europa is verdeeld in stappen van 9 KHz en wie eens luistert, hoort schitterende muziek. En inderdaad is het geen stereo of glashelder, maar dat is innerent aan het concept.
Maar ik care dus, want ik luister geregeld naar de middengolf. Met name 675 KHz.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 21:43 #1162818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan maar een ouwe yoko radio

MSuidgeest schreef : Wat Jeroen bedoelt is stappen van 10 KHz in plaats van mhz ( milli herz ).
De middengolf in Europa is verdeeld in stappen van 9 KHz en wie eens luistert, hoort schitterende muziek. En inderdaad is het geen stereo of glashelder, maar dat is innerent aan het concept.
Maar ik care dus, want ik luister geregeld naar de middengolf. Met name 675 KHz.

khz, Dat zou het dan moeten zijn.
Middengolf is voor mensen die geen hoog horen lijkt me.
tiens... en iedereen maar zoeken naar goede speakers etc etc, en dan ga je naar jan piepknor ruis luisteren.
neee. Doe dan maar BBC radio 1 of 6 of Stu Bru en nog liever, mijn eigen 10 cd&#39;s in de wisselaar.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 23:34 #1162830 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic USA radio's

edebree schreef : Mischa, het is juist wel een probleem dat het afstemmen juist met digitale tuners uit de USA radio&#39;s nooit helemaal op de europese frequenties verloopt. Je radio zit dus altijd naast de zender (en dat vind ik altijd heel hinderlijk!)

Gedeeltelijk waar. Ik heb twee amerikaanse radio&#39;s (gehad), en het probleem is dat ze in Amerika op de FM alleen de oneven decimalen gebruiken, dus bijvoorbeeld 100,1 100,3 100,5 100,7 100,9.  Als je Skyradio wilt luisteren heb je dan een probleem. Er zijn echter wel een aantal frequenties in NL op de oneven decimalen.
Ik heb destijds (1991!) mijn Volvo radio laten ombouwen naar het volledige frequentiebereik, volgens de dealer een kwestie van een andere chip erin. Ik weet echter niet of ze dat nu nog wel doen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2007 00:01 #1162834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veranderen frequentie
Bedankt zover,ik ben weer iets wijzer geworden.RDS ontbreekt,en de frequentiestappen wijken af.
Hoe verander ik de frequentiestappen?
Quote 1: "Heb ooit eens op een Amerikaanse fan site gelezen dat dit middels een serie toets combinaties kan worden veranderd"
Quote 2: "Ik heb destijds (1991!) mijn Volvo radio laten ombouwen naar het volledige frequentiebereik, volgens de dealer een kwestie van een andere chip erin"
Ik zal proberen eea te achterhalen en deze bevindingen posten.
Mvg Mischa 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC