Nieuw project: automatische ramen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 20:49 #1241231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Up and Down bestuurdersdeur
Hé Bas,
zou je voor mij het schema + relais nummer hebben voor auto up en down voor de bestuurderskant?
Of heeft Mathy dat misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 21:05 #1241233 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Staat er weer
Hallo Volvisti
Ik heb de link even aangepast. Het schema staat er dus weer.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 00:18 #1241259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correct

Baseman schreef : De betreffende posting kan ik helaas niet terugvinden, maar het schijnt op de 940 van 1998 standaard te zijn, getuige een <a href="/?q=node/4674" target="_blank">eerdere posting.</a>
Kijk eens in VADIS bij dat type, wellicht wordt je er wijzer van.

Klopt, op mij 940 1998 1x (snel) drukken en hij gaat automatisch naar beneden.Waarom dan niet hetzelfde met omhoog? geen idee dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 00:37 #1241261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Infopagina.
<div class="description">Ik zal eens nadenken over een informatiepagina.Ik heb er in de vakantie in Frankrijk aan geklust, zie hierover het resultaat.</div><div class="description"> </div><div class="description"> </div><div class="description"> </div><div class="description"> </div><div class="description">Je ziet hier, linksonder in de deur de twee relais, de kabelboom, ingepakt in van die linnentape, echt ideaal spul voor deze zaken.</div><div class="description"><div class="description">Het relais elf ziet er zo uit en de pinnen aan de onderkant zijn genummerd, wat niet op de foto te zien is trouwens.</div><div class="description"> </div><div class="description"> </div><div class="description"> </div><div class="description"> </div><div class="description">Ik heb op een kladje de pinouts staan, van de deur en de schakelaarkant, ik heb alleen geen zin meer om er weer uit te gaan, dus dat komt morgen.</div> </div><div class="description"> </div><div class="description">De schakelaar heb ik ontdaan van de originele busjes, en die heb ik aan de bestaande originele kabelboom laten zitten. Met ronde AMP-tjes, male en female, de zaak weer passend gekregen, bijna geen verschil te zien, toch:</div><div class="description"></div><div class="description"> </div><div class="description"><div class="description"> </div></div><div class="description"> </div><div class="description"> </div><div class="description">En je ziet (paneeltje op zijn kop gedraaid), als het nodig is, kan alles weer zonder schade ongedaan gemaakt worden, en daar hou ik wel van. </div><div class="description"> </div><div class="description">Overigens is de bijrijdersdeur natuurlijk ook automatisch en als je de goede pin uitzoekt om het relais aan te hangen, werkt ie zowel vanaf de bestuurders als de bijrijderskant.Met 1 relais, lekker makkelijk, dus voor een hele auto up en down rondom, heb je er aan 8 genoeg.</div><div class="description">Ik zoek nog 1 knopje met AUTO erop, de rest is compleet. </div><div class="description"> </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 00:59 #1241263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heerlijk
Heerlijk dit Bas, ik snap niet hoe je er uit komt man.Ik ben meer van "het mechaniek".Is het te doen om de ruit ook met 1 druk weer naar boven te laten gaan?,of is dat juist wat je met bovenstaande aan wilt tonen? (je merkt, het ontgaat me)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 01:24 #1241264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

Chilm schreef : Is het te doen om de ruit ook met 1 druk weer naar boven te laten gaan?,of is dat juist wat je met bovenstaande aan wilt tonen? (je merkt, het ontgaat me)

Dat is precies hoe het nu zit.Bestuurders kant met korte druk op de knop helemaal naar beneden of (indien open) helemaal naar boven, bijrijderskant idem, achterdeuren auto UP.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 09:06 #1241271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veiligheid
Vooropgesteld dat ik het een mooi systeem vindt, is er natuurlijk wel een reden waarom Volvo dat zelf nooit gemaakt heeft, dat auto-up.
 (totdat er een vingerkenlbeveiliging kwam, die overigens is gepatenteerd door Mitsubishi)
en dat is ....veiligheid!  verrassing
drie keer raden waarom..
En ook autodown op de achterportieren...Tiens als je kids  leuk aan het tijgeren zijn (wat al uit den boze is natuurlijk) kunnen ze meteen naar buiten springen tijdens het rijden
of als ze dingen vasthebben  die meteen het raam uit kunnen, dan is het best handig!

Maar autodown voorin zou ik ook nog wel willen hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 09:13 #1241273 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knopje!

Jeroen schreef : En ook autodown op de achterportieren...Tiens als je kids  leuk aan het tijgeren zijn (wat al uit den boze is natuurlijk) kunnen ze meteen naar buiten springen tijdens het rijden

En daarom heeft Volvo zelf wel gedacht aan een knopje, waarmee je de ramen van de achterportieren kunt blokkeren en alleen vanaf de bestuurdersplaats kunt bedienen, dat wil ik je met de raamslinger van het rechterachterportier nog wel eens zien doen.....;-))

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC