BALV, 8 juni te Woudenberg

  • Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 13:19 #1475165 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Lastig besluit
Helaas kan ik niet bij de BALV zijn.
Bij de ALV is het besluit juist uitgesteld en verplaatst naar de BALV om meer duidelijkheid te krijgen in de verschillende mogelijkheden. Het verhaal van Hans vind ik daar wel aan bijdragen.

Ik zie niet in waarom dit alleen opde BALV over gediscussieerd zou mogen worden, waar hooguit 15% van het totale ledenaantal bij zal zijn.

Blijft een lastig besluit. Het huidig bestuur wil zo niet verder, er lijkt niemand te zijn die het stokje wil overnemen. Aan de andere kant is het een illusie om te denken dat verdergaan als VKV register alle problemen oplost.
Maar wat dan? Ik weet het niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 17:14 #1475166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel willen
Tja, als je echt geen toekomst meer ziet in iets, kan je alles naar beneden praten. Er moet wel een wil zijn om verder te gaan. Soms is accepteren zoals het is ook een oplossing. Geen hoge verwachtingen hebben. Dan kan er toch ineens wat op je pad komen.

Als het huidige bestuur geen zin meer heeft, wat ik best kan begrijpen, kan het een idee zijn om nieuwe bestuursverkiezingen te houden. Kan ook iets nieuws opleveren. Als daar geen animo is, heb je geen andere keus dan de handdoek ik de ring te gooien. Ik ben een tijdje afwezig geweest maar zou best een bestuursrol willen, als anderen bereid zijn ook een taak op zich te nemen.

En ja, op het forum hierover praten moet kunnen, is niet alleen voorbehouden voor de BALV.

Veel wijsheid zaterdag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 17:30 #1475167 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Nieuwe aanwas
En als deze discussies zorgen voor de drive bij mensen om "van de bank" af te komen is dat ook goed. Er staat daarom ook in de scenarios een scenario dat de vereniging gewoon door blijft gaan...

Nieuw bloed, nieuwe ideeën, nieuwe drive, meer mensen om zaken op te pakken, dat is allemaal goed en ook nodig bij andere scenarios. Fijn dat het nu begint te leven!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 18:37 #1475168 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Hoi Hans,
Ik denk dat ik het niet met je eens ben.

Het is mij altijd een raadsel geweest dat mensen met dezelfde interessen een oerwoud van gezamenlijke organisaties oprichten en op deze wijze elkaar gaan beconcurreren. Dit betekent veel dubbel werk. Terwijl de interesses gelijk zijn. In dit geval zijn de VkV en de Volvo700vereniging gescheiden entiteiten. Terwijl er veel liefhebbers van oudere Volvo's lid zijn. Dat betekent dan je allerlei zaken apart moet regelen die je samen op kunt lossen. En dat je de aanwezige kennis kunt bundelen. Hierbij doel ik op bij voorbeeld op de redblocks, versnellingsbakken en allerlei daaraan gerelateerde techneutologie.Ik zie dat terug in sleutelsessies die al gezamenlijk plaatsvinden. Breng het geheel onder een bestuur en maak het werk wat gemakkelijker en deel de kosten. Ik heb zelf een 240 verleden en weet wat dit waard is. Je krijgt een groter bereik en kunt van elkaar leren. En net zoals in Frankrijk, Portugal of Italië is het heerlijk om met zijn allen op een mooie dag samen te lunchen en een glas te drinken. Of gezamenlijk een evenement bezoeken of een rit te rijden. Een Je zou je als merkenclub bij een andere organisatie die ook iets op autogebied doet aan kunnen sluiten. Eenheid geeft kracht en macht. Bijvoorbeeld een kampeerweekend. of een bezoek aan een stad je met iets bijzonders. En nou niet gaan roepen van organiseer jij het maar, want dat roepen wij te vaak en dan komt er niets van.

En 't is leuk in clubverband. Zie je nog eens iemand. ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 19:39 #1475169 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic toekomst.
Beste mensen,

ik wil namens ons als bestuur een nadere toelichting geven over het waarom en hoe.
Mocht er een beeld ontstaan zijn dat dit bestuur niet meer gemotiveerd is of geen toekomst ziet dan is dat pertinent een onjuist beeld. Er is niets aan de hand met de vereniging en we zijn financieel kerngezond.

Juist omdat wij de toekomst van onze vereniging en de aanwezige kennis van de 700/900 serie gewaarborgd willen zien, dit in combinatie met een sterk teruglopend aantal auto's ( in 10jaar van ca 13000 naar nog geen 7000 nu in Nederland) en een teruglopend ledental, menen wij als bestuur om goed na te denken over de toekomst. Als goed rentmeester vonden wij het geen optie om niets te ondernemen. We zijn geen pessimist maar realist. Verzuiling is een typisch Nederlands dingetje. Daarom hebben we een keur aan verschillende type verenigingen. En dat is ook niet typisch alleen bij Volvo. En vaak hebben mensen verschillende typen Volvo's. Waarom niet alles onder één paraplu? De kosten voor bestuur, clubblad e.d. hoeven dan niet steeds voor iedere club apart gemaakt te worden. Dat de meningen hierover kunnen verschillen moge duidelijk zijn.
Over de opties gaan we daarom a.s. zaterdag praten en een beslissing nemen. En zoals het een vereniging betaamt hebben de leden uiteraard het laatste woord.
Kom daarom zaterdag naar Woudenberg om mee te praten en te stemmen en bent u niet in de gelegenheid, dan machtig iemand die wel aanwezig is om uw stem en daarmee uw mening gehoord te krijgen. We zien u graag in Woudenberg.

Groeten,

Jan Snijder, secretaris.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 20:38 #1475170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je bericht Jan.
Bedankt voor je bericht Jan. Hoe kan ik iemand machtigen? Is daar een formulier voor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 22:18 #1475171 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic volmacht
Hallo Martijn,

Je kunt schriftelijk een ander lid machtigen, de statuten van 26 jaar geleden spreken niet over mail maar dat was toen nog niet zo actueel. Ik denk dat een mail naar penningmeester@volvo700vereniging.nl ook de lading dekt in deze digitale tijd. Volgens de statuten kan elk aanwezig stemgerechtigd lid voor maximaal 2 andere leden een stem per volmacht uitbrengen.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-06-2024 23:05 #1475172 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic De statuten zeggen
dat je een ander lid schriftelijk (digitaal) moet volmachten en deze kan voor maximaal twee leden als gevolmachtigde optreden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2024 01:30 #1475173 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti

Dat er minder 7/900's rondrijden hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er geen aanwas aan leden meer mogelijk is. De nu overblijvende 7/900 bestuurders zullen waarschijnlijk wel meer echte liefhebbers zijn. Die kun je lokken. Door activiteiten te ontplooien die mensen aantrekken. Activiteiten waarvoor best mensen te vinden zijn qua organisatie, maar regelmatig hoor ik mensen die iets willen organiseren, maar die geen antwoord krijgen van het bestuur als ze om ondersteuning of feedback vragen. En natuurlijk helpt het ook, als je een site en forum hebt die de nodige functionaliteit biedt. Waar het plaatsen van een foto geen crime is en het citeren van iemand gemakkelijk gaat. Waar je een mailtje krijgt als er iemand gereageerd heeft op een bericht dat je hebt geplaatst.

Frankrijk heeft een eigen, rijke autoindustrie, net als Italië. Daar rijden uiteraard meer auto's uit eigen land, dan Volvo's. Datzelfde geldt overigens ook voor bijvoorbeeld Duitsland. Dus dat ze daar alles op één hoop gooien is logisch. In Zweden hebben ze ook een paar eigen merken. De Svenska Volvo 7/900 Klubben houdt zich echter, net als de Volvo 700 vereniging, alleen bezig met de Volvo 7/900. Ze zijn als vereniging wel lid van een overkoepelende organisatie, maar zijn daar dus geen onderdeel van.

Ja, kosten van bestuur, blad en "online" kun je delen. Met als gevolg dat je een bestuur krijgt dat maar met een beperkt deel van de auto's in de vereniging wat heeft, een site en forum dat maar deels over de 7/900 gaat en een blad waar datzelfde voor geldt. Een forum en site kun je gemakkelijk uitbreiden met wat onderfora, maar gaan ze het blad van de VKV echt uitbreiden met (ik noem maar iets) 32 pagina's over de 7/900? Mij interesseren de oudere modellen van Volvo, waar de VKV zich van oudsher en voornamelijk mee bezig houdt, niet of nauwelijks. Een 240 is nog wel leuk om te zien, maar ik heb er een paar maanden geleden een week of vijf mee mogen rijden. Ik was blij dat ik m'n eigen auto weer terug had. Dus wat moet ik met een blad waarvan drie kwart gevuld is met verhalen over andere Volvo's dan de onze. En vind ik dat straks die paar tientjes nog waard?

Dat het met bezitters van andere Volvo's best gezellig kan zijn, dat geloof ik graag. Maar misschien is het ook wel gezellig met bezitters van (oude) Mercedessen, Citroëns of Toyota's. Dat maakt de kans op een sleuteldag ook weer wat groter, want er zijn meer algemene garages dan Volvo specialisten.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2024 07:28 #1475174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens mathy
Mee eens Mathy. We vallen straks niet meer op. De kern van de VLV wordt gedraaid door volvoliefhebbers van de Amazone en kattenrug etc. Die hebben niets met de nieuwere modellen. Het onderdelen magazijn ligt ook voor 90% vol met deze onderdelen. En Jan, als we gezond zijn, en het is niet zo dat het bestuur geen zin meer heeft, snap ik de keuze om aan te sluiten niet. Een paar jaar geleden was dat misschien anders, maar volgens mij is dat opgelost. En zo kan het nu ook gaan. Toekomstperspectief zelfstandig oplossen.

En als de 700 succesvol gaat zijn binnen de VKV, komt dat door een paar actievelingen. Dat is niet anders dan als we zelfstandig blijven.

Ik kan er nogmaals helaas niet bij zijn. Anders had ik live mijn betoog gedaan. Besturen is niet altijd eenvoudig, dus veel respect voor het huidige bestuur. Welke keuze het ook gaan worden, nogmaals veel wijsheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD