BALV, 8 juni te Woudenberg

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-06-2024 23:20 #1475155 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Notulen ALV 2023
Ik bedoel de notulen van vorig jaar, 2023. De notulen waar hierboven ZwerverRoodaard mede naar verwijst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2024 01:12 #1475156 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nummer 84
Hallo Godspeed

Die staan in de Factor 700, nummer 84. (Op de cover en in de inhoudsopgave staat "ALV 2022", maar boven het artikel staat "2023")

groetjes

Mathy

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-06-2024 14:08 #1475157 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Meer vrijwilligers
Meer vrijwilligers lost dit het probleem op? En hoeveel dan?
Er is een gat tussen vraag en aanbod.
Wat is de vraag? Voor welke activiteiten en functies?
En is bekend wat de voorkeuren en motieven van vrijwilligers zijn?
Of is het tijd voor een andere structuur, andere manier van werken, andere ideeën? Of opgaan in of samengaan met een andere vereniging.
Last but not least, zijn er inhoudelijke discussiepunten, buiten de ALV notulen, te vinden op de website?

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2024 20:36 #1475158 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Niets direct iets nieuws
De notulen over 2023 heeft men ontvangen per email, de notulen over 2022 staan in de Factor 700 nr. 84, volvo700vereniging.nl/content/factor-700-nr84-2023-01 .

Verder is het toch niet iets nieuws dat deze thema's spelen? De Factors van de afgelopen jaren zijn na te lezen met de diverse hulpvragen en zie bijv. de vacatures in de colofon. Alle leden zijn a.s. zaterdag van harte welkom om hun mening en keuze te geven.

Let op deze weg, het beoordelen van deze scenarios, zijn we als vereniging ca. 2 jaar geleden ingeslagen als conclusie van die ALV.

PS: bij elke verdere keuze waarin we verder gaan als vereniging/register is er werk aan de winkel om ons bestaansrecht te behouden! En dat doen we met zijn allen! Elk nieuw voorstel of idee is dan nog steeds zinvol!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2024 23:06 #1475159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgaan in vkv
Opgaan in de VKV zal zorgen dat de algemene verenigingszaken gedaan zullen worden. Zoals algemeen bestuur, evenementen die georganiseerd worden en het blad. De onderdelenvoorziening is nu al beschikbaar dus is geen plus. Toename van leden door aan te sluiten bij de VKV is een utopie. De VKV heeft zelf ook te maken met een terugloop. De 700/900 zal een register worden. Op zich prima maar het lost dus enkel de algemene zaken op. Het geeft de 700/900 geen nieuwe ziel. Dezelfde vrijwilligers zullen het moeten dragen. Want ook ieder register heeft een aparte coördinator voor activiteiten etc. Ook stukken voor het blad zullen door de 700 leden moeten worden aangedragen. Gebrek aan content is ook bij de VKV aan de orde van de dag. Kortom: het lost in mijn opinie weinig op als we aansluiten bij de VKV. Alles zal hetzelfde blijven. Ik weet hoe het daar is, ik ben 10 jaar penningmeester geweest van de VKV. Zelfde problematieken zelfde gedoe. Zoektocht naar actieven zal blijven. Verjonging blijft erg lastig. Ik zou zelfstandig blijven, en niet aansluiten. Kan er de 8e helaas niet bij zijn, anders had ik graag mijn betoog verteld. Voor vragen ben ik altijd bereikbaar.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 01:57 #1475160 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Jammer dat je er niet bij kunt zijn
Hallo Hans

Ik ben het helemaal met je eens.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 08:50 #1475161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling
Natuurlijk is het jammer als ledenaantal terugloopt. Maar aan de andere kant, hoe erg is dat nu? Er zijn activiteiten waar altijd wel iemand is. Het blad komt wat minder uit, maar komt er wel. Er komt echt wel weer een moment dat we met meer zijn om dingen te kunnen doen. Liefhebbers van de 700/900 zijn er echt wel. De groei van de V700 zat in het verleden vooral in mensen die graag technisch geïnformeerd wilden worden over de auto, om hem op de rit te houden. Helemaal prima natuurlijk. Secondair was het de passie voor de auto, niet primair. Als die mensen de auto verkopen stopt het lidmaatschap. Dan blijven mensen met de passie voor de auto over. Dat is toch niet erg? Beiden is natuurlijk goed, begrijp mij niet verkeerd. Maar om dan de vereniging aan te laten sluiten bij de VKV in de hoop dat issues dan zijn opgelost is een volstrekte misvatting. Ook lees ik dat het een plus is dat de VKV geld heeft. Ik kan je zeggen, dat is misschien een lekker gevoel maar zeker geen plus. Geeft veel discussie en soms ook oneigenlijk. En daarnaast, de v700 doet het financieel ook goed. We hoeven geen winst te maken maar wel met elkaar de 700 in ere houden. Hoeft ook niet veel te kosten. In het verleden heb ik ook het nodige georganiseerd met anderen van de club. Een sleuteldag, een poetsdag, de film Not without my Volvo. De H&M loods. Enz enz enz. Dat heeft vooral vrije tijd en veel plezier gekost. En ja, in die tijd was het ook een handje vol mensen. Dat is bij iedere vereniging. Kijk bij een sportvereniging, het zijn altijd dezelfde mensen waar het om draait. Je begrijpt: ik ben er voor om zelfstandig te blijven ;-).

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-06-2024 08:58 #1475162 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Stemmen bij volmacht
Stemmen bij volmacht is dit mogelijk.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2024 09:24 #1475163 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Het zijn altijd dezelfde mensen waar het om draait
Het zijn altijd dezelfde mensen waar het om draait, maar die zijn er dus steeds minder. En het totale ledental is ook al een aantal jaren dalende.

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-06-2024 11:55 #1475164 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic "er komt een moment dat we met meer zijn".
of niet?, want er komen geen 900's en 700's bij. Anders wil ik graag een nieuwe. En er komt een moment dat de voorzitter de puzzeltocht rijdt, die de penningmeester heeft uitgezet, maar dan moet je 1 van die 2 zijn om er bij te zijn, en de penningmeester weet de oplossing van alle puzzelvragen al.

Veel succes bij de BALV, maar zullen we de rest voor de BALV bewaren??

Groeten, Reinier

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC