Bevoegdheid bestuursleden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2015 15:11 #1421331
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mail
Modedit JS 4/9/15: Reactie Rudiger op verzoek van hemzelf verwijderd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2015 15:17 #1421332
door Willem van Strik
Beantwoord door Willem van Strik in topic Op zich heeft een zittend
Op zich heeft een zittend bestuur wel de steun van de statuten, bij zo'n afwijzing. Zij zijn niet verplicht een kandidaatmelding te accepteren, maar zijn vrij daar zelf een door hen geschikt geachte persoon voor aan te zoeken.
Wel zijn ze verplicht om diezelfde kandidaat serieus te nemen als hij, staande de ALV en conform de statuten, zich als kandidaat gemeld heeft.
Volgens mij hebben Henk en Rudiger dat beiden gedaan. Daarmee kunnen ze dus gekozen worden tijdens de ALV, waar het huidige bestuur ongetwijfeld met zijn eigen kandidaten voor de vrijgevallen bestuursplaatsen zal komen.
Het is wel zo, dat de huidige situatie duidelijk blootlegt, hoe beschermd een zittend bestuur is. Ik denk dan ook, dat het in het belang van de vereniging is om statuten en HR op het punt van bestuursopvolging aan te passen, zodat er ruimte voor vers bloed gegarandeerd is. De huidige formuleringen werken het in de hand dat een bestuur zichzelf in het zadel houdt.
Wel zijn ze verplicht om diezelfde kandidaat serieus te nemen als hij, staande de ALV en conform de statuten, zich als kandidaat gemeld heeft.
Volgens mij hebben Henk en Rudiger dat beiden gedaan. Daarmee kunnen ze dus gekozen worden tijdens de ALV, waar het huidige bestuur ongetwijfeld met zijn eigen kandidaten voor de vrijgevallen bestuursplaatsen zal komen.
Het is wel zo, dat de huidige situatie duidelijk blootlegt, hoe beschermd een zittend bestuur is. Ik denk dan ook, dat het in het belang van de vereniging is om statuten en HR op het punt van bestuursopvolging aan te passen, zodat er ruimte voor vers bloed gegarandeerd is. De huidige formuleringen werken het in de hand dat een bestuur zichzelf in het zadel houdt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 09:33 #1421375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog 2 agenda punten afgewezen.
Mijn mail met nog 2 agenda punten zijn ook afgewezen door Maarten.
Inmiddels lijkt mij dat er nog maar 1 agenda punt is.
NIEUW bestuur kiezen.
Hierbij de mail.
Aan bestuur V700 vereniging.
Bij deze meld ik u nog even twee extra agenda punten voor de BALV.
De andere punten heeft u van het forum afgehaald.
Deze twee staan ook op forum.
Voor de zekerheid mail ik ze even netjes naar u.
Wel kleine opmerking. In de agenda in de brief BALV staat mijn naam genoemd.
Wil u erop wijzen dat het de agenda punten zijn van de V700 leden en dus niet uit persoonlijke titel zoals u schrijft.
Deze twee punten graag toevoegen aan de agenda.
1 * Vertrouwen opzeggen in huidige bestuur.
2* De statuten zijn gedeeltelijk hopeloos achterhaald en getuigen niet van democratische besluitvorming.
Met vriendelijke groet,
Frits de Jongh
Frits,
Hier hoeven wij statutair niet aan mee te werken en dat gaan we dan ook niet doen.
Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur,
Maarten de Rijke
Voorzitter
Inmiddels lijkt mij dat er nog maar 1 agenda punt is.
NIEUW bestuur kiezen.
Hierbij de mail.
Aan bestuur V700 vereniging.
Bij deze meld ik u nog even twee extra agenda punten voor de BALV.
De andere punten heeft u van het forum afgehaald.
Deze twee staan ook op forum.
Voor de zekerheid mail ik ze even netjes naar u.
Wel kleine opmerking. In de agenda in de brief BALV staat mijn naam genoemd.
Wil u erop wijzen dat het de agenda punten zijn van de V700 leden en dus niet uit persoonlijke titel zoals u schrijft.
Deze twee punten graag toevoegen aan de agenda.
1 * Vertrouwen opzeggen in huidige bestuur.
2* De statuten zijn gedeeltelijk hopeloos achterhaald en getuigen niet van democratische besluitvorming.
Met vriendelijke groet,
Frits de Jongh
Frits,
Hier hoeven wij statutair niet aan mee te werken en dat gaan we dan ook niet doen.
Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur,
Maarten de Rijke
Voorzitter
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 10:38 #1421380
door Willem van Strik
Beantwoord door Willem van Strik in topic Alweer een beroep op de
Alweer een beroep op de statuten... en ze zijn zo standaard als het maar kan, voor een vereniging. Dwz: ik ben van drie verenigingen lid die vrijwel exact dezelfde statuten hebben...
Wel vraag ik me af, op basis van welke statuten dit verzoek niet reglementair is. Volgens mij moest Frits uiterlijk een week voor de vergadering met een agenda komen?
Misschien mag dat maar eenmalig, en zijn aanvullingen niet statutair voorzien?
Wel vraag ik me af, op basis van welke statuten dit verzoek niet reglementair is. Volgens mij moest Frits uiterlijk een week voor de vergadering met een agenda komen?
Misschien mag dat maar eenmalig, en zijn aanvullingen niet statutair voorzien?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 10:48 #1421384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruim
Deze email was ruim een week van te voren Willem.
Op 26 aug. verzonden naar Bestuur.
Ik moest uiterlijk een week van te voren met agenda komen inderdaad.
Echter ik mocht geen agenda meer maken want dit doet het bestuur volgens de statuten kreeg ik te horen.
Op 26 aug. verzonden naar Bestuur.
Ik moest uiterlijk een week van te voren met agenda komen inderdaad.
Echter ik mocht geen agenda meer maken want dit doet het bestuur volgens de statuten kreeg ik te horen.
Moderators: Jerry Stam