Volvo 740 weer opstarten na 10 jaar stilstand
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2024 08:10 #1112131
door V700 register
Volvo 740 weer opstarten na 10 jaar stilstand is gemaakt door V700 register
Mijn Volvo 740 heeft nu een jaar of 10 echt stil gestaan. Wegens omstandigheden heb ik de auto de laatste jaren niet meer in de been gehad. Nu wil ik er graag weer mee gaan rijden. De bedoeling is dat ik de auto laat nakijken bij Timen, echter de auto moet daar eigenlijk rijdend kunnen komen. De laatste keer dat ik de auto (jaren geleden) heb proberen te starten startte hij niet. Kan iemand mij een beetje op weg helpen waar ik moet kijken/zoeken om de auto in ieder geval weer aan de loop te krijgen?
De auto heeft een LPG installatie, echter deze heb ik leeg gereden voordat ik de auto in de stalling heb gezet. In de tank zit 1/3 aan brandstof, dat zal inmiddels verouderd zijn, maar mogelijk wanneer ik daar 10 of 20 liter versie Euro 98 in gooi dat dit wel weer voldoende is? Jaren geleden dus geprobeerd de auto te starten maar hij sloeg niet aan. Voordat de auto in de stalling is gezet is deze altijd in onderhoud geweest bij Timen en liep als een zonnetje.
De auto heeft een LPG installatie, echter deze heb ik leeg gereden voordat ik de auto in de stalling heb gezet. In de tank zit 1/3 aan brandstof, dat zal inmiddels verouderd zijn, maar mogelijk wanneer ik daar 10 of 20 liter versie Euro 98 in gooi dat dit wel weer voldoende is? Jaren geleden dus geprobeerd de auto te starten maar hij sloeg niet aan. Voordat de auto in de stalling is gezet is deze altijd in onderhoud geweest bij Timen en liep als een zonnetje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2024 10:47 #1475977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer gegevens
Ik neem aan dat je bedoelt dat de auto wel start maar niet aanslaat. Zonder verder info over het model en brandstofsysteem krijg je waarschijnlijk alleen algemene adviezen. Hierbij een stap voor stap benadering dat misschien handig is voor als je een brandstofinjectiesysteem hebt:
www.stepbystepvolvo.com/Resources/Volvo%20No-Start.pdf
www.stepbystepvolvo.com/Resources/Volvo%20No-Start.pdf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2024 11:33 #1475978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik de sleutel omdraai dan
Als ik de sleutel omdraai dan loopt de startmotor inderdaad. Maar de auto slaat niet aan.
Ik heb een B230K met een inlaatspruitstuk en carburateur van een 240.
Ik heb een B230K met een inlaatspruitstuk en carburateur van een 240.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-10-2024 14:06 #1475979
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic De brandstofpomp
moet je kunnen horen wanneer je de sleutel in de contactstand zet.
Krijgt ie benzine en is er een vonk?
Krijgt ie benzine en is er een vonk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2024 14:21 #1475980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga ik onderzoeken/proberen.
Ga ik onderzoeken/proberen. Ik heb zelf niet zoveel verstand van auto's. Dus het wel of niet kunnen controleren van een vonk weet ik niet.
Even los van dit: kan het kwaad om de auto na 10 jaar stilstand gewoon proberen te starten? En dan wel zonder dat de motor in de soep draait...
Even los van dit: kan het kwaad om de auto na 10 jaar stilstand gewoon proberen te starten? En dan wel zonder dat de motor in de soep draait...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2024 20:01 #1475982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verstandig….
Lijkt mij zowieso verstandig om alle vloeistoffen eerst te verversen (olie, kvs, benzine), voordat je gaat starten. Dat zal na 10 jaar stilstand niet best meer zijn.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2024 09:47 #1475985
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is het een optie om de auto
Is het een optie om de auto simpelweg te laten transporteren naar Timen?
Ik vermoed, dat je geen ervaren zelfsleutelaar bent omdat je hem daar wilt laten nalopen. In dat geval kan het gevecht om een auto zelf wakker te maken uit winterslaap weleens kansloos zijn...
Hoor je bijvoorbeeld het verschil of je nokkenas wel of niet meedraait bij het starten? Kapotte D-riem ligt wel op de loer namelijk. Gelukkig is de B230K een vrijloper vziw.
Ik vermoed, dat je geen ervaren zelfsleutelaar bent omdat je hem daar wilt laten nalopen. In dat geval kan het gevecht om een auto zelf wakker te maken uit winterslaap weleens kansloos zijn...
Hoor je bijvoorbeeld het verschil of je nokkenas wel of niet meedraait bij het starten? Kapotte D-riem ligt wel op de loer namelijk. Gelukkig is de B230K een vrijloper vziw.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2024 10:33 #1475986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat kan wel, echter Timen
Ja dat kan wel, echter Timen geeft terecht aan dat een trailer met auto niet handig is. Ben meermaals bij Timen geweest en ik snap precies wat hij bedoeld. Als de auto in ieder geval aan de loop is zou het naar zijn werkplaats rijden in ieder geval al een stuk beter zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2024 10:35 #1475987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee ik ben niet bij machte om
Nee ik ben niet bij machte om te horen/bepalen of een nokkenas wel of niet meedraait.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-10-2024 18:49 #1475988
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Mohammed en de berg.
Je kunt het ook omdraaien dus.
Het zijn vaak eenvoudige oorzaken die het opstarten na x jaar niet doen slagen.
Onlangs nog een bijna 20 jaar stilstaande 940 TURBO opgestart.
Liep gewoon weer na wat aansporingen en kleine reparaties.
Ohw ja, met de 20 jaar oude benzine natuurlijk. Geen probleem hoor.
En vloeistoffen vervangen voor opstarten? Ik zie het nut er niet van in. Het zijn Redblock’s he, geen moderne motoren.
Het zijn vaak eenvoudige oorzaken die het opstarten na x jaar niet doen slagen.
Onlangs nog een bijna 20 jaar stilstaande 940 TURBO opgestart.
Liep gewoon weer na wat aansporingen en kleine reparaties.
Ohw ja, met de 20 jaar oude benzine natuurlijk. Geen probleem hoor.
En vloeistoffen vervangen voor opstarten? Ik zie het nut er niet van in. Het zijn Redblock’s he, geen moderne motoren.
Moderators: Jerry Stam