- Berichten: 4
voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning
Remmen met de 343
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2013 22:53 #933345
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Remmen met de 343
hou wel in je achterhoofd dat schijven erg snel warm worden; ??n keer je oprit oprijden en remmen en ze zijn warm
de bewegingsenergie (en dat is erg veel bij een auto) wordt omgezet in pure warmte, bedenk dat die bult energie op een oppervlak van enkele vierkante cm's wordt afgegeven en je weet dat de kleinste remvertraging al veel warmte oplevert.
dus: je schijven blijven koud als je tijdens de hele rit niet remt. Ook niet een heel klein beetje. En vergeet de warmte van je wiellagers niet.
de bewegingsenergie (en dat is erg veel bij een auto) wordt omgezet in pure warmte, bedenk dat die bult energie op een oppervlak van enkele vierkante cm's wordt afgegeven en je weet dat de kleinste remvertraging al veel warmte oplevert.
dus: je schijven blijven koud als je tijdens de hele rit niet remt. Ook niet een heel klein beetje. En vergeet de warmte van je wiellagers niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2013 07:58 #933355
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen met de 343
Rem jij wel eens een hele rit niet dan haha, kijk maar uit
wel goed voor je verbruik trouwens haha..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2013 17:28 #933365
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen met de 343
Makkelijkste is natuurlijk gewoon even opkrikken en het wiel een slinger geven,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2013 21:42 #933414
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen met de 343
Ja heb ik al gedaan. Links gaat soepeler dan links, komt volgens de betreffende monteur mogelijk door de rembekrachtiger. Rechts is overigens wel beter dan dat het was. Rembekrachtiger inbouwen (heb nog een nieuwe liggen) is wel een paar uur werk, dus dat zal voorlopig niet gedaan worden. Ach..., hij rijdt zo weinig joh, nog geen 2dkm/jaar..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-07-2013 16:54 #933532
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen met de 343
niet mee eens dat dit normaal is. Na een rit waarbij je de remmen niet of nauwelijks gebruikt hebt (normaal uitrollen / terugschakelen voor stoplichten en bochten etc) moeten remdelen gewoon KOUD zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2013 17:10 #933537
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Remmen met de 343
in ieder geval veilig om aan te raken. maar veel mensen gebruiken hun remmen als enige manier om snelheid te minderen. daarbij zullen ze dan ook altijd warm tot heet zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2013 20:24 #933600
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen met de 343
Ja ik weet het niet. Zoals ik al zei; de schijven van mijn Honda Civic (en die auto is nog helemaal niet oud) zijn ook superheet (niet om aan te pakken) na een ritje, ook al rem je niet/nauwelijks. En daar loopt er echt niks aan kan ik je garanderen...
Je lagers e.d. doen natuurlijk ook lekker mee met warme-ontwikkeling toch?
Je lagers e.d. doen natuurlijk ook lekker mee met warme-ontwikkeling toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2013 21:02 #934888
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remmen met de 343
Zo, rechtsvoor toch maar een revisiesetje d'r op. Viel me net op dat ie lang zo warm niet meer wordt en dat zo'n 343 toch wel heerlijk rijdt..., al is wel vrij traag, dat dan weer wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
31-08-2013 23:53 #934889
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Remmen met de 343
Zoals al gezegd. De remschijven mogen niet heet worden en nauwelijks warm. Metaal wat heet wordt en waar kracht op gezet wordt heeft de neiging om van vorm te veranderen. Bovendien remt heet metaal minder goed dan koel metaal.
Het is geen geweldige test, maar een indicatie: Als je op een vlakke weg de auto direct na gebruik en een beetje remmen niet met gemak, in de vrij, door het duwen van de auto kunt laten rollen (automaten rollen wat moeilijker), dan loopt er wel degelijk iets aan. Opkrikken en per wiel controleren is het beste. Rem ook een keer als ie opgekrikt staat.
(zorg dat de auto stevig staat)
Het is geen geweldige test, maar een indicatie: Als je op een vlakke weg de auto direct na gebruik en een beetje remmen niet met gemak, in de vrij, door het duwen van de auto kunt laten rollen (automaten rollen wat moeilijker), dan loopt er wel degelijk iets aan. Opkrikken en per wiel controleren is het beste. Rem ook een keer als ie opgekrikt staat.
(zorg dat de auto stevig staat)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 00:28 #934890
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Remmen met de 343
:S Snap ik niet waarom niet gelijk beide kanten gedaan? Dan zou ik tenminste weten dat beide kanten goed warenSteven1;220640 schreef : Zo, rechtsvoor toch maar een revisiesetje d'r op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets