voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning
Schijfremmen op achteras 360?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-06-2009 15:54 #629208
door V300 register
Schijfremmen op achteras 360? is gemaakt door V300 register
Is dit ooit door iemand gedaan:S?
Kan er zo nix over vinden.
Kan er zo nix over vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-06-2009 16:09 #786158
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schijfremmen op achteras 360?
staat very hoog op m'n to-do list, de engelsen hebben reeds een paar mooie beunhaas achterassen geproduceerd.
wat zijn je eisen aan de schijfremmen;
- willen behouden originele handrem kabelwerk?
- icm fly-off handrem?
- volledig hydrauliek, zonder kabels?
wat zijn je eisen aan de schijfremmen;
- willen behouden originele handrem kabelwerk?
- icm fly-off handrem?
- volledig hydrauliek, zonder kabels?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2009 20:40 #786242
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schijfremmen op achteras 360?
Ik wil gewoon weten wat er gedaan is ,wat wel kan ,en,nog veel belangrijker,wat niet.
Ik kan wel zelf weer eens n keer gaan proberen om t wiel opnieuw uit te vinden maar ik meende het deze keer toch eens anders te gaan doen.Dus leren van de lessen die andere al geleerd hebben.
Zo'n hydraulische handrem is eigenlijk de makkelijkste oplossing lijkt mij zo.Als je daar voor kiest dan heb je ineens een veel groter scala aan mogelijkheden.
Ik kan wel zelf weer eens n keer gaan proberen om t wiel opnieuw uit te vinden maar ik meende het deze keer toch eens anders te gaan doen.Dus leren van de lessen die andere al geleerd hebben.
Zo'n hydraulische handrem is eigenlijk de makkelijkste oplossing lijkt mij zo.Als je daar voor kiest dan heb je ineens een veel groter scala aan mogelijkheden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-06-2009 22:07 #786254
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schijfremmen op achteras 360?
alles kan, alleen moet je van tevoren weten wat je er mee wilt.
standaard is de remkrachtverdeling 70/30, als je schijven wilt voor de looks dan gooi je alles wat bij de trommel hoort weg (behalve de handremkabels) monteer je schijven en cossie 2wd remklauwen (zijn voor zien van handremkabelaansluiting) en je bent van die zielige trommels af.
wil je echt profijt hebben van een blokkerende achteras, bijvoorbeeld voor handrementry's bij het driften, dan ga je voor een fly off handrem en kun je originele 340 remklauwen gebruiken (geen kabels nodig)
bij normaal remmen houd je met schijfremmen echter geen 70/30 verdeling door de grotere remcapaciteit van de achterschijven, je zult hiervoor dus nog een extra begrenzer moeten plaatsen en op de remmentestbank de remkrachtverdeling af moeten stellen.
als we het over bouwen hebben, dan is het grootste probleem je originele spoorbreedte behouden en de schijven zelf monteren. een steuntje maken voor je remklauw en het vlechten van wat koper is zo gebeurd.
standaard is de remkrachtverdeling 70/30, als je schijven wilt voor de looks dan gooi je alles wat bij de trommel hoort weg (behalve de handremkabels) monteer je schijven en cossie 2wd remklauwen (zijn voor zien van handremkabelaansluiting) en je bent van die zielige trommels af.
wil je echt profijt hebben van een blokkerende achteras, bijvoorbeeld voor handrementry's bij het driften, dan ga je voor een fly off handrem en kun je originele 340 remklauwen gebruiken (geen kabels nodig)
bij normaal remmen houd je met schijfremmen echter geen 70/30 verdeling door de grotere remcapaciteit van de achterschijven, je zult hiervoor dus nog een extra begrenzer moeten plaatsen en op de remmentestbank de remkrachtverdeling af moeten stellen.
als we het over bouwen hebben, dan is het grootste probleem je originele spoorbreedte behouden en de schijven zelf monteren. een steuntje maken voor je remklauw en het vlechten van wat koper is zo gebeurd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-07-2009 10:37 #787465
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schijfremmen op achteras 360?
Ffff om n idee te hebben waar de onderdelen vandaan kunnen komen...........
Welke auto's hebben dezelfde steek als de 300 serie?
Hoe zit t met de de aansturing van de remklauwen.
Worden die rechstreeks bediend of wordt het systeem gebruikt zoals het nu is,dwz leiding naar rechtsachter en dan door naar links.
Met trommels is dat niet zo'n probleem maar met schiven lijkt me die laatste versie onwenselijk ondat je links toch n vertraging krijgt t.o.v rechts.(hoe minimaal ook)
Welke auto's hebben dezelfde steek als de 300 serie?
Hoe zit t met de de aansturing van de remklauwen.
Worden die rechstreeks bediend of wordt het systeem gebruikt zoals het nu is,dwz leiding naar rechtsachter en dan door naar links.
Met trommels is dat niet zo'n probleem maar met schiven lijkt me die laatste versie onwenselijk ondat je links toch n vertraging krijgt t.o.v rechts.(hoe minimaal ook)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-07-2009 19:07 #787580
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schijfremmen op achteras 360?
In principe zou je ook kunnen gaan voor de achterremmen van de V400-serie. Dat zijn namelijk achter ook schijfremmen en hebben ook een handremkabel aansluiting. Als ik me niet vergis is Frank de Boer (eyeball360 als ik me niet vergis) er ook mee bezig.
Daarnaast heeft een schijfrem meer remdruk nodig bij dezelfde remkracht dan een trommelrem. Als ik me niet vergis raakt de achterkant onderberemd wanneer je de trommelrem vervangt door een schijfrem. Natuurlijk is dit afhankelijk van de zuigeroppervlakte van de achterremmen, gewichtsverhouding van de auto, enz....... Het beste is dan ook om een verstelbare remdrukregelaar toe te passen.
Daarnaast heeft een schijfrem meer remdruk nodig bij dezelfde remkracht dan een trommelrem. Als ik me niet vergis raakt de achterkant onderberemd wanneer je de trommelrem vervangt door een schijfrem. Natuurlijk is dit afhankelijk van de zuigeroppervlakte van de achterremmen, gewichtsverhouding van de auto, enz....... Het beste is dan ook om een verstelbare remdrukregelaar toe te passen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2009 08:22 #787617
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schijfremmen op achteras 360?
Ik dacht dat de 400 n andere steek had dan de 300 ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2009 11:04 #787625
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schijfremmen op achteras 360?
Nope, hetzelfde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2009 16:03 #787663
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schijfremmen op achteras 360?
Da's HELE nuttige info,bedankt Jos.:worship::worship::worship::worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2009 16:05 #787664
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schijfremmen op achteras 360?
Nu we dan toch die 400 bij de oren hebben.....
Hoe zit t met de hoofdremcilinders van de 400?
Zijn die anders cq te gebruiken?
Hoe zit t met de hoofdremcilinders van de 400?
Zijn die anders cq te gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets