- Berichten: 9
Betere remmen 360
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Ik denk dat ik dan uitkom bij sportremsets. Het al wat rondgesnuffelt, EBC schijnt een goed merk te zijn maar waarschijnlijk erg duur. Het is dan ook nog maar de vraag of ze wel voor een 360 te krijgen zijn. Brembo MAX schijven zijn ook mooi, maar volgens mij niet te krijgen voor een 360.
Via deze ad: link.marktplaats.nl/146075571 kwam ik op een set mooie geboorde schijven. Schijven kosten hier 127 euro de set en blokken 37 euro. Er staat echter geen merk bij. Wat denken jullie van die ad?
Uberhaupt iemand ervaring met betere remmen, of weet je leveranciers van beter remwerk?
Geboord of gegroefd heeft wel de voorkeur. Heeft betere koeling, grip en staat ook nog een ubervet...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Anders moet je eens in de Ford Escord hoek gaan zoeken, van de remmen schijnt daar redelijk leentjebuur gespeeld te zijn (van de week opnieuw bevestigd gezien: mijn soon to bie nieuwe achterremcylinders zijn... jawel... Ford Escord + Volvo 340)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het scheef trekken heeft te maken met het slecht functioneren van ??n kant. (dus idd bv een zuiger die vast zit)
Ik zou gewoon een setje standaard schijven halen. Dat is meer dan zat voor een straatauto. Zorg dan wel voor goede blokken. (zelf rij ik nog met de ori volvo blokken) Als ik nieuwe zou moeten kopen, zou ik voor de ferodo "straat" blokken gaan.
Hoofdremcilinder, vacuumslang bekrachtiger en achterremmen kunnen natuurlijk ook nog verantwoordelijk zijn voor het "onder de maat remmen"
Mijn 340 remde eerst ook voor geen meter. Het enige wat ik vervangen heb zijn de wielremcilinders achter, een nieuw model bekrachtiger en de hoofdremcilinder. Hij remt nu echt super! met originele blokken dus (zelfs nog complimenten gehad van een 360cuprijder!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Doeke Dobma;46908 schreef : Overigens: bij hard remmen op hoge snelheid is er een duidelijk trilling waarneembaar, ook hoorbaar. Ook trekt de auto dan flink naar rechts. Is dit te wijten aan versleten remmen of aan wielophanging? Een garage had het erover dat het misschien de remtang is?
ik denk (net als Frits volgens mij) dat het er niet aan ligt dat de standaard remopstelling niet goed genoeg is, maar dat het bij jouw auto gewoon niet goed in orde is!
het 'trekken' in het stuur zou niet uit de wielophanging mogen komen, want dan zou je dat met andere rij omstandigheden ook moeten merken.
rubbers vervangen, controle op speling, en dan pas als laatste: uitlijnen, dat kan nooit kwaad natuurlijk, het kan best verschil maken op het rijden in het algemeen.
maaaaar... als hij vooral trekt (en trilt) bij het remmen heb je daar het probleem in zitten.
een 360 kan goed ankeren, ook vanaf hoge snelheden, met de standaard remmen. ten opzichte van moderne auto's zijn ze niet eens z? zwaar. je hoeft echt geen geventileerde schijven rondom te hebben bijv...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
als ik bij mijn 360 vanuit hoge snelheid hard remde
kreeg je daar gewoon koppijn van
dus voor mij zijn de orginele voldoende
goede banden scheelt ook een hoop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Ik reken even;
2 x Brembo a 47,50 is 95 euro, plus 53,50 voor Ferodo blokken is 148,50 ex btw. Minus 35 procent is 96,50 ex btw, dat is 115 euro incl btw. Klinkt wel goed dacht ik. Wat vinden jullie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik ben ook al ff op zoek naar van die gegroefde schijven maar kan ze nergens vinden
niet voor de remkracht maar puur optisch
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
voor de sleutelaars is dat te repareren dmv een revisieset en schoonmaken/ontroesten. maar als je daar geen ervaring mee hebt kun je beter een nieuwe remklauw monteren. die zijn helaas wel PRIJZIG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Goede gedachtengang? Even kijken of ik iets op de sloop ofzo kan vinden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.