Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2013 17:43 #923877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Hallo beste volvo liefhebbers!

Ik heb de keuring zover gekregen dat ze het officiele attest reeds vervangen hebben door een 'overtuigende en gestaafde uitleg'.

Heeft er iemand van jullie iets van voorschriften of documentatie waarmee ik kan aantonen dat door deze reparatie de wereld niet vergaat?

Mvg
Jan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2013 17:56 #923878 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Proficiat! Dus dan is er toch iets (iemand) bij die keuring die anders kan handelen dan zoals een grote domme *ul (blinde wegwijzer)? Dat 'overtuigende en gestaafde uitleg', betekent dat een voorlopige goedkeuring?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2013 18:03 #923879 door V300 register

Spurt;211683 schreef : Proficiat! Dus dan is er toch iets (iemand) bij die keuring die anders kan handelen dan zoals een grote domme *ul (blinde wegwijzer)? Dat 'overtuigende en gestaafde uitleg', betekent dat een voorlopige goedkeuring?

Welja, aan de telefoon willen ze de wagen de baan op laten als ik kan aantonen dat die veilig is. Nu wil hij nog steeds liefst een attest, maar begint te snappen dat het attest onbestaand is. Kopie?n van voorschiften, handleidingen, werkboeken etc... kunnen de wagen mss op de baan krijgen.

Ik heb gewoon pech dat ik naar het verkeerde keuringstation geweest ben, zoveel is duidelijk. Ik kan enkel hopen dat ze een deftige gestaafde uitleg nu ook werkelijk willen aanvaarden en toch ten minste interesse tonen te luisteren.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 00:20 #923908 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Misschien kan een carrosseriebedrijf een attest uitschrijven en is dit voldoende?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 00:31 #923909 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

Erik;211714 schreef : Misschien kan een carrosseriebedrijf een attest uitschrijven en is dit voldoende?

moet het wel een erkende bedrijf zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2013 10:45 #923914 door V300 register

powerflux;211679 schreef : ah, de eerste Godwin . nog vrij snel moet ik zeggen

hahaha.. mooi verhaal dit. :worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2013 11:39 #924014 door V300 register

Erik;211714 schreef : Misschien kan een carrosseriebedrijf een attest uitschrijven en is dit voldoende?

Ja maar ze gaan niet zomaar een attest uitschrijven voor het werk van iemand anders. Daarbij heb ik zo de indruk dat niemand echt zin heeft er zich over te bekommeren.

Volvo garage kortrijk: "Daar beginnen we niet aan."
Volvo garage Tielt: "Mijn technieker is na uw telefoon al een kwartier bezig met uw vraag, meneer. Die werkuren kosten mijn ook geld hoor."
Volvo garage Koolskamp: "wij doen onze wagens naar een carrosserie."
-> Carrosserie: "probeert u eerst een attest te voorzien of te vragen wat de keuring wil. De prijs is niet te schatten, hangt er van af hoeveel werk er aan is."

Ben eens benieuwd wie nu werkelijk gaat willen werken aan deze wagen...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 18:17 #924055 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Zou je in het uiterste geval niet het hele handje gaan vervangen. Nu al op de sloop zoiets regelen voor beide zijden is zowieso zinvol, naast wat andere onderdelen. Weg is weg, op is op......En het komt nooit meer terug.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2013 09:01 #924147 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

Erik;211863 schreef : Zou je in het uiterste geval niet het hele handje gaan vervangen. Nu al op de sloop zoiets regelen voor beide zijden is zowieso zinvol, naast wat andere onderdelen. Weg is weg, op is op......En het komt nooit meer terug.

Erik bedankt!!! Is eigenlijk wat ik ook al had gezegd.

Ik vermoed dat de carrossiers een stuk geruster zullen zijn als je ze al goede vervangstukken kunt laten zien.
Als er een ding is wat carrossiers haten, en ik spreek uit ervaring, is uren vruchteloos aan de telefoon hangen en dit niet kunnen doorrekenen.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2013 09:18 #924151 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

Jantje340;211821 schreef : Volvo garage kortrijk: "Daar beginnen we niet aan."

Eerlijk antwoord zou ik zeggen. Die zijn bang van het werk en het onbekende dat zich misschien schuil houdt.

Jantje340;211821 schreef : Volvo garage Tielt: "Mijn technieker is na uw telefoon al een kwartier bezig met uw vraag, meneer. Die werkuren kosten mijn ook geld hoor."

Deze zeggen eigenlijk dat ze er geen zin in hebben.

Jantje340;211821 schreef : Volvo garage Koolskamp: "wij doen onze wagens naar een carrosserie."
-> Carrosserie: "probeert u eerst een attest te voorzien of te vragen wat de keuring wil. De prijs is niet te schatten, hangt er van af hoeveel werk er aan is."

Ben eens benieuwd wie nu werkelijk gaat willen werken aan deze wagen...[/quote]

Eerlijk antwoord van hun. Heb je eigenlijk van de keuring al gehoord hoe ze willen dat het opgelost wordt. Je hebt in principe alle tekeningen van hoe Volvo het voorschrijft. Kunnen ze ermee leven als enkel de beugel in zijn geheel wordt vervangen of moet ook een deel van de balk vervangen worden? Dat Koolskamp er geen prijs op durft te plakken kan ik ook begrijpen, de vraag is namelijk "wat zit er qua roest onder?" m.a.w welk extra werk. Hebben ze je een uurtarief gegeven?

Mijn carrosier werkt ook met een uurtarief plus verbruikt materiaal. Zijn motto is "Je ziet waar je begint maar je ziet niet waar je eindigt" wat in het geval van Cybille aardig klopte.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC