bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
- V300 register
- Verbannen
Leuk voorbeeld, sommige van u kent mijn auto. Die van mij is typisch een gevalletje van vooral niet invoeren naar Belgi?. En hier komt die vlot door de APK. Sterker nog maar dat is jarengelden want familie woont daar van mij, ik was daar in Turnhout en toen hadden ze blijkbaar ook NL APK. Mijn wagen werd door die keuringsman snel als voorbeeld gegeven ik vertelde zie je daar die auto staan hoeveel er aan gelast is, daar die balk en daar die balk ect, terwijl ik hem niet eens kwam keuren. Maar dat was dus zo,n geval die in Belgi? dik was afgekeurd, en bij ons niet. Had vooral met het laswerk wat overal zat te maken, en met de schokdempers....
Die eisen zijn dus echt wel verschillend, al zullen ze de laatste jaren wat dichter naar elkaar gegroeid zijn. De APK is echt zo streng nog niet!
Je kunt hem niet terug nemen als je hem in Nederland keurt, in Belgi? wordt de auto opnieuw gekeurd al zit er net nieuwe apk op! Ik denk overigens wel, dat als dit het is hij in NL goedgekeurd gaat worden die kans acht ik zeer, zeer groot. Je kan hem dus invoeren in NL, met kenteken maar dan moet je hem dus verkopen aan een hollander. Dat is wellicht goedkoper dan de schreder.
Er zijn trouwens wel meer dingen die je echt niet mag lassen, veerschotels en dergelijke.
Kan iemand mij het volgende uitleggen?
Stel ik rijd in een wagen de mijne om hem in Turnhout te keuren volgens NL apk. Wordt goedgekeurd, echter zou volgens de APK in Belgie zeker afgekeurd moeten worden. Ik wordt aangehouden door de politie in Belgie in poppel, die zegt allee die wagen van u, is een gevaar op de weg voldoet niet aan de technische vereiste...
Kan dit? Of is de APK, ongeacht dat deze minder streng kan zijn in een ander EU land, dan toch bindend?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mijn ervaring is echter dat de Belgische politie sowieso niet zo goed weet wat men met Nederlandse voertuigeisen moet doen. Ik ben een aantal jaar met een opgevoerde scooter door dat land naar school gecrost, en een paar keer aangehouden waarbij men mij liet gaan uit onwetendheid...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Ik doe altijd het gehele handje vervangen. Het is gehele deel om de balk heen. Ik maak de lassen in nagenoeg dezelfde puntlasgaten als van de fabriek. Goed, vol en een vlakke las aanbrengen en dan kraait er geen haan meer naar.
Je ziet aan de foto's duidelijk dat het een reparatie is met enige creativiteit. Over de kwaliteit en sterkte kan ik geen uitspraken doen.
Dan is er nog een ander punt. 9 van de 10 keer dat ik de balk er onder vrij maak, dan blijkt deze ook verzwakt of weggeroest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Erik;211628 schreef : Misschien wat verwarrend. Maar ik dacht dat er nu een pilotproject loopt waarin: Nederlandse auto's in Belgi? en Spanje gekeurd mogen worden. Andersom mag dat niet heb ik begrepen.
Inderdaad, de Belgische overheid heeft geen vertrouwen in de Nl keuring mede omdat deze niet door een onafhankelijke instantie wordt gedaan m.a.w. in Nl kun je te gemakkelijk gematst worden.
Inderdaad een goede mogelijke oplossing die in B ook te doen zou zijn geweest voor de eerste keuring...Erik;211628 schreef : Ik doe altijd het gehele handje vervangen. Het is gehele deel om de balk heen. Ik maak de lassen in nagenoeg dezelfde puntlasgaten als van de fabriek. Goed, vol en een vlakke las aanbrengen en dan kraait er geen haan meer naar....Dan is er nog een ander punt. 9 van de 10 keer dat ik de balk er onder vrij maak, dan blijkt deze ook verzwakt of weggeroest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Afwerking is ook een punt van aandacht, de naden in deze foto zeggen eigenlijk genoeg:
imageshack.us/photo/my-images/17/dsc01651t.jpg/
Ik heb nog een 5 deur 340 [bj '91] met Belgische papieren staan maar hoe die van onder uitziet weet ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volgens mij heb je gewoon pech gehad dat de reparatie in die opvallend lichte zinkkleur is gespoten geweest. Je kan bij je keuringsstation (vroeger toch) de uitleg krijgen wat er op welke manier kan en mag gelast worden.
Ik hoop dat je dit in orde krijgt en met de auto kan gaan rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Spurt;211660 schreef : (Otto Adolf) Eichmann (1906 ? 1962) handelde ook als een machine.
Dat is maar wat hij beweerde om maar niet verantwoordelijk te worden gehouden voor zijn daden. Maar leuke vergelijking. Ik wacht met smart op de reacties :yummie:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zegt die man, allekus co is niet goed. Is hij net koud uwe wagen? Ja... Ja amahlola zo warm gereden als het maar zijn kan. Hij zat er ook maar net boven daar niet van. Het is ook het eerste wat ze in die hal controleren, en de ruitenwissers dacht ik samen ermee. En de papieren. Kijk ik NL is dat gewoon afkeur he, vergis je daar niet in. Met andere woorden de eisen zijn in Belgie strenger op papier, de uitvoering wil nogal verschillen.
Je het is die kleur. Als je dat dicht had gesmeerd met plamuur, over de lasnaad, dikke laag tectyl erover en niet alleen dat maar veel uitgebreider, dan had hij het denk ik niet gezien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Spurt;211660 schreef : Dit keuringsgedoe (die persoon die het attest moet afgeven in deze kwestie) is het zoveelste voorbeeld van hoe een mens gedegradeerd kan zijn: handelen als een machine. (Otto Adolf) Eichmann (1906 ? 1962) handelde ook als een machine.
ah, de eerste Godwin . nog vrij snel moet ik zeggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.