alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Inbouw LPG installatie

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2011 20:25 #883312 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Inbouw LPG installatie
:S Ik heb een probleem met het gasstuk.

De luchtfilter wordt naar buiten geduwd, zie foto:

Kan iemand met LPG een foto maken van zijn gasstuk, want ik denk dat ik iets anders nodig heb dan dit. :sad:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2011 21:59 #883323 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inbouw LPG installatie
De doorvoer door de binnenplaat achter je kentekenplaat is netjes gedaan. Beter nog dan bij mijn installatie vind ik.
Dit ziet er uit als een universeel mengstuk. Niet echt een charmante pasvorm... Als ik mijn schuur een beetje heb opgeruimd moet er ergens wel een speciaal Weber gasmengstuk tevoorschijn komen. Die heeft de vorm en het gatenpatroon van de bovenflens van de carburateur en monteer je tussen carburateur en luchtfilterhuis. Als je dit niet kunt vinden mag je die wel overnemen, ik had hem destijds voor mijn Daf met B14 liggen, maar die is reeds lang verdwenen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2011 22:09 #883326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouw LPG installatie
Erg netjes! Die vulopening, moet je daar telkens een bajonetverlengstuk op draaien als je wilt tanken?

Voor wat betreft de koffermat, leverde Volvo ze destijds zo af:

De mat omhooggevouwen tegen de gastank aan. Ook een charmante oplossing wat mij betreft.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2011 22:18 #883331 door Jeroen van Bodegom
Vulstuk moet je er elke keer opdraaien inderdaad. Dat vond ik meer dan de moeite waard. Zo'n lelijke gasvuldop op je zijscherm is geen gezicht...

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2011 22:34 #883332 door Erick Janssen (GAST)
@ Jeroen, wat die gasstuk betreft houd ik me aan bevolen, ik ga eerst met de leverancier praten want dit bevalt niet.
Jammer dat ik dat niet eerder heb gezien, ik heb het te veel afgeknipt, ik denk dat ik een andere maak van tapijt of iets dergelijk. Het ziet er wel erg netjes uit.

@ Jean-Luc, ja de vulstuk moet je er elke keer opdraaien, maar dat is geen probleem ik moest altijd een "Belgische" vulstuk op de vulpunt draaien.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 10:11 #883527 door Erick Janssen (GAST)
Zo alles is klaar, hier zijn de laatste foto's, ik ben helemaal niet tevreden met de gasmengstuk zoals die hier is gemonteerd (Jeroen je hebt een PB) maar het zij voorlopig zo, tot ik een ander oplossing heb gevonden.

:wtf2: Ik verbaasde me toen ik de doorzichtige slang kreeg maar na de verdamper mag je schijnbaar alles gebruiken. :confused:

Voor de verwarming van de verdamper heb ik de slangen van de voet verwarming van de carburator aan de pomp los gemaakt wat ingekort en in de leiding van de verdamper gelijmd dit is met solutie gelijmd eerst schuren dan solutie aanbrengen aan beide oppervlakten dan in elkaar schuiven en dan een slangklem er omheen. dit heb ik gedaan omdat je bij een LPG installatie zo weinig mogelijk warmte aan de inlaat wil toevoegen, ook zal ik de regelklep in de filter huis eruit halen en die opening afsluiten Voor de normale luchtinlaat heb ik al een stukje flexibele slang naar de opening aan de voorkant geplaatst [dit is wel ergens op een foto te zien].

Wat nog rest is de motor en versnellingsbak verwisselen dan wat LPG tanken, een zekering plaatsen en laten keuren. :yesyes:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 11:20 #883528 door Jeroen van Bodegom
Ziet er goed uit!
Die flexibele slang van je luchtinlaat mag volgens mij niet "geforceerd" door rijwind lucht je motor in blazen. Dit zou bij schakelen je motor kunnen uitblazen is mij verteld. (als ik het goed begrepen heb)
Pb ontvangen, hoop deze vakantie nog mijn schuur op te ruimen, maar het wordt al krap...

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 14:29 #883537 door Erick Janssen (GAST)
Zit nog iets voor een of ander schot, ik wacht het af met de gasmengstuk, alvast bedankt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2011 18:55 #883552 door V300 register

Bodejodel;182324 schreef : Ziet er goed uit!
Die flexibele slang van je luchtinlaat mag volgens mij niet "geforceerd" door rijwind lucht je motor in blazen. Dit zou bij schakelen je motor kunnen uitblazen is mij verteld. (als ik het goed begrepen heb)
Pb ontvangen, hoop deze vakantie nog mijn schuur op te ruimen, maar het wordt al krap...

Inderdaad Jeroen,
Door de overdruk wordt de LPG terug in het mengstuk gedrukt en komt het dus niet in de motor terecht. En dat rijdt echt zwaar bagger!
Heb hetzelfde probleem bij de 244 gehad......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2011 21:14 #883581 door V300 register
Da's toch gek, want bij m'n 360 pakt ie lucht van de voorkant:

Dat pijpje aan de voorkant van het luchtfilter pakt lucht aan de voorzijde van de auto. Bij uitrollen en koppeling intrappen daalt het toerental wel tot 500, terwijl ie stationair 900 draait. Het gekke is dus dat de installatie zo is ingebouwd, MET die sticker. Loopt prima, dus ik laat alles zo zitten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC