Inbouw LPG installatie
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dit ziet er uit als een universeel mengstuk. Niet echt een charmante pasvorm... Als ik mijn schuur een beetje heb opgeruimd moet er ergens wel een speciaal Weber gasmengstuk tevoorschijn komen. Die heeft de vorm en het gatenpatroon van de bovenflens van de carburateur en monteer je tussen carburateur en luchtfilterhuis. Als je dit niet kunt vinden mag je die wel overnemen, ik had hem destijds voor mijn Daf met B14 liggen, maar die is reeds lang verdwenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Jammer dat ik dat niet eerder heb gezien, ik heb het te veel afgeknipt, ik denk dat ik een andere maak van tapijt of iets dergelijk. Het ziet er wel erg netjes uit.
@ Jean-Luc, ja de vulstuk moet je er elke keer opdraaien, maar dat is geen probleem ik moest altijd een "Belgische" vulstuk op de vulpunt draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
:wtf2: Ik verbaasde me toen ik de doorzichtige slang kreeg maar na de verdamper mag je schijnbaar alles gebruiken. :confused:
Voor de verwarming van de verdamper heb ik de slangen van de voet verwarming van de carburator aan de pomp los gemaakt wat ingekort en in de leiding van de verdamper gelijmd dit is met solutie gelijmd eerst schuren dan solutie aanbrengen aan beide oppervlakten dan in elkaar schuiven en dan een slangklem er omheen. dit heb ik gedaan omdat je bij een LPG installatie zo weinig mogelijk warmte aan de inlaat wil toevoegen, ook zal ik de regelklep in de filter huis eruit halen en die opening afsluiten Voor de normale luchtinlaat heb ik al een stukje flexibele slang naar de opening aan de voorkant geplaatst [dit is wel ergens op een foto te zien].
Wat nog rest is de motor en versnellingsbak verwisselen dan wat LPG tanken, een zekering plaatsen en laten keuren. :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Die flexibele slang van je luchtinlaat mag volgens mij niet "geforceerd" door rijwind lucht je motor in blazen. Dit zou bij schakelen je motor kunnen uitblazen is mij verteld. (als ik het goed begrepen heb)
Pb ontvangen, hoop deze vakantie nog mijn schuur op te ruimen, maar het wordt al krap...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;182324 schreef : Ziet er goed uit!
Die flexibele slang van je luchtinlaat mag volgens mij niet "geforceerd" door rijwind lucht je motor in blazen. Dit zou bij schakelen je motor kunnen uitblazen is mij verteld. (als ik het goed begrepen heb)
Pb ontvangen, hoop deze vakantie nog mijn schuur op te ruimen, maar het wordt al krap...
Inderdaad Jeroen,
Door de overdruk wordt de LPG terug in het mengstuk gedrukt en komt het dus niet in de motor terecht. En dat rijdt echt zwaar bagger!
Heb hetzelfde probleem bij de 244 gehad......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat pijpje aan de voorkant van het luchtfilter pakt lucht aan de voorzijde van de auto. Bij uitrollen en koppeling intrappen daalt het toerental wel tot 500, terwijl ie stationair 900 draait. Het gekke is dus dat de installatie zo is ingebouwd, MET die sticker. Loopt prima, dus ik laat alles zo zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.