Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen
- Mark Smeets
- Moderator
En ten tweede verplaats je het gewicht zo ver mogelijk naar achteren (zeker in een sedan), waardoor je een hefboom effect krijgt. Dan gaat je auto alleen maar meer door de veren hangen. Ook niet bevoorderlijk voor de wegligging..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
In een sedan heb je dat hefboom-effect, maar er zijn ook 5-deurs rijders die een plaatsing tegen de achterbank niet willen. Dus een andere optie is welkom.v0lv0freak;178766 schreef : Ik weet niet of zo'n tank tegen de achterlichten wel mag, en zeker niet of het verstandig is. Ten eerste zit de tank dan in de kreukelzone! Zeker niet handig
En ten tweede verplaats je het gewicht zo ver mogelijk naar achteren (zeker in een sedan), waardoor je een hefboom effect krijgt. Dan gaat je auto alleen maar meer door de veren hangen. Ook niet bevoorderlijk voor de wegligging..
Plus de extra veren die J-L ook heeft (laatste sleuteldag effe onder de 360 gekeken) heffen dat dan weer op...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Lucluc;178765 schreef : Ik heb al meerdere keren gehoord dat die tanks vroeger werden geleverd. Een soort driehoek, zodat je de kofferruimte nog goed kon benutten. Ik heb het echter nog nooit in het echt gezien. Zo'n tank mag je natuurlijk niet nieuw plaatsen, maar je zou hem in kunnen bouwen in een bestaande installatie.
Als ik nu nog lpg zou in laten bouwen, dan komt er zeker een ringtank of onderbouw in. Nu maar hopen dat m'n '87 360 toch nog belastingvrij wordt....
Ik zal vanmiddag nog foto's maken van de Vialle installatie van mijn daily driver.
Volgens mij verwar je een en ander.
Er zijn vroeger inderdaad tankjes geleverd voor tegen de achterplaat van de wagen, in de hoeken. Deze werden vastgezet met een speciale beugel.
Dit zijn echter geen LPG-tanks, maar reservetanks (een soort van half-ge?ntegreerde jerrycans) die vooral in de Scandinavische landen verkocht werden. In sommige landen is het zelfs verplicht om een (reserve) jerrycan met benzine bij je te hebben.
Ik heb wel eens een foto van een Zweedse 343DLS gezien die zo'n tankje had. Overigens gaat hier maar 15 liter in en zit dit tankje niet aangesloten op de benzineleiding.
Edit: in het ledenmenu staat een speciale LPG-folder, onder 'Folders' en dan '1987'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ff een lampie vervangen wordt dan echt een crime. Ik kan het weten. Dat vond ik het enige grote nadeel van die tank op die positie (zie eerdere foto), en als ik de benzineslangetjes had willen vervangen, dan had ik daar ook hoofdpijn van gekregen. Van ongelijke gewichtsverdeling heb ik nooit last gehad.menneke76;178764 schreef : Zo'n tank tegen de achterlichten zou ideaal zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
volvofiel;178772 schreef : Edit: in het ledenmenu staat een speciale LPG-folder, onder 'Folders' en dan '1987'.
:wtf2: Daar kom ik net niet meer aan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Toch nog een vraag:
De verwarming van de verdamper is die afgetapt van de carburatorvoetverwarmingslangen [:S wat een lang woord] of van de binnenverwarmingsradiatorslangen [:humor: weer zo'n lang kreng].
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
:wtf2: Maar de verwarmingslangen naar de carburatorvoet blijven die aangesloten of moet ik die afblinden want bij mijn Ascona probeer ik de carb zo koud mogelijk te houden :yesyes: en ook de luchtinlaat heb ik met een extra slang buiten de motorruimte voor de radiateur aangesloten voor koud lucht :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.