alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-06-2011 08:59 #877715 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen
Ik weet niet of zo'n tank tegen de achterlichten wel mag, en zeker niet of het verstandig is. Ten eerste zit de tank dan in de kreukelzone! Zeker niet handig ;)
En ten tweede verplaats je het gewicht zo ver mogelijk naar achteren (zeker in een sedan), waardoor je een hefboom effect krijgt. Dan gaat je auto alleen maar meer door de veren hangen. Ook niet bevoorderlijk voor de wegligging..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 09:09 #877718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen

v0lv0freak;178766 schreef : Ik weet niet of zo'n tank tegen de achterlichten wel mag, en zeker niet of het verstandig is. Ten eerste zit de tank dan in de kreukelzone! Zeker niet handig ;)
En ten tweede verplaats je het gewicht zo ver mogelijk naar achteren (zeker in een sedan), waardoor je een hefboom effect krijgt. Dan gaat je auto alleen maar meer door de veren hangen. Ook niet bevoorderlijk voor de wegligging..

In een sedan heb je dat hefboom-effect, maar er zijn ook 5-deurs rijders die een plaatsing tegen de achterbank niet willen. Dus een andere optie is welkom.
Plus de extra veren die J-L ook heeft (laatste sleuteldag effe onder de 360 gekeken) heffen dat dan weer op...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 10:27 #877721 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen

Lucluc;178765 schreef : Ik heb al meerdere keren gehoord dat die tanks vroeger werden geleverd. Een soort driehoek, zodat je de kofferruimte nog goed kon benutten. Ik heb het echter nog nooit in het echt gezien. Zo'n tank mag je natuurlijk niet nieuw plaatsen, maar je zou hem in kunnen bouwen in een bestaande installatie.

Als ik nu nog lpg zou in laten bouwen, dan komt er zeker een ringtank of onderbouw in. Nu maar hopen dat m'n '87 360 toch nog belastingvrij wordt....

Ik zal vanmiddag nog foto's maken van de Vialle installatie van mijn daily driver.

Volgens mij verwar je een en ander.
Er zijn vroeger inderdaad tankjes geleverd voor tegen de achterplaat van de wagen, in de hoeken. Deze werden vastgezet met een speciale beugel.
Dit zijn echter geen LPG-tanks, maar reservetanks (een soort van half-ge?ntegreerde jerrycans) die vooral in de Scandinavische landen verkocht werden. In sommige landen is het zelfs verplicht om een (reserve) jerrycan met benzine bij je te hebben.
Ik heb wel eens een foto van een Zweedse 343DLS gezien die zo'n tankje had. Overigens gaat hier maar 15 liter in en zit dit tankje niet aangesloten op de benzineleiding.

Edit: in het ledenmenu staat een speciale LPG-folder, onder 'Folders' en dan '1987'.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 12:05 #877726 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen

menneke76;178764 schreef : Zo'n tank tegen de achterlichten zou ideaal zijn.

Ff een lampie vervangen wordt dan echt een crime. Ik kan het weten. Dat vond ik het enige grote nadeel van die tank op die positie (zie eerdere foto), en als ik de benzineslangetjes had willen vervangen, dan had ik daar ook hoofdpijn van gekregen. Van ongelijke gewichtsverdeling heb ik nooit last gehad.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 17:10 #877744 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen

volvofiel;178772 schreef : Edit: in het ledenmenu staat een speciale LPG-folder, onder 'Folders' en dan '1987'.

:wtf2: Daar kom ik net niet meer aan :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 19:59 #877754 door V300 register
Check de B200K met dealer inbouw Vialle-installatie. De standaard benzinemeter heb ik maar niet gefotografeerd, maar die geeft dus gas aan in de gasstand!

60 litertank zit netjes weggewerkt achter een stukje vloerbedekking!

Geniaal dit schakelaartje...

Nog 1tje om het af te leren:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 22:55 #877801 door V300 register
Zie ik daar een AmPro 3/8'' doppensetje?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 19:05 #877869 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen
Toch nog een vraag

Toch nog een vraag:
De verwarming van de verdamper is die afgetapt van de carburatorvoetverwarmingslangen [:S wat een lang woord] of van de binnenverwarmingsradiatorslangen [:humor: weer zo'n lang kreng].

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 19:07 #877871 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Gezocht foto's LPG installaties, plaatsing onderdelen
hij is afgetapt van de interieurkachel slangen. hij wordt hier parralel op aangesloten zodat de waterpomp altijd circulatie kan cre?ren door de verdamper, zou je hem in 1 slang van de kachel aansluiten dan is er bij een dichte kachelklep geen circulatie in de verdamper.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 22:08 #877929 door Erick Janssen (GAST)
Dat de verdamper parallel aan iets moest zitten dat wist ik, alleen waarop wist ik niet.
:wtf2: Maar de verwarmingslangen naar de carburatorvoet blijven die aangesloten of moet ik die afblinden want bij mijn Ascona probeer ik de carb zo koud mogelijk te houden :yesyes: en ook de luchtinlaat heb ik met een extra slang buiten de motorruimte voor de radiateur aangesloten voor koud lucht :yesyes:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC