alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

spruitstuk daf 66 Vs 340

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 23:09 #826699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Poorten, Flowen, etc... kost je vooral wat tijd en de winst is marginaal. Die zit meer in soepeler oppakken etc dan in rauwe powerrr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 14:58 #826744 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340

AvdAkker;140830 schreef : dat dat ding slecht liep had naar mijn mening vooral te maken met het op elkaar afstemmen van onderdelen, dat maakt het verschil tussen power of drama!


Precies! Carb was niet goed afgestemd, compressie was veel te hoog icm een standaard nokkenas. Uitlaat werkte begrenzend etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 13:36 #826886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340

Bodejodel;140826 schreef : Er is ooit eens iemand bezig geweest om een B14 te tunen met een andere nokkenas, hogere compressie etc...
Uiteindelijk liep dat ding nog slechter als toen hij nog origineel was...


Ik heb dat blok (die van Andries) nu, en met wat zinnige aanpassingen (R5 cup nokkenas in plaats van turbonokkenas, gewone DIR109, standaard compressie, open uitlaat) loop hij prima. Duidelijk meer vermogen dan een standaard B14, en meer dan genoeg om een 55 vrij snel te maken. Zeker met het werk wat er nog aankomt zal het een erg fijn resultaat opleveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 23:36 #826942 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Nou, Marnix!
Lekker bezig! :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 23:49 #826946 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Vet. Goed dat dat blok van Andries toch nog een plekje heeft gevonden, daar zat al zo veel werk in!

[edit] Ohja, enneh.... :pics:

Fotoooooos!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 09:40 #826964 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
als je naar de lifthoogte; tijd e.d. van een R5T nokkenas kijkt vind ik het al geen wonder dat dat ding N.A. slecht liep..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2010 10:19 #826970 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340

setsunakaede;140838 schreef : Poorten, Flowen, etc... kost je vooral wat tijd en de winst is marginaal. Die zit meer in soepeler oppakken etc dan in rauwe powerrr.


dat is onzin want vooral bij de vroege types voorpijpen (daf/volvo met 1300 motor, en 343 motorcode B14.0) zit er een ONTZETTENDE lasnaad in het eerste stuk van de voorpijp (waar de flens aan de pijp gelast is)

het oppervlak van de 2 gaten is op dat punt -schatting- zo'n 25% ingesnoerd!

daar merk je meer dan genoeg van bij volgas hoor :)

de aansluiting van het inlaatspruitstuk op de cilinderkop valt in de meeste gevallen ook nog ernstig te verbeteren. Je moet deksels goed oppassen met weghalen van materiaal (zodat je niet in een koelkanaal of de buitenlucht terecht komt) maar ook deze aanpassingen zijn echt de moeite waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2010 13:12 #826984 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Okee, in dat geval wel idd. Als er door slordigheden 25% insnoering is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 16:40 #827006 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
zelfs in de B14.4E downpipe zit een knoeperd van een lasnaad; die heb ik bij mijn auto's ook weggefreesd, verschil is ook dan zeker merkbaar!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-04-2010 16:44 #827008 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
En bij de B200's? Zal daar wel niet anders zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD