spruitstuk daf 66 Vs 340
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;140830 schreef : dat dat ding slecht liep had naar mijn mening vooral te maken met het op elkaar afstemmen van onderdelen, dat maakt het verschil tussen power of drama!
Precies! Carb was niet goed afgestemd, compressie was veel te hoog icm een standaard nokkenas. Uitlaat werkte begrenzend etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;140826 schreef : Er is ooit eens iemand bezig geweest om een B14 te tunen met een andere nokkenas, hogere compressie etc...
Uiteindelijk liep dat ding nog slechter als toen hij nog origineel was...
Ik heb dat blok (die van Andries) nu, en met wat zinnige aanpassingen (R5 cup nokkenas in plaats van turbonokkenas, gewone DIR109, standaard compressie, open uitlaat) loop hij prima. Duidelijk meer vermogen dan een standaard B14, en meer dan genoeg om een 55 vrij snel te maken. Zeker met het werk wat er nog aankomt zal het een erg fijn resultaat opleveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Lekker bezig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
[edit] Ohja, enneh.... :pics:
Fotoooooos!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;140838 schreef : Poorten, Flowen, etc... kost je vooral wat tijd en de winst is marginaal. Die zit meer in soepeler oppakken etc dan in rauwe powerrr.
dat is onzin want vooral bij de vroege types voorpijpen (daf/volvo met 1300 motor, en 343 motorcode B14.0) zit er een ONTZETTENDE lasnaad in het eerste stuk van de voorpijp (waar de flens aan de pijp gelast is)
het oppervlak van de 2 gaten is op dat punt -schatting- zo'n 25% ingesnoerd!
daar merk je meer dan genoeg van bij volgas hoor
de aansluiting van het inlaatspruitstuk op de cilinderkop valt in de meeste gevallen ook nog ernstig te verbeteren. Je moet deksels goed oppassen met weghalen van materiaal (zodat je niet in een koelkanaal of de buitenlucht terecht komt) maar ook deze aanpassingen zijn echt de moeite waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.