Verstopte carburateurverwarming
- V300 register
- Verbannen
Heb ze een mailtje gestuurd, hoop dat ze me aan de pakkingen kunnen helpen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een set gekocht waar helemaal geen handleiding bij zit. Nu zit er een kabelboompje bij met 7 kabels.
Groen en wit: deze sluit ik volgens mij aan op de tankmeter die op de gastank zit.
Zwart en rood: deze sluit ik volgens mij aan op de gasafsluiter die op de gastank zit.
Dan heb ik nog blauw geel en bruin over. Volges mij heb ik onder de kap nog 3 aansluitingen, de gasafsluiter, de benzineafsluiter en de verdamper. Welke draad waar moet is me een raadsel, het is een Landi set, maar op internet heb ik daar zo niets over kunnen vinden.
Dan zit ik ook nog te denken, moet er een draad op het contactslot aangesloten worden? En er moet denk ik ook ergens 12v vandaan gehaald worden, maar waar?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
neem even contact op met de leverancier die kan het je zo vertellen.
- V300 register
- Verbannen
Het relais wat in het schema staat, waar dient deze precies voor? Bij de plaatselijke automaterialenzaak hebben ze me verteld dat het een tijdsgestuurt relais is van 50 euro, dat er voor zorgt dat wanneer de motor uit valt en het contact blijft aanstaan dat de gastoevoer afgesloten wordt. Nu vond ik dat toch wel een duur grapje dus heb ik weer naar het gasbedrijf gebeld. Deze verteld mij dat ik dat relais ook weg kan laten, dat die functie die ik hier boven beschrijf ook al in het kastje zit om lpg/benzine te regelen. Wat is het juiste? Ik vind het veel geld, maar als het voor de veiligheid nodig is zet ik het er toch in, al wil ik wel eerst weten of het echt nodig is.
Met het verstopte systeem is het gelukt. Alles goud zuiver gemaakt, met de tuinslang erop doorgespoeld, en alles is nu gangbaar. Als de auto dalijk weer rijdt doe ik er denk nog een paar keer zo'n reinigingsgoedje doorheen, om heel dat circuit goed zuiver te hebben.
Met de pakkingen was het minder gelukt, had op bccp.nl een revisiesetje gevonden, en op dafhobby.nl hetzelfde. Maar dit koste 55 euro, en dat terwijl ik alleen de pakkingen nodig heb. Daarom zelf maar aan het snijden gegaan.
Het pastte meteen redelijk goed, ben er niet eens zo lang mee bezig geweest!
En tijdens het demonteren van de choke kabel was ik een beetje te lomp, dus nu ben ik nog op zoek naar zo'n koperen ding waar de buitenkabel in valt. (het is een solex carburateur)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dat relais is ervoor zodat je tijdens het starten de ingestelde tijd bypass hebt zodat er wel gastoevoer komt als je wilt starten en de motor nog niet loopt.Volvo343Luuk;136461 schreef : Het relais wat in het schema staat, waar dient deze precies voor? Bij de plaatselijke automaterialenzaak hebben ze me verteld dat het een tijdsgestuurt relais is van 50 euro, dat er voor zorgt dat wanneer de motor uit valt en het contact blijft aanstaan dat de gastoevoer afgesloten wordt. Nu vond ik dat toch wel een duur grapje dus heb ik weer naar het gasbedrijf gebeld. Deze verteld mij dat ik dat relais ook weg kan laten, dat die functie die ik hier boven beschrijf ook al in het kastje zit om lpg/benzine te regelen. Wat is het juiste? Ik vind het veel geld, maar als het voor de veiligheid nodig is zet ik het er toch in, al wil ik wel eerst weten of het echt nodig is.
maar; dit kun je vrij eenvoudig omzeilen als je op gas rijd zoals het hoort (starten op benzine en daarna overschakelen naar gas), op die manier kun je het tijdrelais uit dat schema eenvoudig vervangen voor een normaal relais.
wat ik trouwens vaag vind is dit;
je zou heel eenvoudig parralel aan de brandtoevoerafsluiter een voorziening kunnen maken om de voeding van het brandstofpomprelais te onderbreken zodat die pomp ook niet voor de kat z'n kut staat te draaien...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Laurens Post
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen