Ruitenwisser probleempje
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Erik;113883 schreef : Onder dashboard, Te bereiken via stoffig afdekkap voor de pedalen. Het is 1 van de vier of zes. Om te testen kun je een spanningszoeker 12v gebruiken
Als je je bevoorbeeld de intervalrelais aanzet hoor je iets licht tikken maar je kan het ook voelen welke relais het is. Met onbehouwen eeltige jatten misschien niet maar gewoon met een vinger ligt op de relais en je voelt de tik en weetje vanzelf welke relais waar voor is;D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Je maakt mij niet wijs dat ??n relais de ene wisser normaal laat functioneren, terwijl de andere last heeft van spastische neigingen? Ik zeg: verbindingsstang eens controleren, of anders dat wormwiel.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Op het werk zie ik het geregeld! Relais die maar de helft van de tijd niet meer willen aantrekken, niet meer willen afvallen, staan klepperen, doorbranden, contacten verschroeien...
in dit geval moet ik jullie wel gelijk geven dat het niet kan zijn dat ??n van de twee wissers andere dingen gaat doen, dan moet je het idd gaan zoeken in de onderlinge bevestiging...
- V300 register
- Verbannen
Toen ik de ruitenwissers later wilde gebruiken, kwamen ze niet meer goed in de ruststand, maar veerden weer iets omhoog. Daarna kreeg ik een aantal keer dat de ruitenwissers h??l langzaam wisten, en duidelijk met tegenzin (heel schokkerig). En op een gegeven moment was het in ??n keer weer goed. Maar sindsdien heb ik een aantal keer gehad dat ze weer langzaam wisten, en weer niet goed terugkwamen in de ruststand. Waar kan dat aan liggen? Motortje kapot? Of 't relais?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
de vertanding in de ruitenwisserstang is dol gedraaid, dit is gegoten aluminium en bijzonder kwetsbaar hiervoor.
je kunt dit controleren door de armen even te verwijderen, dan zie je of een gladde conische passing is (en das foute boel); of een vertande conische passing (zoals het hoort:D)
- V300 register
- Verbannen
- Laurens Post
- Nieuw lid
Als er 1 stil blijft staan is het stangenstelsel uit de kom
Als ze beide synchroom slecht werken dan de motor controleren(evt loshalen en koperbaan controleren)
- Mark Smeets
- Moderator