alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Ruitenwisser probleempje
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-07-2009 16:17 #629288
door V300 register
Ruitenwisser probleempje is gemaakt door V300 register
Ik heb het volgende probleem met de ruitenwissers, bij uitzetten gaan deze niet terug naar de ruststand en de rechterwisser wil ook nog wellis te ver doordraaien en de moterkap gaan wissen. dit komt de lak uiteraard niet ten goede. Zijn deze problemen op te lossen door de ruitenwisser motortjes te vervangen of moet ik de oplossing ergens anders zoeken?
(ben nieuw op het forum maar zodra de 340 toonbaar is zal ik hem zeker even voorstellen )
(ben nieuw op het forum maar zodra de 340 toonbaar is zal ik hem zeker even voorstellen )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-07-2009 16:23 #788042
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ruitenwisser probleempje
Wekom op dot forum!
Er is al eens wat over geschreven. Via de zoekfunctie kwam ik dit tegen:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4...ghlight=ruitenwisser
Er is al eens wat over geschreven. Via de zoekfunctie kwam ik dit tegen:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4...ghlight=ruitenwisser
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-07-2009 16:29 #788043
door V300 register
ahh zoekfunctie das idd wel een goeie, dank voor de snelle reply
update:
Heb nu alle topics met over ruitenwisser doorgenomen, en de rechterarm wat vaster gedraaid, echter vraag me nu nog steeds af in welk onderdeel word geregeld dat de ruitenwissers teruggaan naar de beginstand als je ze weer uitzet.
update:
Heb nu alle topics met over ruitenwisser doorgenomen, en de rechterarm wat vaster gedraaid, echter vraag me nu nog steeds af in welk onderdeel word geregeld dat de ruitenwissers teruggaan naar de beginstand als je ze weer uitzet.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-07-2009 12:39 #788133
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ruitenwisser probleempje
Relais.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-07-2009 23:59 #788357
door V300 register
In de motor zelf zit een sleepcontact wat de motor door laat draaien, net zolang tot het sleepcontact in een "kuiltje" komt en de verbinding verbreekt.
Dit kan dus in de motor fout zitten, maar als je ook problemen hebt met het verlopen van het wisbereik van 1 of beide wissers zal het probleem eerder in de hefboom liggen dan ergens anders!!!
Dit kan dus in de motor fout zitten, maar als je ook problemen hebt met het verlopen van het wisbereik van 1 of beide wissers zal het probleem eerder in de hefboom liggen dan ergens anders!!!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-07-2009 21:14 #788468
door V300 register
Vanmiddag dan maar even het motertje vervangen zonder resultaat helaas.
Als volgende dan maar het stuurpookje vervangen?
Dat de rechter ruitenwisser niet mee doet ligt er volgens mij aan dat ie af en toe uit de bevestiging schiet, maar zo te zien kom je daar erg moeilijk bij
Als volgende dan maar het stuurpookje vervangen?
Dat de rechter ruitenwisser niet mee doet ligt er volgens mij aan dat ie af en toe uit de bevestiging schiet, maar zo te zien kom je daar erg moeilijk bij
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-07-2009 14:36 #788533
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ruitenwisser probleempje
Relais
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2009 18:12 #788553
door V300 register
Mijn elektro kennis is niet al te groot, maar als ik wiki moet geloven is relais een schakelaar die dan waarschijnlijk aann het knipperlicht pookje vastzit?
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
23-07-2009 18:39 #788554
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ruitenwisser probleempje
een relais is idd een externe schakelaar.
Via het 'knipperlichtpookje' loopt er een kleine stroom, die de schakelaar in het relais omzet, zodat er een grotere stroom door het relais gaat en de ruitenwissers aangaan. Een relais wordt dus gebruikt, om te voorkomen dat er grote stromen droor een scakelaar moeten gaan. Tenminste, zo heb ik het geleerd bij natuurkunde
Via het 'knipperlichtpookje' loopt er een kleine stroom, die de schakelaar in het relais omzet, zodat er een grotere stroom door het relais gaat en de ruitenwissers aangaan. Een relais wordt dus gebruikt, om te voorkomen dat er grote stromen droor een scakelaar moeten gaan. Tenminste, zo heb ik het geleerd bij natuurkunde
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2009 20:49 #788564
door V300 register
ah oke, dat even naar de praktijk omgezet waar zit het relais? hoe ziet het eruit? en is dit een los onderdeel? servicemanual is onderweg maar zou het graag op korte termijn willen fiksen ivm vakantie
Moderators: Mark Smeets