alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Probleempje met klokkenwinkel
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-08-2009 16:35 #792871
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleempje met klokkenwinkel
ik vrees dat het d?n inderdaad aan een losgelopen / loshangend asje binnenin de teller zelf ligt.
99% dat je een VDO teller hebt overigens.
99% dat je een VDO teller hebt overigens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-02-2010 22:32 #819567
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleempje met klokkenwinkel
Topicschop! Vanavond is mijn snelheidsmeter er opeens mee opgehouden (en ook de tellers). Ik hoorde wat getik linksvoor, dacht in eerste instantie aan een steentje in het profiel, maar nu denk ik dat het daar mis is gegaan. Lijkt me geen gekke gedachte toch?
edit: nu ik die technotip heb gelezen: nee, geen gekke gedachte.
edit: nu ik die technotip heb gelezen: nee, geen gekke gedachte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2010 00:35 #819594
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleempje met klokkenwinkel
Ik denk dat je kabel het begeven heeft! Ik zit er ook nog op te wachten tot het bij mij gaat gebeuren! (rode 340, 1.7)
Nieuwe kabel halen of zoeken en het hele zooitje los trekken, begin maar bij het dashbord... Als je daar de binnenkabel erdoor kan trekken, dan weet je genoeg! Indien niet het geval, kan het ook zijn de de binnenkabel is vast blijven hangen in de mantel door een knik in de kabel, die zit vaak net achter het wiel, net voor de clip die hem vasthoud bij de veerpoot...
dat was het geval bij mijn blauwe 340... Die hield er op een dag ook gewoon mee op na een luide tik!Bleek dan dat de banjonet gewoon uit elkaar was gesprongen en gebroken was en dan tevens nog een plastic buisje achterop de tellerunit verwrongen had... Dat heb ik van Niels gekregen van een oude teller die in de kliko ging... Heb er daarna nooit meer last van gehad!
Nieuwe kabel halen of zoeken en het hele zooitje los trekken, begin maar bij het dashbord... Als je daar de binnenkabel erdoor kan trekken, dan weet je genoeg! Indien niet het geval, kan het ook zijn de de binnenkabel is vast blijven hangen in de mantel door een knik in de kabel, die zit vaak net achter het wiel, net voor de clip die hem vasthoud bij de veerpoot...
dat was het geval bij mijn blauwe 340... Die hield er op een dag ook gewoon mee op na een luide tik!Bleek dan dat de banjonet gewoon uit elkaar was gesprongen en gebroken was en dan tevens nog een plastic buisje achterop de tellerunit verwrongen had... Dat heb ik van Niels gekregen van een oude teller die in de kliko ging... Heb er daarna nooit meer last van gehad!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2010 00:44 #819595
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleempje met klokkenwinkel
Voordat ik de klokkenset los ga halen ga ik eerst de makkelijkere opties af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2010 01:02 #819597
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleempje met klokkenwinkel
mm, laat je klokkenwinkel dan zitten en haal het paneel boven de bestuurdersvoeten even los (4 clips), dan met zaklampje even controleren of de Banjonet nog op de tellerkast zit! Dat kan je ook voelen trouwens!
Veel makkelijker zal het niet worden hoor Steven!
Veel makkelijker zal het niet worden hoor Steven!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2010 02:11 #819607
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleempje met klokkenwinkel
Jawel, ik heb geen paneel onder het dashboard ik geloof dat dat 343-eigen is... Daarna kijk ik bij het wiel, daar kwam het geluid vandaan. Pas daarna de hele winkel eruit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
27-02-2010 11:15 #819614
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Probleempje met klokkenwinkel
Komt vanwege de waardeloze constructie van die stoffen matjes; ze zakken uit aan de achterkant waardoor ze achter het gaspedaal blijven steken :crazy1:
Ik heb 't opnieuw vastgezet met tie-wraps, i.m.o. de enige goede oplossing
Edit: maar dan moet je dat matje er nog wel bij hebben natuurlijk...
Ik heb 't opnieuw vastgezet met tie-wraps, i.m.o. de enige goede oplossing
Edit: maar dan moet je dat matje er nog wel bij hebben natuurlijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2010 12:10 #819618
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleempje met klokkenwinkel
die matjes zijn niet vanaf het begin standaard geweest op alle modellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
27-02-2010 12:21 #819621
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Probleempje met klokkenwinkel
ff de matjes afsplitsen van de klokkenwinkel:
Ik mis ook het matje bij mijn 343. Ik heb nog niet het nieuw type matje van een 340 geprobeerd. Zou die passen? Wellicht is dat een goede (het moet maar) oplossing.
Ik mis ook het matje bij mijn 343. Ik heb nog niet het nieuw type matje van een 340 geprobeerd. Zou die passen? Wellicht is dat een goede (het moet maar) oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
27-02-2010 13:38 #819631
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Probleempje met klokkenwinkel
Niet vanaf het begin, maar wel vanaf de invoering van het nieuwe dash (wat was dat, zomer van '78 geloof ik). Alleen de L had 'm niet dacht ik.
@ Erik; je kunt het altijd pas krijgen, maar een 340 heeft een ander dash en dus ook een andere bevestiging
@ Erik; je kunt het altijd pas krijgen, maar een 340 heeft een ander dash en dus ook een andere bevestiging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets