Voorbereidingen grote reis
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ik wil natuurlijk niet met pech onderweg komen te staan, dus wat moet ik allemaal controleren/vernieuwen om veilig en zeker in Zuid-Frankrijk te komen en weer terug?
Dit is al gebeurd:
- Aandrijflijn recentelijk vervangen + olie in diff en bak bijgevuld
- Remmen gereviseerd
(- Sproeier + naald in carburateur vernieuwd)
- Ontsteking vernieuwd
Dit moet nog gebeuren:
- Distributieriem + spanrollen etc. vervangen
- V-snaren vervangen
- Olie verversen en koelvloeistofsysteem doorspoelen + verversen
Ook komen er nieuwe bandjes onder. De wiellagers maken geen herrie/lopen niet warm, dus dat is wel in orde dacht ik zo.
Wie heeft er nog aanvullingen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Accu is nog goed, dus dat scheelt.
- Mark Smeets
- Moderator
Wij zijn eens met hemelvaart gegaan en bleek alles dicht, waren nooit aangekomen zonder die jerrycan. En het is zo ook wel handig als je in een afgelegen gebied zit
Verder zou ik je aanraden om dan snel APK op de auto te krijgen (maar als ik goed gelezen heb was dat ook de bedoeling) en de auto na al die jaren stilstand weer eens goed in te rijden. Dan komen vanzelf eventueele gebreken nog aan het licht
- V300 register
- Verbannen
- Remmen
- Koppeling
- Brandstofsysteem
- Banden
- enz
Ga er vanuit dat ze in Frankrijk GEEN onderdelen hebben. Dus loop alles voorzichtig na, en zorg dat het auto'tje een km of 1000 gereden heeft. Liefst ook n keer n lange rit (een auto leer je pas kennen als je er mee rijd!)
Uiteindelijk ben ik op pad gegaan, nadat ik de complete remmerij achter heb vervangen, voor mn remmen uiteelkaar gehad had, nieuwe bandjes achterop, een reserve carb in de achterbak lag (was slecht) en toen pas was hij klaar voor vertrek.
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Fran?ois;103663 schreef : Een camera om e.e.a. vast te leggen misschien? Voor in de Volvoice.
Zeker weten
@ Paul: zekers! De carburateur van de DLS gaat mee als reserve, van mijn carb zijn net alle slijtdelen vervangen.
Koppeling is net vervangen, incl. drukgroep etc.
Een lange rit maken gebeurt absoluut, als het even kan richting Belgi?/Limburg en nog een keertje richting Groningen.
Het gebied waar we heen gaan ken ik als m'n broekzak. Ook de weg erheen rijden we al zo'n 15 jaar, no problemo dus. We gaan op zondag 19 juli en komen de 20e aan.
Edit: nog even toevoegen aan het "to do"-lijstje:
- Klepspeling controleren
- Thermostaat vervangen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Daarvoor ben ik vandaag naar een ANWB-winkel geweest.
Met die Europaservice wordt repatri?ring gegarandeerd in zowel het geval van blikschade als mechanische schade (= pech) en hebben we recht op de Wegenwacht.
Kortom: waterdicht!
- Laurens Post
- Nieuw lid