alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

LPG installatie

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 14:56 #767570 door Jeroen van Bodegom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 15:28 #767571 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG installatie
O, daar heeft al gas in gezeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 18:10 #767587 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic LPG installatie
Als ie maar goed onderhouden is vind ik dat prima.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 19:13 #767607 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG installatie
Ik begrijp dus eigenlijk van jullie dat er eigenlijks geen nadelen aan zitten om een gas installatie in te bouwen in mijn auto.
qua kilometerstand moet de auto nog lang mee kunnen.
En aan wat voor (extra) onderhoud moet ik denken bij gas?

mvg,
Kurkie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 19:38 #767612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG installatie
Een nadeel is de hogere wegenbelasting. Niet alleen omdat je op LPG gaat rijden maar als ik me niet vergis wordt de auto opnieuw gewogen en valt dus zwaarder uit. Dit laatste weet ik alleen niet zeker

En zoals gezegd: de beperkte kofferruimte kan ook een nadeel zijn, maar hoeft dus niet.

1 ding begrijp ik nog niet: Het is mogelijk een G3-installatie in te bouwen. De kosten hiervan zijn hoger. Qua verbruik zou zo'n systeem ook in theorie zuiniger moeten zijn omdat het zichzelf bijregelt. In de praktijk schijnt zo'n systeem niet veel zuiniger te zijn aangezien de G2-installaties vaak iets te schraal lopen.
Wat wel een voordeel van de G3-installaties is, is dat er een subsidie op zit welke je weer terug ziet in de flink lagere wegenbelasting. Dat zou dus een goede reden zijn om alsnog voor een G3-systeem te kiezen.
Aangezien dit nog niemand heeft gedaan zal er wel een addertje onder het gras zitten........... ik weet alleen nog niet wat ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 19:50 #767621 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG installatie
G3 krijg je niet bij een oude auto zonder of met ongeregelde kat. De stelregel is dat auto's van voor 1995 niet in aanmerking kunnen komen voor G3.

De 360 sedan weegt 1070 kilo. Daar komt hooguit 70 kilo bij, dus je zal nog in je huidige gewichtsklasse blijven. De wegenbelasting is inderdaad veel hoger. Voor mijn 360 betaal ik 250 euro per kwartaal. Overigens heb ik de brief al van de vrijstelling vanwege leeftijd, dus mijn laatste kwartaal is al ingegaan. Niettemin is bij veel rijders gas erg lonend. Je spaart ongeveer de helft uit en dat wordt meer als je veel kilometers maakt.

Extra onderhoud? Misschien iets vaker ontstekingsdelen vervangen. Maar daar profiteer je ook weer van met een gunstiger verbruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 17:40 #767763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG installatie
Precies, wanneer je wegenbelastingvrij rijdt heb je geen financiele nadelen meer ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD