CO-uitstoot
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nicholas;61559 schreef : Ik begrijp deze psot niet goed. Als je CO-percentage te hoog ligt, wordt je toch afgekeurd en kan je na een garagebezoekje terug aanschuiven...
APK das de SBAT van Nederland zogezegd?
nee, de autokeuring is in Nederland totaal anders geregeld als in Belgi?.
de APK wordt uitgevoerd door garages, en niet door speciale keurstations.
het is dus gebruikelijk dat een "kleinigheid" bij de keuring direct door de keurmeester of een andere monteur van het bedrijf verholpen wordt.
als ze de auto ook in onderhoud hebben (apk wordt dan meestal gedaan tegelijk met de jaarlijkse onderhoudsbeurt etc) wordt daar meestal geen extra geld voor gerekend.
Ik heb ooit wel eens een auto laten keuren en toen had die ook de CO afgesteld, maar daar wel even 25 euro voor op de rekening gezet.
voelde me wel behoorlijk genaaid daardoor....
- V300 register
- Verbannen
Mijn CO (van de RV) stond ook iets te hoog - maar onderhoud was verder goed. Netjes ff omlaag gedraaid dus, niets geen rekening - zou het gelijk ook daar neit mee eens zijn..
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Maar je CO verminderen door je luchtfilter eruit te halen is dus een
broodje aap-verhaal:)
Sjans dat ik het even gevraagd heb.
- V300 register
- Verbannen
klein gaatje in de uitlaat is dan direct vervangen ipv alleen het kapotte deel, nieuwe banden terwijl ze nog best meekunnen bij een normale rijstijl, etc....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Geen gezeik, alleen betalen voor de APK.
Tot nu toe slechts 1 keer een akkefietje gehad wat ik zelf thuis niet op kon lossen: en dat was idd: de CO afstellen
Dus bij een maat van me op z'n werk afgesteld. Kostte me 5 euro om effe de apparatuur te mogen gebruiken. Natuurlijk wel zelf afgesteld
- V300 register
- Verbannen
alleen is het niet meer algemeen bekend hoe je dat moet doen, dus wordt het heel vaak verkeerd gedaan.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
antiekeradio;61649 schreef : als de conditie van de motor en aanhangsels goed is, zit de CO meestal al onder de marge als je de motor op gehoor afstelt.
alleen is het niet meer algemeen bekend hoe je dat moet doen, dus wordt het heel vaak verkeerd gedaan.
hoe moet dat dan??????????