alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

CO-uitstoot

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2008 20:57 #627684 door V300 register
CO-uitstoot is gemaakt door V300 register
Ik moet binnenkort opnieuw naar de keuring en hete enige waar ik wat schrik van heb is dat ze hem afkeuren op zijn CO-uitstoot. Wat kan ik nu doen om deze zo laag mogelijk te houden?

Goed warm rijden natuurlijk en ik heb gehoord dat de luchtfilter er even uithalen ook helpt, klopt dit?

En voor de rest? Kleppen stellen, bougies vervangen?

Alvast bedankt!
Nicholas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2008 21:16 #718541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CO-uitstoot
een auto die technisch goed in orde staat moet geen probleem hebben met de CO uitstoot.

het verwijderen van het luchtfilter geeft als het goed is juist een hoger CO percentage...


bougies tijdig vervangen, klepspeling, dat hoort dus inderdaad gewoon bij fatsoenlijk onderhoud :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2008 16:03 #718589 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CO-uitstoot
En je carburateur goed afstellen, en da's lastiger.
Daarvoor moet je dus eigenlijk CO-meetapparatuur voor hebben en da's duur.
Gewoon naar de garage brengen. Zorgen dat buiten de carburateurafstelling alles in orde is.
Dan kun je bij de garage vragen of zij 't CO af willen stellen. Moet ze hooguit een minuutje of 10 kosten.
Heb zelf (toendertijd als leek zijnde) ook de CO afgesteld bij 'n garage. Was er binnen 5 minuten mee klaar. Als je maar weet aan welk boutje je moet draaien ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2008 00:06 #718615 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic CO-uitstoot
bij de carburateur je vlotterdeksel controleren, als deze los zit krijg je ook een veel te hoog co, ik ging van een co van 4% naar 0,6 door enkel m'n vlotterdeksel vast te zetten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2008 23:21 #718665 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CO-uitstoot
Laat het milieu de tering krijgen leven de co2 uistoot er is leven er is leven na de dood....

Nee maar goed het is wel belangrijk dat je co2 uistoot in orde is ook met betrekking tot het benzine verbruik.

Ik heb het zelfs eens voor elkaar gekregen om met een co van 9% te komen.

Waren een paar kleine dingen mis daarna zakte die naar 3.2. ( uit 84 zonder kat lijkt me netjes)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2008 23:51 #718677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CO-uitstoot
CO is een heel ander beest als CO2....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 20:12 #718826 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic CO-uitstoot
Afkeur op CO: belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!

De CO moet door de garage afgesteld worden bij de APK, dit hoort bij de keuring, het zou te gek voor woorden zijn, elke auto met afwijkende CO zou afkeur zijn, dat is ongeveer 90% van de auto's, belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 20:27 #718835 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic CO-uitstoot
In essentie met Erick eens. Echter de oorzaak van een verkeerd CO wil per auto verschillen en bij sommige auto ontkom je niet aan reparaties. Daar bereik je het co-percentage niet anders.
Het zal de garage wel aan kennis ontbreken om immers simpel een 1400, 1700.1900 of 2000 blok af te stellen waar nog gewoon een carb op zit of de eerste injectiesystemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 21:34 #718848 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic CO-uitstoot
toen de "apk keurmeester" 4% op het co apparaat zag staan ging hij met zn neus in de boeken en schreef op zn lijstje co afkeur. toen ik vervolgens de dag erop m'n vlotterdeksel vastzette wat toevallig los bleek te zitten en hem vervolgens weer aan een viergasmeter hing stond hij op 0,6 en was makkelijk naar 0,3 te draaien.

ik ben het er dus mee eens dat als men gelijk "afkeur" opschrijft dit uit den boze is, men moet nagaan wanneer er voor het laatst onderhoud is gepleegd en wat er toen is vervangen (om oorzaken van hoog co uit te sluiten) een kleine blik onder het luchtfilterdeksel en een controle of je vlotterdeksel vastzit kunnen ze binnen 5 minuten afronden.

je moet noooit zomaar gelijk je co bijstellen, dan laat je je motor aanpassen op zijn gebreken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 23:07 #718908 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CO-uitstoot

2 Fast 4 U;61474 schreef : De CO moet door de garage afgesteld worden bij de APK, dit hoort bij de keuring, het zou te gek voor woorden zijn, elke auto met afwijkende CO zou afkeur zijn, dat is ongeveer 90% van de auto's, belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!


Ik begrijp deze psot niet goed. Als je CO-percentage te hoog ligt, wordt je toch afgekeurd en kan je na een garagebezoekje terug aanschuiven...

APK das de SBAT van Nederland zogezegd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD