CO-uitstoot
- V300 register
- Verbannen
Goed warm rijden natuurlijk en ik heb gehoord dat de luchtfilter er even uithalen ook helpt, klopt dit?
En voor de rest? Kleppen stellen, bougies vervangen?
Alvast bedankt!
Nicholas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
het verwijderen van het luchtfilter geeft als het goed is juist een hoger CO percentage...
bougies tijdig vervangen, klepspeling, dat hoort dus inderdaad gewoon bij fatsoenlijk onderhoud
- V300 register
- Verbannen
Daarvoor moet je dus eigenlijk CO-meetapparatuur voor hebben en da's duur.
Gewoon naar de garage brengen. Zorgen dat buiten de carburateurafstelling alles in orde is.
Dan kun je bij de garage vragen of zij 't CO af willen stellen. Moet ze hooguit een minuutje of 10 kosten.
Heb zelf (toendertijd als leek zijnde) ook de CO afgesteld bij 'n garage. Was er binnen 5 minuten mee klaar. Als je maar weet aan welk boutje je moet draaien
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Nee maar goed het is wel belangrijk dat je co2 uistoot in orde is ook met betrekking tot het benzine verbruik.
Ik heb het zelfs eens voor elkaar gekregen om met een co van 9% te komen.
Waren een paar kleine dingen mis daarna zakte die naar 3.2. ( uit 84 zonder kat lijkt me netjes)
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
De CO moet door de garage afgesteld worden bij de APK, dit hoort bij de keuring, het zou te gek voor woorden zijn, elke auto met afwijkende CO zou afkeur zijn, dat is ongeveer 90% van de auto's, belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Het zal de garage wel aan kennis ontbreken om immers simpel een 1400, 1700.1900 of 2000 blok af te stellen waar nog gewoon een carb op zit of de eerste injectiesystemen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ik ben het er dus mee eens dat als men gelijk "afkeur" opschrijft dit uit den boze is, men moet nagaan wanneer er voor het laatst onderhoud is gepleegd en wat er toen is vervangen (om oorzaken van hoog co uit te sluiten) een kleine blik onder het luchtfilterdeksel en een controle of je vlotterdeksel vastzit kunnen ze binnen 5 minuten afronden.
je moet noooit zomaar gelijk je co bijstellen, dan laat je je motor aanpassen op zijn gebreken!
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;61474 schreef : De CO moet door de garage afgesteld worden bij de APK, dit hoort bij de keuring, het zou te gek voor woorden zijn, elke auto met afwijkende CO zou afkeur zijn, dat is ongeveer 90% van de auto's, belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!
Ik begrijp deze psot niet goed. Als je CO-percentage te hoog ligt, wordt je toch afgekeurd en kan je na een garagebezoekje terug aanschuiven...
APK das de SBAT van Nederland zogezegd?