alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

volvo 340 wakker maken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2008 09:25 #701246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 wakker maken
Ik zou vooral niet te erg aan het vervangen gaan. 't Ligt heel erg aan de plek van stalling eigenlijjk, in wat voor staat de auto nu zou moeten zijn. Ik zou er nieuwe bougies in draaien, nieuwe olie erin, evt accu vervangen...en vervolgens eerst eens goed kijken. Banden van 10 jaar oud is geen ramp, 10 jaar stilstaand op een vlak wel. Ik zou als ze niet te droog zijn die niet meteen vervangen, eerst ff kijken wat je nog meer te doen hebt.

Ga ook vooral niet van te voren alles al bestellen en vervangen. Qua remmen: Je remcilinders achter zijn wss al kapot, of gaan kapot na 10km. Dus die moeten ongetwijfeld vervangen. De rest: Eerst eens bekijken. Remsegmenten in goeie staat zou ik niet vervangen hoor. enz. Wel ff de voorrem ook meteen even gangbaar maken (blokken eruit, even de boel schoonmaken, en de zuiger een keer helemaal inknijpen (mbv grote waterpomp tang bijv.) en vervolgens remblokken terug en op druk pompen (niet vergeten!!) Remslangetjes ff goed bekijken. Als ze droog zijn vervangen, anders absoluut niet.

Het is en blijft 'gewoon maar een 340'. Alles nieuw erop is leuk en aardig, maar je kunt het overdrijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC