alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

2 jaar stilgestaan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2007 19:18 #661625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2 jaar stilgestaan
Waar ik woon? Ik woon nu!! in breda en dat rare ding staat in een dorp in Sittard... Das meer dan 100km. Maar goed, kent iemand een garage daar? Laat ik hem toch eerst maken! Er moeten genoeg volvo mensen zitten das de buurt waar nog best veel van die auto,s rijden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2007 20:59 #661635 door V300 register
over olie in de cylinders doen van te voren... Is dat slim, want hoe start je hem dan daarna??? Van de andere kant roesten is ook blok weggooien....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2007 22:26 #661640 door V300 register
nu die al gestart is en goed loopt heeft het geen nut meer om nog olie in de cilinders te doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2007 22:29 #661642 door V300 register
Ja dat snap ik! Maar ik dacht, werkt dat wel. Kijk, dat die niet gaat roesten is logisch dan. Maar, ik bedoel als je dat doet, (snap wel dat je ze niet vol olie moet gooien 25ml per stuk ofzo als je hem met 400 ml per stuk gaat vullen kan die zeker niet roesten maar starten zal je nooit meer lukken) maar das nog best veel verbrand dat dan gewoon? Ik vroeg me af of je hem dan uberhaupt nog wel gestart krijgt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2007 23:33 #661647 door V300 register
ja hoor, even laten rondtollen zonder de bougies erin. dan is er vrijwel geen olie meer aanwezig.

als je daarna de bougies er terug in draait en de motor start zul je wel wat witte/blauwe rook hebben maar dat is zo over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2007 23:55 #661648 door V300 register
Ja het klopt wat je zegt heb op internet gekeken. Sterker nog je hebt speciale olie ervoor, maar staat er bij je kunt ook gewoon dikke moterolie gebruiken. Wat ik me wel afvraag is hoeveel doe je er dan in, ik zou een beetje doen 25 ml ofzo. (per cilinder)

Ook staat er dat je je bezine tank moet vullen tegen roest, en maar dit lijkt me toch niet zo slime actie (staat er wel) dat je in je carburateur olie moet doen. Maar dat lijkt mij persoonlijk niet zo slim...

zie deze link
www.amazoncars.nl/onderhoud/artikelen/motor/roestwinter.html

Had er 2 gevonden maar goed.

Maar het blijkt ook dat je cilinders helemaal niet hoeven te roesten, anders had dat wagentje gewoon niet gelopen.... En die stond ook 3 jaar stil

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2007 00:14 #661652 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 2 jaar stilgestaan
Sittard, daar ken ik niemand in de buurt die even je remmen kan flushen...
Breda, is vlak bij mij. (Oosterhout) Ik heb een stapel onderdelen voor de 340 en 360 in mijn schuur staan, dus als je iets nodig hebt...?

Benzinetank afvullen is goed tegen de roest omdat zich dan geen condens tegen de bovenkant van de benzinetank kan vormen. Dat levert roest en water in je benzine op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2007 09:46 #661711 door V300 register
Altijd leuk onderwerp voor forum. Tijd geleden was er een 360 welke 5 jaar had stilgestaan.
Wij zijn wel benieuwd naar fotootje of meer info van de wagen. DL? Vario? Handbak? Kleur?
Een echte 300 liefhebber doet het zijn hartje altijd goed als zo'n beestje weer tot leven wordt gewekt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2007 08:49 #661787 door V300 register
Het is een goude. Ik had hem nog nooit gezien kwa kleur, goud ja of goudbruin ik weet niet hoe je het wil noemen. (is deze kleur wellicht zelfgespoten???)

Maar goed, die auto moet binnen 1 maand weg (vinden ze) dus ik ga kijken wat er mee gaat gebeuren!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2007 12:36 #661791 door V300 register

josvandervelden;19885 schreef : Het is een goude. Ik had hem nog nooit gezien kwa kleur, goud ja of goudbruin ik weet niet hoe je het wil noemen. (is deze kleur wellicht zelfgespoten???)

Hoeft niet, er zijn verschillende kleuren bruin/goud/goudbruin gebruikt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC