Problemen in neutraal
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Onlangs ben ik begonnen met het opknappen van mijn Volvo 66. Nu heb ik reeds koppelinsplaat, drukgroep, druklager en geleidebus van druklager vervangen. Alsook allerlei kleinigheden voor een 100% technische werking van de wagen. Nu heb ik een probleem in mijn neutraal stand, hier maakt hij een appart geluid (klinkt niet echt normaal) en draait de cardanas ook mee. Mijn eerste gedacht is dat het stationair toerental te hoog is, bij deze ook afgesteld op +- 750t/min. Dit verhelpt het probleem soms. Eens gas gegeven kan het zijn dat de gas lijkt te kleven (hoger toerental bij geen gasgeven) dan maakt hij in neutraal dus meer lawaai en draait de cardan. Met als gevolg knarsend naar drive schakelen.
Ik heb geprobeerd een sterkere veer te plaatsen bij de gashendel aan de carburator zodoende dat deze altijd zeker zijn ingestelde stationair toerental aanhoud bij niet gasgeven. Maar dit maakt alleen maar mijn gaspedaal zwaarder en het probleem is niet echt verholpen. Zijn er mensen die dit probleem of iets dergelijks ook al hebben tegengekomen met een v66 of een 340 vario?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- André Minet
- Offline
- Nieuw lid
Hendel gaskabel bij carburateur met 2 kogeleinden controleren op speling
Hendel smeren gebeurt wel eens na langere stilstand dat die te stroef beweegt
Mvg
André
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Weet niet of dit bij een 66 ook zo werkt?
Zoja, werkt die klep nog die aangestuurd wordt door deze knop?
Als de cardanas meedraait in de neutraal, staat de koppeling dan niet iets te strak afgesteld?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- André Minet
- Offline
- Nieuw lid
echter dan zou het probleem zich continue moeten manifesteren en dat is dus niet zo
Gaskabels zijn vaak de boosdoener
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Heb ook nog zitten denken, als ik nu mijn koppelingsplaat nog ietsje meer speling geef. Mag ik dan aannemen, als hij niet volledig terug valt naar zijn stationair (laat ons zeggen iets van 850-900 t/min) de koppeling nog niet aangrijpt? Of zal dit geen invloed hebben, want hij grijpt eigenlijk echt wel heel strak aan. bij 1200 is hij al weg.
Ook baart dat geluid mij echt wel zorgen. In D en R is er geen vreemd geluid, maar in N bij gas geven (of aangrijpen) klinkt dit dof schurend bijna. (is eigenlijk heel moeilijk uit te leggen).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De speling van 0,7 is eigenlijk al wat te veel dus daar mag het zeker niet aan liggen.
De balg zit aan het koppelingshuis vast, volg de vacuum slang en je komt vanzelf bij de klep.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.