R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-06-2014 12:00 #948682
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
Wijzigen van deze componenten heeft naar mijn idee totaal geen zin.
Het tachorelais moet je gewoon laten schakelen bij die 1800 toeren waar die van de fabriek op staat. Als je sportiever wilt rijden kun je heel simpel een caravanschakelaar monteren zodat je het opschakelvacuum tijdelijk helemaal kunt uitschakelen.
Hysterese mag in principe zo klein mogelijk gehouden worden, enige waar je op moet letten is dat hoe kleiner de hysterese wordt hoe vaker de klep zal schakelen bij het afremmen op de motor. Een grotere hysterese krijg je alleen een hobbelpaard effect van bij afremmen op de motor.
m.a.w. ten opzichte van de originele constructie / afstelling is er niets te winnen.
Het tachorelais moet je gewoon laten schakelen bij die 1800 toeren waar die van de fabriek op staat. Als je sportiever wilt rijden kun je heel simpel een caravanschakelaar monteren zodat je het opschakelvacuum tijdelijk helemaal kunt uitschakelen.
Hysterese mag in principe zo klein mogelijk gehouden worden, enige waar je op moet letten is dat hoe kleiner de hysterese wordt hoe vaker de klep zal schakelen bij het afremmen op de motor. Een grotere hysterese krijg je alleen een hobbelpaard effect van bij afremmen op de motor.
m.a.w. ten opzichte van de originele constructie / afstelling is er niets te winnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-07-2014 11:34 #949179
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
Zijn er nog meer mensen met een reserve relais wat open mag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-07-2014 00:16 #949200
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
Zal die van mijn 340 eens loshalen wanneer ik er tijd en zin in heb
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
10-07-2014 20:01 #949208
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
Leuk idee voor na jouw bezoek aan Polen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-08-2014 11:28 #949486
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
R5 226k
R6 3.9k
R7 75k
R9 34k
Ic hef4096ubp
R6 3.9k
R7 75k
R9 34k
Ic hef4096ubp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-08-2014 12:40 #949487
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
Bedankt Gromsound!, @Floris; wil jij bovenstaande in jouw excelletje verwerken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-08-2014 14:21 #949492
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
doe ik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-08-2014 16:55 #949498
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
.......:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-08-2014 02:19 #949505
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
Hello from Ireland again! I have 2 tachometric relays on the desk here. 2 more on cars outside and maybe more in the shed.
www.flickr.com/photos/19864651@N00/sets/72157646159428235/
Nr 1.
Bosch 0 335 530 016
12V / 17,5 / 4
Made in Malaysia
292 959
(905) on bottom right corner of case and stamped on relay switch.
R5 - 14k7
R6 - 274k
=288k7 (288k measured)
R7 - 1k21
R9 - 86k6
=87k8 (87k9 measured)
IC - SCL 4069UBE
Nr 2.
Bosch 0 335 530 016
12V / 17,5 / 4
Made in Germany
292 959
(085) on bottom right corner of case and stamped on relay switch.
R5 - 215k
R6 - 7k15
=222k1 (224k3 measured)
R7 - 78k7
R9 - 2k26
=80k9 (82k4 measured)
IC - HEF 4069UBP
"12V / 17,5 / 4" = 12 Volts / 1750rpm / 4 cilinder?
Mvg,
Rich
www.flickr.com/photos/19864651@N00/sets/72157646159428235/
Nr 1.
Bosch 0 335 530 016
12V / 17,5 / 4
Made in Malaysia
292 959
(905) on bottom right corner of case and stamped on relay switch.
R5 - 14k7
R6 - 274k
=288k7 (288k measured)
R7 - 1k21
R9 - 86k6
=87k8 (87k9 measured)
IC - SCL 4069UBE
Nr 2.
Bosch 0 335 530 016
12V / 17,5 / 4
Made in Germany
292 959
(085) on bottom right corner of case and stamped on relay switch.
R5 - 215k
R6 - 7k15
=222k1 (224k3 measured)
R7 - 78k7
R9 - 2k26
=80k9 (82k4 measured)
IC - HEF 4069UBP
"12V / 17,5 / 4" = 12 Volts / 1750rpm / 4 cilinder?
Mvg,
Rich
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
04-08-2014 12:44 #949514
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic R5,R6,R7,R9 van het tachorelais
Thank you very much Richard!
Nice to see that that the V3M members are participating (hot word here in the Netherlands since Willem the 4th kicked in) on this topic in this thread here at the V3C forum as well!
Keep it coming and could you maybe spread the word about this subject at the V3M forum for us Richard?
Nice to see that that the V3M members are participating (hot word here in the Netherlands since Willem the 4th kicked in) on this topic in this thread here at the V3C forum as well!
Keep it coming and could you maybe spread the word about this subject at the V3M forum for us Richard?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets