Volvo 66 wil niet meer in drive.
- Martijn Caris
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-09-2013 07:49 #935586
door Martijn Caris
Beantwoord door Martijn Caris in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
Heb gekeken op de brug.
Voor is alles okay.
Achteren ziet het er ook goed uit (aanhechting met busje versnellingsbak).
Dus denk dat het in de versnellingsbak zit....
Voor is alles okay.
Achteren ziet het er ook goed uit (aanhechting met busje versnellingsbak).
Dus denk dat het in de versnellingsbak zit....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-09-2013 00:49 #935718
door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
misschien problemen met de EMVK? of een vacuum probleem , volgens mij zit een schakelaartje op de gaskabel, misschien is daar iets te vinden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-09-2013 01:22 #935723
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
zo te horen is dit een mechanisch probleem in de primaire tandwielkast.
kun je wel schakelen als je de auto een klein beetje naar voor/achter beweegt?? (dit kun je ook vanuit de stoel doen, dat noemen we in DAF kringen ook wel "josty'en")
kun je wel schakelen als je de auto een klein beetje naar voor/achter beweegt?? (dit kun je ook vanuit de stoel doen, dat noemen we in DAF kringen ook wel "josty'en")
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-09-2013 22:31 #935796
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
Of het bekende daf-huppeltje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-10-2013 14:49 #938626
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
Kijk even op mijn website bij
gromsound.mfbfreaks.com/autos/daf77.htm
bij juni 2008. de schuifbus/kogels constructie van de P stand kan uitgebrokkeld zijn.
Primaire kan onder de auto blijven zitten, achterdeksel loshalen
en de schuifbus vevangen of het hele P stand gedoe amputeren
en de schuifbus vastlassen.
Uiteraard eerst de schakelstang correct afstellen, dat is de easy fix.
Primaire kan onder de auto blijven zitten, achterdeksel loshalen
en de schuifbus vevangen of het hele P stand gedoe amputeren
en de schuifbus vastlassen.
Uiteraard eerst de schakelstang correct afstellen, dat is de easy fix.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-10-2013 23:08 #938663
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
Is er ook een methode om het p-r-n-d verhaal om te beunen naar d-n-r?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-10-2013 07:38 #938665
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
wordt over nagedacht, al zolang als ik met die 343 rijd
Simpelste methode die ik zo zag is: schakelhefboom op de primaire 180 graden gedraaid monteren, en dan de schakelstang in een Z-bocht verbuigen en opnieuw aansluiten. Mogelijk is ie dan iets te kort, moet er een verlengstukkie tussen.
In een V66 kan je uiteraard het hele omkeermechaniek van het primaire frame afhalen, dafschakelstang monteren, dan doe je de OVLOV ombeunactie vanaf de dafsituatie teniet.
Simpelste methode die ik zo zag is: schakelhefboom op de primaire 180 graden gedraaid monteren, en dan de schakelstang in een Z-bocht verbuigen en opnieuw aansluiten. Mogelijk is ie dan iets te kort, moet er een verlengstukkie tussen.
In een V66 kan je uiteraard het hele omkeermechaniek van het primaire frame afhalen, dafschakelstang monteren, dan doe je de OVLOV ombeunactie vanaf de dafsituatie teniet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-10-2013 20:27 #939181
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
Even een topic-kick.
Een vriend heeft met een Volvo 66 hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Met losgekoppelde schakelstang aan de voorzijde laten zich alle standen
goed bedienen. Echter met gemonteerde schakelstang is de P-stand erg
moeilijk en de D-stand NIET meer in te schakelen.
Heeft iemand info hoe de schakelhefboom te bereiken is?
Kan dit via een luikje onder de achterbank?
Of alleen van onderaf? Moet de complete CVT er dan onderuit?
Is het zeker dat dit met het schuifbusje op de schakelhefboom te maken heeft?
Heeft iemand meer foto's? De link van Gromsound laat slechts 2 foto's zien.
Een vriend heeft met een Volvo 66 hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Met losgekoppelde schakelstang aan de voorzijde laten zich alle standen
goed bedienen. Echter met gemonteerde schakelstang is de P-stand erg
moeilijk en de D-stand NIET meer in te schakelen.
Heeft iemand info hoe de schakelhefboom te bereiken is?
Kan dit via een luikje onder de achterbank?
Of alleen van onderaf? Moet de complete CVT er dan onderuit?
Is het zeker dat dit met het schuifbusje op de schakelhefboom te maken heeft?
Heeft iemand meer foto's? De link van Gromsound laat slechts 2 foto's zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2013 12:31 #939785
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 66 wil niet meer in drive.
Er zit geen luikje boven de vario. Ik dacht toch dat mijn beschrijving duidelijk was. Lees ook de tekst en niet alleen de plaatjes?
Achterdeksel primaire kan los onder de wagen, dan kan je erbij. Tekst vermeldt wat er los moet. Of het in jouw geval het schuifbusje is zie je pas als ie open ligt. Het is een vermoeiingsverhaal dus de kans is na verloop van jaren wel aanwezig. Mijn auto is van 79 dus een v66 valt in dezelfde categorie.
Haal de schakelstang achteraan los en probeer dan hoe ie direct op de kast schakelt. Krijg je hem niet in drive dan denk ik dat het deze schuifbus is.
Achterdeksel primaire kan los onder de wagen, dan kan je erbij. Tekst vermeldt wat er los moet. Of het in jouw geval het schuifbusje is zie je pas als ie open ligt. Het is een vermoeiingsverhaal dus de kans is na verloop van jaren wel aanwezig. Mijn auto is van 79 dus een v66 valt in dezelfde categorie.
Haal de schakelstang achteraan los en probeer dan hoe ie direct op de kast schakelt. Krijg je hem niet in drive dan denk ik dat het deze schuifbus is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets