1.7 met variomatic

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2018 17:21 #974934 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 met variomatic

Niels;249739 schreef : Beetje jammer want die kost je weer vermogen, heb je voor jan doedel die 1.7 erin gehangen :+


Een 1.7 moet je niet aanschaffen vanwege het extra vermogen t.o.v. een 1.4, dat scheelt slechts 10-15% wat je in de praktijk nauwelijks merkt omdat de 1.4 feller aanvoelt. Wat een 1.7 de moeite waard maakt is het extra koppel t.o.v. een 1.4, maar vooral ook de enorm fijne rustige motorloop van de 1.7 en het gunstige verbruik t.o.v. de 2-liter motoren.

Persoonlijk vind ik de 1.7 veruit de fijnste motor voor een 300-serie. Je hebt het gewicht, verbruik en lichtvoetige karakter van de 1.4, gecombineerd met het soepele laagtoerige gevoel van een 360.
Helaas hebben ze net als de variomatic en 360 wel zo hun specifieke kwaaltjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2018 20:18 #974942 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 met variomatic

Robert340;249713 schreef : Er bestaat wel een 440 of 460 1.8 CVT, maar hoe dat technisch precies zit weet ik niet.


Transmatic HTA (High Tech Automaat) heette dat. Met stalen riemen en een gesloten kast. Die hele dure 440 1.8 met zo'n CVT die bij Serva te koop staat is er zo eentje...
Wist ik ook niet, hoor. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-04-2018 20:35 #974944 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1.7 met variomatic
Dat de vergelijking technisch niet klopt snap ik Niels, zo serieus was het ook niet bedoeld. ;)

De laatste zin in mijn bericht was dan juist wel weer serieus bedoeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2018 21:20 #974947 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 met variomatic
De 1.7 zou ook met injectie te leveren zijn geweest. Heb wel eens zo'n auto gezien van
een Volvo-medewerker uit de buurt. Was een 340GL 1.7 injection. Waarschijnlijk nooit
geleverd omdat die teveel in het vaarwater van de 2.0 zou komen met zijn 102pk en 140Nm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2018 21:26 #974948 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1.7 met variomatic
Ja dat is jammer François, die 1.7 injection is echt een heerlijk blok. Vlot en licht. Qua verbruik is er weinig verschil met een redblock overigens...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2018 08:18 #974958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 met variomatic
Misschien heb ik iets gemist, maar volgens mij heeft niemand het idee geopperd om de CVT eens te (laten) controleren.
Als er een membraam lek is, blijven de toerentallen naar mijn weten te hoog. De auto schakelt dan als het ware niet goed op.
Een 340 CVT maakt inderdaad redelijk wat toeren op de snelweg, maar bij constante (legale) snelheden zeker niet buitensporig veel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2018 11:13 #974960 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 met variomatic
de 5 bak maakt minder toeren op de snelweg maar met goed afgestelde vario valt het best mee
[ATTACH]4932[/ATTACH]

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD