CVT riem of ketting

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2013 10:50 #924872 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic CVT riem of ketting

Spurt;212702 schreef : Ik heb gekozen voor originele riemen. Wel duurder dan die andere. En wat ben ik blij dat ik voor de originele heb gekozen en niet voor Roulands. Op diverse plaatsen op i-net ben ik verhalen tegengekomen van Roulands die problemen gaven bij afstellen van de riemen, te strak, resulterend in te grote afstand tussen de schijven van secundaire.

er is een foute badge geweest van die riemen, die waren inderdaad te klein. inmiddels kloppen ze wel weer. enige nadeel van de roulunds tov de volvo riemen is dat ze veel sneller de neiging hebben tot kraken bij de eerste 100m, dat maakt dus even een klereherrie maar gaat ook vanzelf over.

die 4 jaar / 80000km geloof ik allang niet meer, gewoon elke kleine beurt (waarbij je normaal gesproken toch de riemspanning controleert) even die kleine cvt kap eraf en de riemen inspecteren. als de eerste blokjes eraf vallen/ er scheuren in de riemen zitten etc kun je meestal nog wel rijden tot de volgende beurt en ze dan vervangen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2013 23:11 #924958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT riem of ketting
yep, onze dagelijkse 340 hebben we gekocht met 87.000, een paar jaar geleden. nog voorzien van originele riemen uit 1991 doet ie het nog altijd prima @ 140.000

wel schijfafstand in de gaten houden natuurlijk, bij iedere oliebeurt even de voelermaat er tussendoor. kleiner dan 0,5 -> afstellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD