Luchtspleet gesteld, tandjes poetsen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-05-2012 21:56 #907927
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Luchtspleet gesteld, tandjes poetsen
Yep, uitleg was duidelijk en bekend, echter voor mijn gevoel zou het eerder een "vaste" verbinding mogen zijn. Persoonlijk zou ik een uitgeregelde vario vanaf 70 ipv 110-120 prettiger vinden, minder toeren, minder geluid, minder verbruik. Motor zou dan meer op koppel dan op pk voor versnelling zorgen, wel wat langzamer.
Geloof dat ik dit hier wel eens vaker geopperd heb maar is er wel eens iemand bezig geweest, naast de befaamde sportknop, met een overdrive voor vario's?
Geloof dat ik dit hier wel eens vaker geopperd heb maar is er wel eens iemand bezig geweest, naast de befaamde sportknop, met een overdrive voor vario's?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-05-2012 23:54 #907949
door V300 register
ja, koen schouten is wel eens bezig geweest met een overdrive, om tussen de motor en de primair te zetten.
het fijnste zou eigenlijk zijn om een mechanische overbrenging naar de wielen tot stand te kunnen brengen ipv de riemaandrijving. Een soort 'prise directe' rechtstreeks naar de secundair ofzo. Dan ben je in 1 keer van het overbrengingsverlies van de riemen af + een lager toerental voor lange ritten.
overigens is het voor het verbruik niet gegarandeerd zo dat een lager toerental een lager verbruik oplevert!
het fijnste zou eigenlijk zijn om een mechanische overbrenging naar de wielen tot stand te kunnen brengen ipv de riemaandrijving. Een soort 'prise directe' rechtstreeks naar de secundair ofzo. Dan ben je in 1 keer van het overbrengingsverlies van de riemen af + een lager toerental voor lange ritten.
overigens is het voor het verbruik niet gegarandeerd zo dat een lager toerental een lager verbruik oplevert!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-05-2012 23:00 #907998
door V300 register
Ik ga er nog wel eens een nachtje over dromen, voor nu is dit topic in ieder geval afgehandeld. Koppeling is gesteld, toeren zijn goed op constante snelheid, schakelen is probleemloos en op de cruise control is de fluctuatie in toeren bij heuvel op en af minimaal. Happy chappy.:yummie:
Moderators: Mark Smeets