schakelaar bij de pook?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2013 22:39 #927281 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Waarschijnlijk zijn de slangen op de EMVK omgewisseld zodat de bergrem nu het opschakelvacuum inschakelt. Dat verklaart ook het rare gedrag bij remmen tot stilstand omdat de variomatic niet terugkomt in de laagste versnelling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2013 17:31 #927425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
De slangen A en B heb ik een tijdje geleden al eens omgedraait, auto stond toen in parkeerstand maar na het omdraaien rolde hij zacht vooruit. de parkeer rem werkte toen dus niet meer!? ook achteruit rijd kon toen niet.

Daarnaast blijft nog steeds het probleem dat ik bij slang A geen tegendruk had als ik er in blaas. Bij slang B was dit wel het geval...

Dus denk dan toch dat het probleem gezocht moet worden onder de auto...
Iemand hier een idee/oplossing voor wat het zou kunnen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2013 15:10 #927465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Als je 1 slang hebt die goed terugblaast, en 1 waar niks terugkomt, is waarschijnlijk gewoon een slangetje lek of losgeschoten onder de auto.

in ieder geval de moeite om even de auto op een brug, of assteunen te zetten en de vario kappen er onderuit te halen. Dit is simpel te doen met dopje 10.

als je de kappen eraf hebt kun je meteen kijken of de riemen nog goed zijn, hoe de afstelling (luchtspleet) is en of beide membramen inderdaad dicht zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2013 10:20 #927840 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Conclusie na half uur op de brug en testen met compressor met heel weinig bar; membramen moet vervangen worden.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2013 17:30 #934985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
membranen vervangen, probleem niet verholpen

Afgelopen zaterdag dan toch eindelijk de membranen vervangen. De oude zagen er nog super uit maar toch maar vervangen.. Resultaat probleem is nog niet opgelost. Ik sta voor een raadsel!!???

Kort samengevat; Emvk is goed, slang B bouwt druk op als je erin blaast, Slang A niet. Compressor voorzichtig op de slangen gezet; in de trommels waar je membranen zitten hoor je een sissend geluid.. Dus membranen vervangen, maar dat lost het probleem niet op??????:(

Waar moet ik zoeken??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2013 23:34 #934994 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Misschien zit het in de slang naar de membramen toe? Als die net v??r de trommel lekt, klinkt het geluid natuurlijk ook bij de trommel...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2013 08:58 #934997 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic schakelaar bij de pook?
Waarom de membranen vervangen als ze nog goed zijn? Je hebt het defecte onderdeel trouwens al losgehaald, de doorvoerpotjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2013 20:02 #935082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
juist... doorvoerpotjes. Daar zitten keerringen in die verslijten.

Een revisiesetje daarvoor is nog niet beschikbaar geloof ik.. het zijn 1 grote en een paar kleine keerringen, wel ietsje ingewikkeld want voorzien van dubbelle stoflip etc.

Het meeste werk is het vervangen van de keerringen in het draaiende deel van het doorvoerpotje, maar ik denk ook dat daar de grootste kans op lekkage is. De aansluitleidingen staan namelijk stil en de trommel draait; dit is dus een draaiende afdichting die kan verslijten.

de grote keerring wordt alleen belast bij het op- en neer schakelen van de vario, voor de rest doet die niets.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 21:44 #935249 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Doorvoerpootjes zagen er nog prima uit, net als de membamen. neem aan dat die slijtage wel goed te zien zou zijn mocht het daar aan liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2013 20:51 #935283 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
'er goed uitzien' is geen criterium bij keerringen.

de slijtage vindt plaats op een heel klein randje dat je in gemonteerde positie niet kunt zien...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD