EMVK lek

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2012 17:18 #631910 door V300 register
EMVK lek is gemaakt door V300 register
Na het vervangen van de gehele variobak en EMVK ging het schakelen nog niet zo lekker. Toen ik de EMVK ging checken hoorde ik er gesis vandaan komen. Als ik de aanzuig slang sichtknijp loopt het toerental flink terug: via de EMVK wordt er dus valse luch aangezogen.

Ik heb de EMVK uit elkaar gehaald en ben er op gaan blazen met de drie gaten (2 voor de schakelaars, 1 voor de retourleiding) en dan komt er veel lucht uit de vierkante gaten (zie foto) waar 1 van de bouten doorheen gaat. Zo te zien is dit een kanaaltje voor de retourleiding. Klopt het dat hier lucht doorheen gaat en zo ja (ik zie geen afdichtingen) waarom lekt het hier dan langs?

Groeten,

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2012 01:22 #902903 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK lek
Er zitten zo uit mijn hoofd inderdaad kanaaltjes die de variobalgen (of hoe die dingen ook heten) weer beluchten als er geen vacu?m op geforceerd wordt. Deze kanaaltjes horen niet in directe verbinding te kunnen staan met het motorvacu?m. De situatie is OF de balg is aangesloten op het motorvacu?m, OF de balg is aangesloten op de buitenlucht. Dit regelen de kleine rubberen klepjes dus.

Ik denk dat er dus iets mis is met de sluiting van ??n van je klepjes, een ringetje, of dat de gehele EMVK niet goed in elkaar zit.

Correct me if I'm wrong.






(links boven "fout" klepje afgebroken, rechts boven goed)

Of je hebt de slangen er verkeerd op zitten. Voor de duidelijkheid de slang recht naar boven is motorvacu?m, dus op de carburateur onder de gasklep, en de beluchtingsslang loodrecht daarop (horizontaal) zit op het luchtfilterhuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2012 12:55 #902910 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic EMVK lek
Grappig, dat hier foto's van SITEJE.COM worden gebruikt!
De wereld is klein... :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2012 00:30 #902977 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK lek
dit effect krijg je ook als de positie van het rubbertje ten opzichte van de ijzeren kern niet goed meer is, of als het kunstof ringetje-met veertje dat de plunjer terugdrukt erg klemt op het metalen asje.

wellicht is het rubber afgebroken en zit het nu schuin in de opening? dan heb je idd allerlei rare effecten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2012 23:37 #903016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK lek
Aha, bedankt voor de reacties. Nou de rubbertjes/klepjes zijn goed, want de twee aansluitingen voor de slangen naar de variomatic zuigen pas wanneer dat ook moet. De retourleiding/beluchtingsslang aansluiting zuigt continu, en ik begrijp dat dat dus niet de bedoeling is. Dan zit er dus intern in het middelste gedeelte wat fout?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 13:32 #903040 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK lek
Nog even voor de duidelijkheid: er zit intern in mijn EMVK dus een verbinding waar lucht doorgaat tussen de aansluiting voor het motorvacu?m en de aansluiting van de beluchtingsslang. Dat hoor dus niet zo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 14:15 #903043 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK lek
dat hoort inderdaad niet zo te zijn.

de klepjes hebben 2 afdichtvlakken: 1 aan de voorkant van het rubber en 1 aan de achterkant.

Als de spoelen niet ingeschakeld zijn, staan de aansluitingen richting de cvt verbonden met de beluchtings aansluiting.

je zou dus verwachten dat deze ook zuigt als het probleem optreedt?

haal eerst die EMVK maar eens uit elkaar, dan kijken we verder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2012 14:47 #903046 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic EMVK lek
Weet je zeker dat de grote rubber ringen wel goed afsluiten? Als dit niet zo is, dan lekt er inderdaad lucht (buitenom - vanaf beide klepjes) door de schroefgaten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 14:54 #903047 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK lek
De EMVK heb ik al uit elkaar gehad. De rubberen dopjes zien er nog prima uit, evenals de grotere rubber ringen.
Als ik dan op het middenstuk (met de motorvacu?maansluiting en ontluchtingsaansluiting) de twee gaatjes waar normaal de rubberen dopjes tegenaan gaan met m'n vingers dichthoud zuigt de ontluchtingsaansluiting nog steeds lucht aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2012 14:57 #903048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK lek

klaasdev;197568 schreef : Nog even voor de duidelijkheid: er zit intern in mijn EMVK dus een verbinding waar lucht doorgaat tussen de aansluiting voor het motorvacu?m en de aansluiting van de beluchtingsslang. Dat hoor dus niet zo?


Daar lijkt het wel op inderdaad.



Volgens mij werkt het zo iets. Je ziet als je klepjes niet goed sluiten dat er een verbinding ontstaat tussen vacu?m en beluchting. Ze moeten dus beide kanten op kunnen sluiten.

Weet je zeker dat je beluchtingsslang wel op de witte aansluiting hebt en de vacu?m op die groen/grijze?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD