EMVK lek
- V300 register
- Verbannen
Ik heb de EMVK uit elkaar gehaald en ben er op gaan blazen met de drie gaten (2 voor de schakelaars, 1 voor de retourleiding) en dan komt er veel lucht uit de vierkante gaten (zie foto) waar 1 van de bouten doorheen gaat. Zo te zien is dit een kanaaltje voor de retourleiding. Klopt het dat hier lucht doorheen gaat en zo ja (ik zie geen afdichtingen) waarom lekt het hier dan langs?
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik denk dat er dus iets mis is met de sluiting van ??n van je klepjes, een ringetje, of dat de gehele EMVK niet goed in elkaar zit.
Correct me if I'm wrong.
(links boven "fout" klepje afgebroken, rechts boven goed)
Of je hebt de slangen er verkeerd op zitten. Voor de duidelijkheid de slang recht naar boven is motorvacu?m, dus op de carburateur onder de gasklep, en de beluchtingsslang loodrecht daarop (horizontaal) zit op het luchtfilterhuis.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
De wereld is klein...
- V300 register
- Verbannen
wellicht is het rubber afgebroken en zit het nu schuin in de opening? dan heb je idd allerlei rare effecten.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
de klepjes hebben 2 afdichtvlakken: 1 aan de voorkant van het rubber en 1 aan de achterkant.
Als de spoelen niet ingeschakeld zijn, staan de aansluitingen richting de cvt verbonden met de beluchtings aansluiting.
je zou dus verwachten dat deze ook zuigt als het probleem optreedt?
haal eerst die EMVK maar eens uit elkaar, dan kijken we verder.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Als ik dan op het middenstuk (met de motorvacu?maansluiting en ontluchtingsaansluiting) de twee gaatjes waar normaal de rubberen dopjes tegenaan gaan met m'n vingers dichthoud zuigt de ontluchtingsaansluiting nog steeds lucht aan.
- V300 register
- Verbannen
klaasdev;197568 schreef : Nog even voor de duidelijkheid: er zit intern in mijn EMVK dus een verbinding waar lucht doorgaat tussen de aansluiting voor het motorvacu?m en de aansluiting van de beluchtingsslang. Dat hoor dus niet zo?
Daar lijkt het wel op inderdaad.
Volgens mij werkt het zo iets. Je ziet als je klepjes niet goed sluiten dat er een verbinding ontstaat tussen vacu?m en beluchting. Ze moeten dus beide kanten op kunnen sluiten.
Weet je zeker dat je beluchtingsslang wel op de witte aansluiting hebt en de vacu?m op die groen/grijze?