Tegelijk vacuum op beide slangetjes
- V300 register
- Verbannen
De auto schakeld niet lekker op.
Ik ben wat aan het testen geweest en nu kom ik erachter dat na controle van de membramen en slangen van en naar de vario, die allemaal heel zijn althans zo lijkt het, er op beide slangen naar de vario vanaf de emvk vacuum komt.
Als ik dus de bergrem aanzet en ik trek de opschakelkant eraf dan zuigt hij daar (ook) vacuum.
Enig idee wat er aan de hand is want dit hoort volgens mij niet zo.
De opschakel en terugschakel zijn toch niet inwendig in de trommel verbonden met elkaar?
Ik heb dit ook bij beide trommels getest en daar is het aan de hand.
Iemand enig idee?
mvg,
Edwin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
Met de bergrem aan, komt je stationaire toerental dan niet boven de 1800 uit waardoor ook het opschakelvacu?m wordt ingeschakeld? Heb ik zelf nooit getest, dus het is voor mij ook een vraag.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Ik zit te denken aan een afgebroken klepje in de op dan wel terugschakel kant.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Als ik de bergknop aanzet dan werkt de emvk op 1 kant, de remkant en niet ook de opschakelkant, gechecked.
Trek ik nu de opschakelslang los van de emvk dan zuigt deze vanuit de vario ook vacuum.
Het lijkt dus alsof er een verbinding zit in de vario tussen de rem en opschakel.
Ik weet niet of dit dus normaal is want het lijkt mij dat er ook ergens weer lucht vandaan moet komen om de membramen weer te beluchten om in rust stand te kunnen komen.
Ikzelf zit te denken aan de doorvoerpotjes in de trommel, rubber rond ding waar de deksel weer in het midden in gaat.
De deksel zelf lekt niet bij de doorvoer naar de slangetjes.
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg,
Edwin.
btw: Volvo 340 GL Black TP-54-FD
- V300 register
- Verbannen
Als je in de opschakelslang blaast, dan komt het waarschijnlijk uit de terugschakelslang? Ik weet niet of ik de analyse goed heb gemaakt hoor. Dit heeft gewoon mijn interesse (kijken of ik het snap).bij blazen aan ??n kant komt de lucht via de andere slang eruit. Dit resultaat betekent dat er een grote lekkage in de primaire is. Dit duidt meestal op een compleet doorgescheurd membraan. Die zijn te vervangen, maar daarvoor moet de auto wel op een brug; dit is dus een klus die op een sleuteldag gedaan kan worden
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=669&highlight=membraan
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2...hlight=doorvoerpotje
- V300 register
- Verbannen
heb hetzelfde in mijn daf, daarbij heb ik zelfs de terugschakelkant als opschakelkant aangesloten omdat ie anders veel te weinig vacuum (en dus teveel toeren) heeft.