Variomatic aanduwen
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
je kunt namelijk voor zover ik weet vanaf de variokant niet de koppeling laten pakken..
- V300 register
- Verbannen
Of, alternatieve oorzaak: met veel moeite gestart gekregen, in D of R gezet, af laten slaan en vervolgens vruchteloos geklik horen bij het opnieuw starten.
Handchoke + vario = ideale wegrijbeveiliging :+
- V300 register
- Verbannen
Bampwns;168198 schreef : ??n van mijn buren was blijkbaar vroeger een Volvogaragist en zijn tot de conclusie gekomen dat het dus toch aan de startmotor ligt, hij is helemaal versleten.
Hebben met een hamer erop geklopt en af en toe draaide hij maar na een tijd gebeurde de klik zelfs niet meer. Dat wordt dus een nieuwe startmotor kopen
Maak de startmotor eens open en kijk of de koolborstels versleten zijn. Als dat je probleem veroorzaakt dan die (uiteraard) vernieuwen. Die kosten zo ergens rondom Euri 8,-- per twee. (In het zakje zoals ze aan mij geleverd werden zaten er ook nog twee nieuwe veertjes bij). Bij vernieuwen van de koolborstels dient een van de twee gesoldeerd te worden. (De ander heeft kabelschoen of schroefoog aansluiting, weet nu even niet meer precies welke toegepast werd). Als je handig bent kun je dat zelf. Gewoon harskern tinsoldeer gebruiken. Wel is wenselijk een enigzins potente soldeerbout te gebruiken. Ca. 125 Watt zal denk ik wel voldoende zijn.
En als je startmotor dan toch open ligt inwendig hier en daar even schoonmaken en hier en daar van nieuw vet en/of druppel olie voorzien. Op het forum staat ergens een 'how to' handleiding repareren startmotor.
- V300 register
- Verbannen
dus een tip voor iedereen, leen je schtje niet uit aan TU-studenten, die zijn niet zo slim als ze lijken
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Spurt;186333 schreef :
.....Maak de startmotor eens open en kijk of de koolborstels versleten zijn. Als dat je probleem veroorzaakt dan die (uiteraard) vernieuwen.....Bampwns;168198 schreef : ??n van mijn buren was blijkbaar vroeger een volvogaragist en zijn tot de conclusie gekomen dat het dus toch aan de startmotor ligt, hij is helemaal versleten.
Hebben met een hamer erop geklopt en af en toe draaide hij maar na een tijd gebeurde de klik zelfs niet meer. Dat wordt dus een nieuwe startmotor kopen
daar zat ik ook aan te denken. :y: een "nieuwe" startmotor is gauw genoeg gekocht. :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen