Vraagje na het testen van de EMVK

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 22:06 #866720 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraagje na het testen van de EMVK
Ja, klopt. Link .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2011 08:41 #866746 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Vraagje na het testen van de EMVK

Spurt;169800 schreef : Toen ik mijn rubbertjes repareerde (Bison secondelijm), ca. 8 maanden / ca. 2.350km geleden, bestond er, bij mijn weten, nog geen revisiesetje voor de EMVK.


Dat klopt, die kits zijn pas vorige maand uitgekomen nadat er uitgebreid mee getest was.

Spurt;169800 schreef : De reparatie van mijn EMVK houdt het nog steeds. Ca. 8 maanden en ca. 2.350km geleden is weliswaar geen mijlpaal (maar wat niet is kan nog komen), maar toch ook geen slecht begin, dacht ik.


Dat mag je zeker wel stellen. Bison is dan ook lijm van goede kwaliteit maar helaas buiten de Benelux niet echt bekend.

Spurt;169800 schreef : En de rubbertjes van de EMVK's die af-fabriek in de 340's gemonteerd zijn, hoe lang houden die het vol? In mijn auto zijn ze nog nooit vervangen of gerepareerd (tot aan die ingreep hierboven bedoeld van ca. 8 maanden geleden). Mijn auto is > 25 jaar & bijna 108.400km oud.


De levensduur van de EMVK kan van zoveel verschillende zaken afhangen. Maar hoe beter de auto onderhouden is in de loop der jaren hoe langer de onderdelen meegaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2011 19:17 #868042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraagje na het testen van de EMVK
Ik heb vandaag de EMVK gereviseerd met het revisiesetje van Robbert-Jan. De 340 schakelde daarvoor niet zo best op, de motor maakte bij 50km/u 3000 toeren. Nu heb ik na de revisie even getest, en er is eigenlijk niks veranderd. Of eigenlijk heb ik het idee dat ie zelfs nog iets m??r toeren maakt dan ervoor. Bovendien is er nu heel weinig terugschakelvacuum, en dat weet ik doordat ik daar een extra metertje voor heb hangen. V??r de revisie hoorde ik die meter altijd driftig tikken bij de 1700 toeren, en nu slaat ie ook al een klein stukje uit als ik gewoon rijd.

Nou heb ik voor de grap de twee slangen voor op- en terugschakelvacuum (dat zijn toch die twee slangen die richting het schutbord lopen?) verwisseld, en als ik dan de bergrem aanzet schakelt ie perfect op, 50km/u bij 2500 toeren zoals het hoort. Alleen schakelt ie dan niet terug natuurlijk.

Maar kan ik hieruit iets afleiden? Ik weet echt niet waar ik het zoeken moet dat ie zo slecht opschakelt. De membranen zijn goed (getest met het blazen in de slangen), en de EMVK zou nu dus ook goed moeten zijn... Moet ik het nu in de rest van de vacuumslangen zoeken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2011 23:17 #868072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraagje na het testen van de EMVK
zitten de klepjes er wel helemaal goed op gedrukt? het gaat met 2 "klikjes" he....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2011 11:55 #868086 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraagje na het testen van de EMVK
Hmm, goeie. Op het uiteinde van die pinnetjes waar het klepje op moet, moet een druppel secondelijm. Maar zogauw je een klepje erop drukt zit ie vast. Ik heb ze zo ver mogelijk doorgeduwd, maar weet eigenlijk niet zeker of ze wel helemaal 'aan' zitten...

Maar de rest van mijn verhaal, van de slangen omwisselen, is dat wel normaal?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD