Vraagje na het testen van de EMVK
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Spurt;169800 schreef : Toen ik mijn rubbertjes repareerde (Bison secondelijm), ca. 8 maanden / ca. 2.350km geleden, bestond er, bij mijn weten, nog geen revisiesetje voor de EMVK.
Dat klopt, die kits zijn pas vorige maand uitgekomen nadat er uitgebreid mee getest was.
Spurt;169800 schreef : De reparatie van mijn EMVK houdt het nog steeds. Ca. 8 maanden en ca. 2.350km geleden is weliswaar geen mijlpaal (maar wat niet is kan nog komen), maar toch ook geen slecht begin, dacht ik.
Dat mag je zeker wel stellen. Bison is dan ook lijm van goede kwaliteit maar helaas buiten de Benelux niet echt bekend.
Spurt;169800 schreef : En de rubbertjes van de EMVK's die af-fabriek in de 340's gemonteerd zijn, hoe lang houden die het vol? In mijn auto zijn ze nog nooit vervangen of gerepareerd (tot aan die ingreep hierboven bedoeld van ca. 8 maanden geleden). Mijn auto is > 25 jaar & bijna 108.400km oud.
De levensduur van de EMVK kan van zoveel verschillende zaken afhangen. Maar hoe beter de auto onderhouden is in de loop der jaren hoe langer de onderdelen meegaan.
- V300 register
- Verbannen
Nou heb ik voor de grap de twee slangen voor op- en terugschakelvacuum (dat zijn toch die twee slangen die richting het schutbord lopen?) verwisseld, en als ik dan de bergrem aanzet schakelt ie perfect op, 50km/u bij 2500 toeren zoals het hoort. Alleen schakelt ie dan niet terug natuurlijk.
Maar kan ik hieruit iets afleiden? Ik weet echt niet waar ik het zoeken moet dat ie zo slecht opschakelt. De membranen zijn goed (getest met het blazen in de slangen), en de EMVK zou nu dus ook goed moeten zijn... Moet ik het nu in de rest van de vacuumslangen zoeken?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Maar de rest van mijn verhaal, van de slangen omwisselen, is dat wel normaal?