Vraagje na het testen van de EMVK
- V300 register
- Verbannen
Slang B houdt de druk vast en blaast hem ook weer uit, zelfs na 10 seconden vasthouden. Dit zou dus al betekenen dat de membranen en het doorvoerpotje in orde zijn. Slang A houdt echter slechts heel even de druk vast, maar je merkt dat hij langzaam weg loopt. Na 3 seconden vasthouden komt er nog een beetje lucht uit, maar na 10 niet meer. Dit zou dus betekenen dat er onder de auto een slang gescheurd of los geschoten is. Los geschoten kan ik me niet voorstellen, aangezien hij de druk wel even vasthoud. Ik heb dus het idee dat er ergens een klein scheurtje zit in de slang. Vanavond zet ik de auto even op de brug. Nu is mijn vraag: waar loopt deze slang ergens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
met de auto op de brug bij beide uiteinden van het primaire; naast de poelies de slangetjes lostrekken (hebben beiden verschillende grootte, op letten bij terugplaatsen) en dan per kant nog een keer die blaastest doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De aansluiting voor voor slang B begint te zuigen zodra de bergrem erop gezet wordt. Maar de aansluiting voor slang A gaat niet zuigen bij 1800 toeren. Je hoort wel een klik, maar de aansluiting zuigt niet. Dit betekent volgens de test dat er een rubbertje in de EMVK is afgebroken. Nu zal ik dus een revisiesetje moeten gaan bestellen. Maar is dit in de tussentijd ook nog anders op te lossen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Freek van Triel;166421 schreef : Oke bedankt! Nu is er nog een probleempje:
De aansluiting voor voor slang B begint te zuigen zodra de bergrem erop gezet wordt. Maar de aansluiting voor slang A gaat niet zuigen bij 1800 toeren. Je hoort wel een klik, maar de aansluiting zuigt niet. Dit betekent volgens de test dat er een rubbertje in de EMVK is afgebroken. Nu zal ik dus een revisiesetje moeten gaan bestellen. Maar is dit in de tussentijd ook nog anders op te lossen?
Als de rubbertjes afgebroken zijn maar nog wel geschikt om te worden gelijmd, kunt ge die (rubbertjes) lijmen. Met secondelijm. Hier staat een verslag van zo een reparatie forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6290
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Zoek maar eens op internet of in de advertenties hier.
Dan hoef je geen andere EMVK's meer te kanibaliseren yeehaa!.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maar vaak... is het toch tijdelijk. Met nieuwe rubbertjes, o-ringen en een nieuwe diode kan een emvk er weer jaren tegen.
En voor die nog geen 25 euro voor een setje kun toch eigenlijk niet sukkelen, vind ik tenminste. 2 tanken leegrijden zonder opschakelvacuum kost m??r aan extra brandstofverbruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
punkazz;169850 schreef : Schijnt ook dat zonder kapotte klepjes het vacu?m n?g beter wordt van het revisiesetje (met name de O-ringen, ergens gelezen)
Dat zal, denk ik, gelezen zijn in het bericht d.d. 20-02-2011, 22.30u van V3C forumlid 'AvdAkker'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.