Toerenteller in vario
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2007 16:14 #661279
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller in vario
Ik heb een andere emvk geprobeerd en dat maakte geen enkel verschil. Ik heb nog een emvk liggen, maar die maakt een grappig geluidje als ik aan het pijpje aan de bovenkant zuig. Die zal wel stuk zijn, maar die heb ik meegenomen als studieobject.
Verder heb ik een ander tachorelais liggen, waarmee ik eens ga experimenteren. Bevindingen post ik hier.
Ik wil dus mijn auto wat rustiger krijgen. Misschien met extra schakelaars voor rustig, normaal en 'sportief' rijden. Ik ben wel benieuwd naar hoe anderen daarmee hebben geexperimenteerd.
Mijn auto lijkt me verder wel gezond, het reservelampje ging gisteren pas branden na 438 km, is ongeveer 1 op 12,5.
Verder heb ik een ander tachorelais liggen, waarmee ik eens ga experimenteren. Bevindingen post ik hier.
Ik wil dus mijn auto wat rustiger krijgen. Misschien met extra schakelaars voor rustig, normaal en 'sportief' rijden. Ik ben wel benieuwd naar hoe anderen daarmee hebben geexperimenteerd.
Mijn auto lijkt me verder wel gezond, het reservelampje ging gisteren pas branden na 438 km, is ongeveer 1 op 12,5.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2007 17:27 #661280
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller in vario
Verbruik is best goed ik haal dat meestal niet behalve in de vacantie.
Zit meestal rond de een op 11.
Wouter heeft al es wat geschreven over een extra scakelaar je schakelt dan alleeen de opschakelzijde van de emvk uit zodat je wat extra trekkracht hebt voor de caravan of zo.
Langdurig met de bergrem rijden is niet zo'n goed idee er staat dan nl het maximale motorvacuum op de membranen en dat is bij afremmen op de motor best veel
Zit meestal rond de een op 11.
Wouter heeft al es wat geschreven over een extra scakelaar je schakelt dan alleeen de opschakelzijde van de emvk uit zodat je wat extra trekkracht hebt voor de caravan of zo.
Langdurig met de bergrem rijden is niet zo'n goed idee er staat dan nl het maximale motorvacuum op de membranen en dat is bij afremmen op de motor best veel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2007 19:48 #661281
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller in vario
Ik zit ook vaak rond de 1 op 10, 1 op 11. Veel stadsritjes en korte snelwegritjes met regelmatig file.
Toen ik mijn auto kocht schakelde hij niet goed op, al had ik dat niet een twee drie in de gaten. De opschakelkant van de emvk was toen niet goed aangesloten, maar nadat alles eens goed was aangesloten, was dat probleem opgelost.
Mijn plan is om eens te gaan rotzooien met het tachorelais, zodat die al eerder de emvk inschakelt. Bijvoorbeeld al vanaf 1400 toeren, ipv de standaard 1800 toeren. Op het oude forum heb ik daar al het een en ander over gelezen en in het ledenmenu staat daar ook wat informatie over. Zie: 'wat schakelt daar onder mijn motorkap'.
Toen ik mijn auto kocht schakelde hij niet goed op, al had ik dat niet een twee drie in de gaten. De opschakelkant van de emvk was toen niet goed aangesloten, maar nadat alles eens goed was aangesloten, was dat probleem opgelost.
Mijn plan is om eens te gaan rotzooien met het tachorelais, zodat die al eerder de emvk inschakelt. Bijvoorbeeld al vanaf 1400 toeren, ipv de standaard 1800 toeren. Op het oude forum heb ik daar al het een en ander over gelezen en in het ledenmenu staat daar ook wat informatie over. Zie: 'wat schakelt daar onder mijn motorkap'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2007 21:01 #661282
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller in vario
Ja dat schakelpunt ligt soms wat vervelend ergens bij 45 km dat is binnen de bebouwde kom op een lange weg hinderlijk schakeld steeds in en uit.
In dat artiekel staat uitgebreide beschrijving van het tachorelais.
Ook hoe je schakelpunt kunt verleggen, denk dat een wat grotere hysterese ook wel confortabel zou kunnen zijn.
Lijkt me een heel gedoe om dat uit te vinden een verlengsnoer en wat potmeters binnen in de auto is wel interessante optie maar lijkt me erg storinggevoelig.Zou best kunnen dat er zoveel stoorsgnaal binnenkomt dat de schakeling helemaal niet meer werkt
In dat artiekel staat uitgebreide beschrijving van het tachorelais.
Ook hoe je schakelpunt kunt verleggen, denk dat een wat grotere hysterese ook wel confortabel zou kunnen zijn.
Lijkt me een heel gedoe om dat uit te vinden een verlengsnoer en wat potmeters binnen in de auto is wel interessante optie maar lijkt me erg storinggevoelig.Zou best kunnen dat er zoveel stoorsgnaal binnenkomt dat de schakeling helemaal niet meer werkt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2007 21:29 #661283
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller in vario
Ik kan natuurlijk de waarde iets aanpassen en het daarmee doen, of een potmeter om te testen en die dan aan het tachorelais hangen. Het voordeel van een extra tachorelais is dat ik er mee kan gaan testen. Ik denk dat ik zo'n printje ook in een mum van tijd heb nagemaakt. Als ik dat op gaatjesbord/experimenteerprint doe, dan gaat het nog makkelijker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets