- Berichten: 7
Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
rwdstudent;24141 schreef : Ik heb eens een tank echt rustig aan gedaan... RUIM 1op 12!! Had ik in nog geen twee jaar eerder bereikt... Het kan dus wel.. M'n km-tellerkabel is nu kapot, dus ik kan niks meer meten. En dat is op het moment maar goed ook denk ik...
Een klant van mij houd de stand bij en rijd 1 op 14 met haar 340, 1400 motor, weber carbarateur. 340 uit 1986. We vinden dat wel netjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dutchie;24143 schreef : Mijn km-tellerkabel is nu ook kapot, zou het een epidimie wezen?
Hmm, als de mijne een dagje stil heeft gestaan komt de meter ook niet meer uit de hoek... met een welgemikte 'percussieve aanmoediging' op het dashboard komt ie dan weer tot leven, samen met de buitenthermometer:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
thyzerrr;24218 schreef : Hmm, als de mijne een dagje stil heeft gestaan komt de meter ook niet meer uit de hoek... met een welgemikte 'percussieve aanmoediging' op het dashboard komt ie dan weer tot leven, samen met de buitenthermometer:D
Whahahaha, wat een prachtige verwoording van 'een welgemikte ros op het dashboard' :D:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mijn gebruik is dan ook tussen de 1 op 8 en 1 op 10 de laatste tijd. Veel kleine ritjes van hooguit 11 km. Soms wordt hij weleens uitgelaten en mag ie iets verder weg komen.
Ik merk het ook niet als ik eens een zondagmiddagje aan het trappen ben geweest: het verbruik blijft maximaal 1 op 8.
(Doet me weer denken aan m'n 360: wanneer ik heel rustig reed was hij schadelijker dan wanneer ik wat sportiever ging rijden (zonder driften ))
Nu weet ik wel dat m'n ontstekingsvervroeger kapot is. Zal dit leiden tot een merkbaar hoger verbruik?
Ik denk dat ik er toch maar eens een nieuw type onsteking op ga zetten aangezien ik toch geen ander vervroegermembraan kan vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
moet aan te komen zijn.
renix monteren zal niet zo makkelijk zijn, je hebt het bijbehorende vliegwiel met gaatjes niet.
een contactpuntloze ontsteking op de oude verdeler heeft ??k de vacuum vervroeger nodig.
de vacuum vervroeging is vooral nuttig voor een wat vroegere ontsteking bij weinig gasgeven; doordat bij een lage compressiedruk (=hoog vacuum in inlaat) het mengsel veel minder snel vanzelf gaat branden, mag de vonk eerder komen om een hogere verbrandingsdruk te krijgen. hierdoor neemt het rendement van de motor bij lage belasting toe.
heel simpel gezegd; als je met weinig gas rijdt gaat ie zuiniger rijden als je vacuumvervroeger weer werkt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
Wel hebben de Webers vaak last van een lekkende vlotternaald, waardoor het verbruik behoorlijk stijgt .
Remedie : naald + zitting eruit, en op elkaar inpoetsen met b.v. koperpoets .
Met vriendelijke groet,
Laszlo
Een 343 heeft ook een veel slechtere stroomlijn, voornamelijk onder de motorkap, waardoor het verbruik aanzienlijk hoger is dan van een 340
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.