Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 00:24 #668507 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT

rwdstudent;24141 schreef : Ik heb eens een tank echt rustig aan gedaan... RUIM 1op 12!! Had ik in nog geen twee jaar eerder bereikt... Het kan dus wel.. M'n km-tellerkabel is nu kapot, dus ik kan niks meer meten. En dat is op het moment maar goed ook denk ik...


Een klant van mij houd de stand bij en rijd 1 op 14 met haar 340, 1400 motor, weber carbarateur. 340 uit 1986. We vinden dat wel netjes.:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2007 00:34 #668509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT

Dutchie;24143 schreef : Mijn km-tellerkabel is nu ook kapot, zou het een epidimie wezen? :D



Hmm, als de mijne een dagje stil heeft gestaan komt de meter ook niet meer uit de hoek... met een welgemikte 'percussieve aanmoediging' op het dashboard komt ie dan weer tot leven, samen met de buitenthermometer:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2007 17:57 #668621 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT

thyzerrr;24218 schreef : Hmm, als de mijne een dagje stil heeft gestaan komt de meter ook niet meer uit de hoek... met een welgemikte 'percussieve aanmoediging' op het dashboard komt ie dan weer tot leven, samen met de buitenthermometer:D


Whahahaha, wat een prachtige verwoording van 'een welgemikte ros op het dashboard' :D:D:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2007 00:05 #670076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT
Hmmm, zelfs IK rijd nog zuiniger. En dat nog wel met de 2-traps carburateur die iets schadelijker moet zijn dan de Solex van Fritsepits.
Mijn gebruik is dan ook tussen de 1 op 8 en 1 op 10 de laatste tijd. Veel kleine ritjes van hooguit 11 km. Soms wordt hij weleens uitgelaten en mag ie iets verder weg komen.
Ik merk het ook niet als ik eens een zondagmiddagje aan het trappen ben geweest: het verbruik blijft maximaal 1 op 8.

(Doet me weer denken aan m'n 360: wanneer ik heel rustig reed was hij schadelijker dan wanneer ik wat sportiever ging rijden (zonder driften ;)))

Nu weet ik wel dat m'n ontstekingsvervroeger kapot is. Zal dit leiden tot een merkbaar hoger verbruik?
Ik denk dat ik er toch maar eens een nieuw type onsteking op ga zetten aangezien ik toch geen ander vervroegermembraan kan vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2007 00:42 #670083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT
erik, wat voor merk verdeler heb je? ducellier???

moet aan te komen zijn.

renix monteren zal niet zo makkelijk zijn, je hebt het bijbehorende vliegwiel met gaatjes niet.
een contactpuntloze ontsteking op de oude verdeler heeft ??k de vacuum vervroeger nodig.

de vacuum vervroeging is vooral nuttig voor een wat vroegere ontsteking bij weinig gasgeven; doordat bij een lage compressiedruk (=hoog vacuum in inlaat) het mengsel veel minder snel vanzelf gaat branden, mag de vonk eerder komen om een hogere verbrandingsdruk te krijgen. hierdoor neemt het rendement van de motor bij lage belasting toe.

heel simpel gezegd; als je met weinig gas rijdt gaat ie zuiniger rijden als je vacuumvervroeger weer werkt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2007 14:21 #670682 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Toch maar weer even over het bezine verbruik van de CVT
Een enkele carburateur is alleen maar bij stadsgebruik voordeliger, op lange afstand kun je beter een tweetraps hebben .
Wel hebben de Webers vaak last van een lekkende vlotternaald, waardoor het verbruik behoorlijk stijgt .
Remedie : naald + zitting eruit, en op elkaar inpoetsen met b.v. koperpoets .

Met vriendelijke groet,

Laszlo

Een 343 heeft ook een veel slechtere stroomlijn, voornamelijk onder de motorkap, waardoor het verbruik aanzienlijk hoger is dan van een 340

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD