Wat is het correcte CVT toerental
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 18:47 #644196
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
tobias, ik durf er een setje kromme kleppen op te verwedden dat je EMVK kapot is.
bij 50 per uur moet de schakelgrens van het tachorelais de bepalende factor zijn voor het toerental, dat ligt ergens tussen de 1775 en 1900 toeren (daar zit enige tolerantie in)
Als bij 50 een toerental van 2800 optreedt zou je eens moeten controleren of bij een motortoerental boven de 1800 nog wel vacuum doorgegeven wordt aan de variomatic.
dit kun je doen door een van de onderste slangen van de EMVK los te nemen, (vanuit de bestuurder gezien de linkse) en daar een verlengslang aan te schuiven. eventueel kun je een T-stuk plaatsen, en een vacuummeter aansluiten.
tijdens het rijden zou het vacuum -mits toerental hoger dan 1800- ongeveer 0,3 a 0,4 meter waterkolom moeten zijn.
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
bij 50 per uur moet de schakelgrens van het tachorelais de bepalende factor zijn voor het toerental, dat ligt ergens tussen de 1775 en 1900 toeren (daar zit enige tolerantie in)
Als bij 50 een toerental van 2800 optreedt zou je eens moeten controleren of bij een motortoerental boven de 1800 nog wel vacuum doorgegeven wordt aan de variomatic.
dit kun je doen door een van de onderste slangen van de EMVK los te nemen, (vanuit de bestuurder gezien de linkse) en daar een verlengslang aan te schuiven. eventueel kun je een T-stuk plaatsen, en een vacuummeter aansluiten.
tijdens het rijden zou het vacuum -mits toerental hoger dan 1800- ongeveer 0,3 a 0,4 meter waterkolom moeten zijn.
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 19:39 #644197
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Bedankt allemaal voor de replys!
Aan de hand hier van kan ik met mijn CVT aan de gang.
Ik heb nu mijn primaire net even uitmekaar.
Dat is even schoonmaken.(Oude olie eruit.)
Een plastic bekertje ATF olie er straks aan beide kanten in laten zuigen.
En eens alles bekijken.
Toch weer even wat duidelijker dan een plaatje.)
Alles is trouwens gewoon nog nieuw.
Het glimt er nog over.
En het maakt inderdaad niet uit of ik de kick down aan heb of niet.
Hij blijft in de kick down staan.
Dus zet ik alles weer netjes inmekaar en stel ik de keuze hendel een beetje beter af.
Dan zal er inderdaad iets met de emvk of een vacuum lek zijn.
Want ik heb dus ook al een andere tachorelais geprobeert en dat maakte niets uit.
Ik zal laten weten als het opgelost is.
Thanks!
MVG.
Andries
Aan de hand hier van kan ik met mijn CVT aan de gang.
Ik heb nu mijn primaire net even uitmekaar.
Dat is even schoonmaken.(Oude olie eruit.)
Een plastic bekertje ATF olie er straks aan beide kanten in laten zuigen.
En eens alles bekijken.
Toch weer even wat duidelijker dan een plaatje.)
Alles is trouwens gewoon nog nieuw.
Het glimt er nog over.
En het maakt inderdaad niet uit of ik de kick down aan heb of niet.
Hij blijft in de kick down staan.
Dus zet ik alles weer netjes inmekaar en stel ik de keuze hendel een beetje beter af.
Dan zal er inderdaad iets met de emvk of een vacuum lek zijn.
Want ik heb dus ook al een andere tachorelais geprobeert en dat maakte niets uit.
Ik zal laten weten als het opgelost is.
Thanks!
MVG.
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 19:53 #644198
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Tachorelais, is dat die schakelaar onder het reservoir van de rembekrachtiging? En wie zou eventueel nog een goede EMVK hebben liggen?
Ik zou inderdaad mijn autootje niet willen missen. Maar zo langzamerhand wordt het wel vermoeiend om naast de studie ook heel veel tijd in de auto te steken. Aan de andere kant drinkt hij ook wel weer behoorlijk ,meer dan ik op een gemiddelde stap avond ;-) dus ik zal er wel wat aan moeten doen.
Ik hoop dat een der heren mij kan helpen. Alvast bedankt...
Ik zou inderdaad mijn autootje niet willen missen. Maar zo langzamerhand wordt het wel vermoeiend om naast de studie ook heel veel tijd in de auto te steken. Aan de andere kant drinkt hij ook wel weer behoorlijk ,meer dan ik op een gemiddelde stap avond ;-) dus ik zal er wel wat aan moeten doen.
Ik hoop dat een der heren mij kan helpen. Alvast bedankt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2004 21:50 #644199
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Ik heb mijn probleem gevonden!
Het was een keerring van mijn primaire trommel aan de rechterkant.
Nu kan ik mijn motor uitbouwen en straks mooi inrijden.
Greets
Andries
Het was een keerring van mijn primaire trommel aan de rechterkant.
Nu kan ik mijn motor uitbouwen en straks mooi inrijden.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets