Wat is het correcte CVT toerental
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-01-2004 20:21 #624767
door V300 register
Wat is het correcte CVT toerental is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over mijn variomatic.
Omdat ik mijn Alpine motor rustig wil inlopen.
Wil ik dat alvast verhelpen.
Bij 120 draaid ie 4600/4500rpm
Bij 80 4000rmp
Dit is wat aan de hoge kant vind ik zelf.
Dus moet ik even weten wat dit hoort te zijn.
Bij 50
Bij 80
Bij 120
Dus ( )wie kan me hier meer over vertellen?
Alvast bedankt
Andries Hofstra
Ik heb een vraag over mijn variomatic.
Omdat ik mijn Alpine motor rustig wil inlopen.
Wil ik dat alvast verhelpen.
Bij 120 draaid ie 4600/4500rpm
Bij 80 4000rmp
Dit is wat aan de hoge kant vind ik zelf.
Dus moet ik even weten wat dit hoort te zijn.
Bij 50
Bij 80
Bij 120
Dus ( )wie kan me hier meer over vertellen?
Alvast bedankt
Andries Hofstra
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 10:07 #644187
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 14:21 #644188
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Hallo Andries,
50km 1800T
60km 2100T
70km 2500T
80km 2900T
100km 3600T
120km 4500T
130km 4900T
Zo moeten ze ongeveer zijn.
50km 1800T
60km 2100T
70km 2500T
80km 2900T
100km 3600T
120km 4500T
130km 4900T
Zo moeten ze ongeveer zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 14:27 #644189
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Hoi Andries,
Ik heb onlangs mijn automaat helemaal laten nakijken en repareren (vacuümkering kapot). Was voor mij ook een mooi leermoment. Volgens de garage schakelt hij nu weer netjes op, dit ben ik met hen eens.
Mijn waarden zijn nu
Stationair: 900 rpm
50: 2800 rpm
80: 3100/3200 rpm
120: 4100 rpm
Dit zijn de waarden die ik doorgaans wel kan halen bij niet te veel wind, dan wel heuvelachtig terrein.
De waarden die jij hebt had ik ook voordat het vacuumlek van de vario werd gedicht.
Ik hoop dat je er iets mee kan!
mzzl
Tobias
ps. Je kunt de werking van je vario controleren dmv. je bergschakelaar. Als je constant 50 rijdt en dan de schakelaar omzet, moet het toerental oplopen. Ook moet het toerental vrij snel zakken als je bij het bereiken van de gewenste snelheid je voet wat oplicht van het gaspedaal, zonder snelheid te verliezen.
Als deze proefjes je niet weten te overtuigen kun je altijd kijken naar:
De EMVK (witte vacuumschakelaar = cilinder met aantal slangetjes, zit voor het zekeringaquarium)
De Remschakelaar (?) (Zit onder het tankje van de rembekrachtiging)
Als deze beiden ok zijn verliest je vario waarschijnlijk ergens zijn vacuum (membraan of kering)
Ik heb onlangs mijn automaat helemaal laten nakijken en repareren (vacuümkering kapot). Was voor mij ook een mooi leermoment. Volgens de garage schakelt hij nu weer netjes op, dit ben ik met hen eens.
Mijn waarden zijn nu
Stationair: 900 rpm
50: 2800 rpm
80: 3100/3200 rpm
120: 4100 rpm
Dit zijn de waarden die ik doorgaans wel kan halen bij niet te veel wind, dan wel heuvelachtig terrein.
De waarden die jij hebt had ik ook voordat het vacuumlek van de vario werd gedicht.
Ik hoop dat je er iets mee kan!
mzzl
Tobias
ps. Je kunt de werking van je vario controleren dmv. je bergschakelaar. Als je constant 50 rijdt en dan de schakelaar omzet, moet het toerental oplopen. Ook moet het toerental vrij snel zakken als je bij het bereiken van de gewenste snelheid je voet wat oplicht van het gaspedaal, zonder snelheid te verliezen.
Als deze proefjes je niet weten te overtuigen kun je altijd kijken naar:
De EMVK (witte vacuumschakelaar = cilinder met aantal slangetjes, zit voor het zekeringaquarium)
De Remschakelaar (?) (Zit onder het tankje van de rembekrachtiging)
Als deze beiden ok zijn verliest je vario waarschijnlijk ergens zijn vacuum (membraan of kering)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 14:29 #644190
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Kijk, die van Fred rijdt dan nog mooier (zou misschien ook iets met afstelling te maken kunnen hebben).
Ps. Fred, heb je die stoelverwarming nog gekregen en er al in gesjeft?
Ps. Fred, heb je die stoelverwarming nog gekregen en er al in gesjeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 14:35 #644191
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Ik heb destijds de EMVK vervangen en kreeg deze waarde. Wouter vertelde dat er wel fabriekstoleranties waren maar 1000toeren verschil bij 50km lijkt me erg veel.
[stoelverwarming is binnen en als het mooier weer is, klinkt vreemd, gaan ze erin, de huidige zijn deels stuk, nog bedankt;-)]
[stoelverwarming is binnen en als het mooier weer is, klinkt vreemd, gaan ze erin, de huidige zijn deels stuk, nog bedankt;-)]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 14:45 #644192
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Wordt dus weer even verder kijken bij 50 km per uur. Kan ook een hobby zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 15:54 #644193
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Ik heb daarnet de Zwolse boulevards bereden en bij 50 haalt hij na terug'schakelen' de 1800T.
Wellicht schakelt bij jou de variomatic niet terug.
Wellicht schakelt bij jou de variomatic niet terug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 17:31 #644194
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Dan vraag ik me af waar het nog meer aan zou kunnen liggen. Ze hebben ongeveer de hele automaat uitelkaar gehad.
Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken naar handbak of meteen maar overstappen naar een v480
Zo langzamerhand krijg ik genoeg van die vario-perikelen.
Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken naar handbak of meteen maar overstappen naar een v480
Zo langzamerhand krijg ik genoeg van die vario-perikelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-02-2004 18:04 #644195
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is het correcte CVT toerental
Ik heb toen bij mijn auto de VMVK en Tachorelais vervangen daarna was het probleem opgelost. Koste me bij de sloop 10 euro. Dat is geen bedrag waarvoor je het genot van een Variomatic voor wil missen toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets