Schrapend geluid bij P N en indrukken pook knop
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2004 16:11 #644218
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schrapend geluid bij P N en indrukken pook knop
Weet iemand nog een shop in de omgeving van Utrecht die dit soort prettige prijzen hanteert? Ik ben nog op zoek naar een goede garagekrik en een setje assteunen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-03-2004 10:57 #644219
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schrapend geluid bij P N en indrukken pook knop
Ik heb ondertussen de bruggen gescoort en de centrifugaalkoppeling afgesteld. (foto's komen nog mijn pc is gecrasht...) Helaas heeft het niet het resultaat gehad waarop ik gehoopt had. Dit betekend dat ik het druklager moet vervangen (?). Zover ik het kan nazien moet het onderdeel nummer 3293416-8 zijn. Is dit correct? Ik ga het samen met Freerk doen dus ik hoef gelukkig niet alleen te knoeien... Alle tips, truc's en wijsheden zijn welkom! Ik denk erover om meteen de koppelingsplaat te vervangen, die heb ik nieuw liggen. Of is het verstandiger alles te laten zitten wat goed werkt..... Wie weet waar ik dit lager voordelig kan bestellen of moet ik naar de dealer? Alvast bedankt.
Gr Fred
Gr Fred
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-03-2004 16:43 #644220
door V300 register
gezien de verhouding tussen het aantal uren werk en de kosten van de onderdelen zou ik altijd in ieder geval ook de overige lagers vervangen, dat zijn dus het toplager in het vliegwiel met bijbehorende tolerantiering, en het staartstuklager. Of het zin heeft om ook de koppelingsplaat te vervangen; lijkt me wel, maar als de voering er nog dik op zit niet natuurlijk.
de top- en staartstuk lagers zijn goedkoop te verkrijgen via de lagerhandel, wellicht hebben die ook het druklager maar dat heb ik nog nooit nodig gehad.
de nummers van het toplager en staartstuklager zijn -als ik het me goed herinner- SKF 6303 en SKF 6305.
Groetjes Wouter
de top- en staartstuk lagers zijn goedkoop te verkrijgen via de lagerhandel, wellicht hebben die ook het druklager maar dat heb ik nog nooit nodig gehad.
de nummers van het toplager en staartstuklager zijn -als ik het me goed herinner- SKF 6303 en SKF 6305.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-03-2004 10:33 #644221
door V300 register
Hallo Wouter, hoe kom je aan die nummers van die lagers? Ik heb alleen via het onderdelen boek orginele volvo onderdeel nummers. En waar kun je die lagers kopen/bestellen?
Gr Fred
Gr Fred
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-03-2004 15:02 #644222
door V300 register
eruit beuken en kijken wat erop gegraveerd staat :-)
tja, een lagerhandel; waar vind je die bij jou in de buurt. kijk eens in de gouden gids?? hoeft niet perse een automaterialen zaak te zijn, ik haal ze bij een 'handel in industriele produkten'
ze hebben daar ook van die grote schoonmaakmachines, en nog 300.000 gekke dingen.
groetjes Wouter
tja, een lagerhandel; waar vind je die bij jou in de buurt. kijk eens in de gouden gids?? hoeft niet perse een automaterialen zaak te zijn, ik haal ze bij een 'handel in industriele produkten'
ze hebben daar ook van die grote schoonmaakmachines, en nog 300.000 gekke dingen.
groetjes Wouter
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-12-2011 23:07 #893078
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Schrapend geluid bij P N en indrukken pook knop
Is het nog goed gekomen? yeehaa!
[mod] Erik, deze oude koe is al lang en breed verzopen en vergaan (en het stinkt dus als je hem uit de sloot trekt, FOEI dus...) [/mod]
[mod] Erik, deze oude koe is al lang en breed verzopen en vergaan (en het stinkt dus als je hem uit de sloot trekt, FOEI dus...) [/mod]
Moderators: Mark Smeets